تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804434474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق هسته‌اي پله‌اي براي حرکت و توسعه کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۴ (۷:۴۵ق.ظ)
رئيس مجلس شوراي اسلامي: توافق هسته‌اي پله‌اي براي حرکت و توسعه کشور باشد موج - قم-رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه برخي به دنبال جستجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌اي هستند که قطعاً اين اقدامات نفعي عايد کشور نمي‌کند، گفت: در شرايط فعلي نگاه درست اين است که توافق هسته‌اي را جزء دستاوردهاي ملي در نظر بگيريم و از اين موضوع پله‌اي براي پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، مراسم توديع و معارفه حجت‌الاسلام صالحي‌منش و سيد مهدي صادقي استاندار سابق و جديد قم با حضور دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در ساختمان استانداري قم برگزار شد.
دکتر لاريجاني در اين مراسم با اشاره به تفاهم هسته‌اي ميان ايران و 1+5 گفت: يکي از نکات مهم امروز ايجاد وفاق و همدلي ميان مسئولان در سطح کلان و استان‌ها است. از اين‌رو قطعاً بايد امروز بيش از گذشته فضا براي همدلي ، هم‌‌زباني و کار و تلاش فراهم شود. البته در شرايط کنوني بخش‌هاي مختلف مانند بخش‌هاي فرهنگي، آموزش و دانشگاه مشکلات بودجه‌اي و اعتباري دارند، حال اگر به دنبال حل اين مشکلات هستيم بايد تمام استعدادها را بسيج کنيم و قطعاً اگر از اين فرصت استفاده نکرده و فضاي دوستي و گذشت را فراهم نکنيم، نمي‌توانيم از ظرفيت‌هاي کشور استفاده کنيم.
وي تصريح کرد: يکي از مشکلات کنوني اين است که برخي به دنبال جستجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌اي هستند که قطعاً اين اقدامات نفعي عايد کشور نمي‌کند و رهبر معظم انقلاب نيز در سخنراني عيد فطر به درستي فرمودند که مسئله هسته‌اي نبايد مايه دودستگي شود.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: قطعاً در شرايط فعلي نگاه درست اين است که توافق هسته‌اي را جزء دستاوردهاي ملي در نظر بگيريم و از اين موضوع پله‌اي براي پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنيم، البته در حوزه مذاکرات و توافق هسته‌اي بايد تمام دقت‌نظرها صورت مي‌گرفت که اين موضوع محقق شده است. البته شايد در اين توافق نيز برخي ضعف‌ها وجود داشته باشد، اما مي‌توان از اين توافق به‌عنوان پله‌اي براي حرکت کشور استفاده کرد.
دکتر لاريجاني بيان کرد: من در نشست روز گذشته شوراي عالي امنيت ملي نيز گفتم که توافق هسته‌اي بايد زمينه‌اي براي رونق توليد باشد نه اينکه اين رويداد باعث توزيع و تشديد نقدينگي و متعاقب آن تورم در کشور شود، بلکه اين موضوع بايد زمينه‌اي براي توانمندسازي حوزه فرهنگ، اقتصاد، علوم و دفاع باشد.
وي بر لزوم توجه مسئولان به نگاه همدلانه و هم‌زباني بين آنها تاکيد کرد و گفت: قطعاً اين موضوع موجب مي‌شود که ضعف‌ها جبران شود، نه اينکه برخي با تفکر اينکه اسلام مجسم هستند، باعث خروج ديگران از اسلام خارج شوند.
رئيس قوه مقننه کشورمان با بيان اينکه هم‌افزايي در سطوح و طبقات مختلف کشور موجب حل مشکلات مي‌شود، تصريح کرد: امروز شاهديم که صداي رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي منطقه درآمده و از توافق هسته‌اي هراسان هستند که اين نشان‌دهنده آن است که آنها به شدت نگران توانمندشدن بيش از پيش ايران هستند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين روزها مي‌بينيم که مقامات آمريکايي بيش از حد حرف زده و گاهي صحبت‌هاي نسنجيده‌اي را بر زبان مي‌آورند، حال بايد گفت که اين مواضع براي آمريکا افتخار نيست که خود را درون يک رژيم پوسيده خفه کند، اگر کشوري مانند آمريکا داعيه مديريت جهاني دارد، چگونه خود را درون يک رژيم جعلي و پوسيده،‌ کوچک مي‌کند.
وي با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اي در چند سال اخير گفت: جمهوري اسلامي با دقت مسئله هسته‌اي را دنبال کرده و استراتژي درستي در اين رابطه داشت و قطعاً در چند سال گذشته با دقت نظر و توجه به شرايط کشور و فعاليت‌هاي صنعت هسته‌اي کشور، انتخاب راهبرد بسيار درست بود و ما در شرايطي بوديم که بايد قدرت هسته‌اي خود را تثبيت مي‌کرديم، از اين‌رو آنچه که در مذاکرات دنبال مي‌شد، تثبيت دانش هسته‌اي و رفع همه تحريم‌هاي ظالمانه بود که اين موضوع تا حد قابل قبولي محقق شد. البته در مقام اجراي اين توافق نيز بايد دقت لازم صورت گيرد، زيرا موجودات موذي منطقه نيز در اين حوزه فعال بوده و به دنبال سنگ‌اندازي هستند و ما بايد هوشيار باشيم تا در مقام اجرا به يک نگاه راهبردي دست يابيم.
دکتر لاريجاني در تشريح شرايط کشور بعد از توافق هسته‌اي تصريح کرد: قطعاً مديران استاني قم بايد زمان را خوب دريابند و با استاندار جديد همدلانه کار کنند تا استان قم بيشترين نفع را دريافت کند. البته در شرايط کنوني و در سطح کشور بايد مسابقه توسعه ايجاد شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اميدوارم در استان قم رجال ديني برجسته به ويژه مراجع عظام و ائمه جمعه کمک کنند تا قم به يک استان نمونه تبديل شود تا در آينده‌اي نزديک اين استان الگوي کل کشور در تمام حوزه‌ها باشد.
وي در تشريح عملکرد صالحي‌منش استاندار سابق قم گفت: در اينجا من بايد صميمانه از تلاش‌هاي وي تشکر کنم، آقاي صالحي‌منش انساني خوش‌نفس و داراي يک روحيه کاري در استانداري بود و اميدوارم وي در جاهاي ديگر با اين روحيه بتواند منشأ خير باشد.
دکتر لاريجاني با اشاره به انتصاب صادقي به‌عنوان استاندار جديد قم افزود: آقاي صادقي از پشتوانه خوب عملکردي برخوردار بوده و خوشبختانه وي از اهالي قم است، از اين‌رو اميدوارم با حضور وي و تلاش مديران استاني،‌عقب‌افتادگي قم جبران شود.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خطاب به استاندار جديد قم تصريح کرد: من توصيه مي‌کنم که استانداري در يک فرصت دوماهه ارزيابي دقيقي از شرايط استان تبيين کند تا بدين وسيله بتواند براي توسعه بخش‌هاي مخلتف از جمله فرهنگ، آموزش، صنعت، معدن و مديريت شهري گام بردارد. البته اين تحليل و ارزيابي به شما کمک مي‌کند که يک راهبرد درست انتخاب کنيد، زيرا موضوعات متنوع بوده و شايد اذهان به امور فرعي متمرکز شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت جايگاه حوزه علميه، مراجع و علماي استان قم گفت: قطعاً نظرات اين بزرگواران براي اعتلاي استان بسيار مفيد است و به طور حتم صرف‌نظر از اين علما مي‌تواند استان را براي پيدا کردن و يافتن راه درست ياري کند. بنده که هر وقت به خدمت مراجع مي‌روم، دلسوزي و خيرخواهي را در نظرات اين عزيزان به وفور مي‌بينم، از اين‌رو مي‌توان از پيشنهادات و نظرات مراجع و علما در مسائلي همچون موضوعات حوزوي، فرهنگي، معيشتي و اقتصادي قم استفاده کرد.
دکتر لاريجاني با اشاره به جايگاه صنعت استان قم بيان کرد: استان قم به علت نزديکي به استان تهران و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتي داراي مزيت‌هاي بسياري است، اما امروز يک رکود در صنعت کشور وجود دارد که صنعت استان قم نيز از اين معضل مستثني نيست. البته در اين حوزه نيروي انساني و سرمايه‌گذار موجود است، اما به دلايل مختلف از اين ظرفيت‌ها استفاده نمي‌شود، بنابراين به نظر من استاندار جديد قم بايد موتور توليد، صنعت، معدن، دامداري و کشاورزي استان قم را به حرکت درآورد.
وي بر لزوم حمايت از بخش دامداري و کشاورزي تاکيد کرد و گفت: با توجه به وضعيت آب و هوايي استان قم، استانداري بايد در جهت تغيير الگوي کشت، اجراي سيستم گلخانه‌اي و توسعه آبياري تحت فشار تلاش کند. از طرف ديگر منابع بانک‌ها نيز براي سرمايه در گردش واحدهاي توليدي بايد در خدمت صنايع قرار گيرد، از اين‌رو دغدغه استاندار جديد مي‌تواند، موتور محرکي براي ادارات و دلگرمي براي توليدکنندگان باشد و قطعاً نمايندگان نيز کمک خواهند کرد تا برنامه‌ها و اهداف توسعه‌اي استان محقق شود.
نماينده مردم قم در مجلس نهم با بيان اينکه ايجاد اشتغال براي جوانان تنها با سرمايه‌گذاري در بخش توليد فراهم مي‌شود، افزود: استان قم داراي استعدادها و پتانسيل‌هاي بسياري در بحث توريست،‌ صنعت، معدن و به ويژه صنعت فرشبافي است، از اين‌رو با توجه به حصول توافق هسته‌اي قطعاً در آينده‌اي نزديک گشايش بسياري براي صادرات فرش به‌وجود مي‌آيد که بايد از اين ظرفيت استفاده کرد تا در نهايت اشتغال جوانان ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن