تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید بیش از چهار ملیون 700 هزارتن سیمان در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس خبر داد: تولید بیش از چهار ملیون 700 هزارتن سیمان در فارس خبرگزاری پانا: رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس از ارزآوری بیش از 19 میلیون دلاری سیمان وکلینکر به میزان 350 هزارتن صادرات به خارج از کشور خبرداد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير ساعت 19:52

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس علی همتی گفت : از میان 91 کارخانه فعال تولید سیمان کشور 8 کارخانه در استان فارس قرار دارد. رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس افزود : میزان ظرفیت تولید سیمان استان فارس در 12 ماهه سال گذشته(1393) به بیش از چهارمیلون 700 هزارتن رسید.
وی اظهار داشت : ظرفیت تولید سیمان در استان فارس سالیانه به 5 میلیون و700 هزار تن می‌ رسد.
رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت: سال 1392 میزان تولید سیمان استان در حدود چهار میلیون 400 هزار تن بود که این میزان در سال 1393 به بیش ازچهار میلون700 هزار تن رسیده است که از این میزان 350 هزارتن به خارج از کشور صادر شده است .
همتی از ارزآوری بیش از 19 میلیون دلاری صادرات سیمان وکلینکر خبردادو افزود : این محصول تولیدی به کشورهای مصر ، عراق ، کویت ، سومالی وسایر کشورها صادرشده است که کشورهای مصر(33درصد ) وعراق( 32.8 درصد ) هریک با خریداری بیش از 6 میلیون دلار کلینکر وسیمان استان فارس به ترتیب رتبه های اول ودوم را به خود اختصاص داده اند.
همتی افزود: صادرات سیمان استان اغلب توسط کارخانه های سیمان لامرد ، سیمان سفید نیریز، سیمان داراب، فارس نو و سیمان فارس انجام می شود. مهندس همتی با بیان اینکه هم اکنون 8 واحد سیمان خاکستری وسیمان سفید در استان فارس مشغول فعالیت هستند ؛ اظهارداشت: علاوه برآن مجوز تاسیس 11 واحد سیمان نیز در استان فارس صادر شده است که این واحدها از صفر تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن 8 کارخانه سیمان ظرفیت تولید 5 میلیون 700 هزار تن سیمان در سال را دارد که در این زمینه جزء استانهای شاخص کشور محسوب می شودتصریح کرد : افزایش تعداد طرح‌های عمرانی، تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی، توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد اشتغال، ساخت سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه تمام و نیاز کشور ومنطقه به مسکن از جمله مواردی است که نشانگر ضرورت افزایش تولید و نیاز صنایع بخش‌های مختلف استان ومنطقه به سیمان است.
همتی درادامه اظهار داشت : علاوه بر 3کارخانه سیمان در شهرهای نی ریز ،فاز دوم لارستان و سیمان سپهر قیر وکارزین که در حال راه اندازی ، مجوز ساخت8 کارخانه سیمان دیگر نیز صادر شده است.
رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای سیمان داراب، فارس نو ، سیمان فارس در شیراز، سیمان لارستان ، سیمان آباده و سیمان استهبان، سیمان لامرد، سیمان سفید نی ریز در استان به فعالیت مشغولند، گفت: ظرفیت روزانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس16 هزارو 800 تن است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان در پایان گفت : در واحدهای تولیدی سیمان استان، سه هزار و250 نفر به صورت مستقیم و حدود هشت هزار و700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند که این امر نشان از سهم بسیار خوب صنعت سیمان در حوزه اشتغال در استان دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه سالانه حدود 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود گفت: در آینده نزدیک قرار است بیش ازیک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان استان فارس و 15 میلیون تن نیز به ظرفیت سیمان کل کشور افزوده شود که با این حساب ظرفیت تولید سیمان کشور به رقم 95 میلیون تن در سال خواهد رسید.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن