تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطيلي صيد اثري بر محيط زيست دريا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۱۷ب.ظ)
تعطيلي صيد اثري بر محيط زيست دريا ندارد موج - تعطيلي يک ماهه صيد آبزيان در آب‌هاي بوشهر از نظر محيط زيستي تأثير چنداني بر حفاظت آبزيان اين منطقه نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس اداره کل محيط زيست استان بوشهر اظهار داشت: تعطيلي يک ماهه صيد آبزيان در آب‌هاي بوشهر از نظر محيط زيستي تأثير چنداني بر حفاظت آبزيان اين منطقه نخواهد داشت.
حسين دل شب تصريح کرد: توقف صيد به صورت محدود در يک دوره و آن هم در يک منطقه خاص از خليج فارس نخواهد توانست به حفظ ذخاير آن‌گونه که بايد کمک کند.
اين مقام مسوول در استان بوشهر ادامه داد: البته شيلات به دليل فصل تخم ريزي ميگو اين سياست را اعمال کرده است اما معمولاً تعطيلي کوتاه مدت صيد تأثير آن چناني بر حفظ محيط زيست دريا نخواهد داشت.
رئيس اداره کل محيط زيست استان بوشهر اعلام کرد: تغيير شرايط آب و هوايي طي سال هاي اخير و نيز دخالت‌هاي انساني در آب‌هاي خليج فارس باعث کاهش ذخاير آبزيان اين دريا شده است.
وي بيان کرد: برداشت بي رويه انواع آبزيان و حضور صيادان متخلف نيز باعث کاهش شديد ذخاير آبزيان در آب‌هاي خليج فارس شده است.
اين مقام مسوول در استان بوشهر متذکر شد: همچنين روش‌هاي نادرست صيادي نيز به نابودي محيط زيست دريايي کمک بيشتري مي‌کند.
دل شب عنوان کرد: برخي روش‌هاي صيادي؛ به ويژه ترال هاي کف روب باعث مي‌شوند همزمان با صيد ماهيان کف زي بسياري از آبزيان کف دريا که مورد هدف صيد نيستند نيز همزمان از کف جدا شوند.
وي اذعان داشت: روش‌هاي صيد ترال آسيب‌هاي جبران ناپذيري را به محيط زيست دريايي کشور وارد مي‌کند که متاسفانه هيچ گونه اقدامي براي جلوگيري از فعاليت آن‌ها انجام نمي‌شود.
رئيس اداره محيط زيست استان بوشهر در ادامه سخنان خود يادآور شد: هم اکنون در کشورهاي پيشرفته دنيا با اصلاح ادوات صيد ترال شرايطي را به وجود آورده‌اند که با استفاده از اين روش صيد آسيبي متوجه محيط زيست دريا نشود.
وي تصريح کرد: همچنين برخي روش‌هاي ديگر صيادي باعث به دام افتادن پستانداران دريايي از جمله دلفين‌ها و همچنين لاک پشت‌هاي دريايي مي‌شود که همين امر حيات آن‌ها را تهديد مي‌کند.
دل شب متذکر شد: سازمان شيلات ايران بايد با کنترل ادوات صيادي نسبت به جلوگيري از تخريب و نابودي محيط زيست دريايي در جنوب کشور اقدامات لازم را انجام دهد.
لازم به ذکر است، از تاريخ پانزدهم تيرماه سال جاري صيد هر گونه آبزي در آب‌هاي استان بوشهر به مدت يک ماه متوقف شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن