تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي مدير کل جديد حفاظت محيط زيست همدان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
معرفي مدير کل جديد حفاظت محيط زيست همدان موج -باحضور معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست طي مراسمي محمدرضا محمدي به عنوان مديرکل جديد حفاظت محيط زيست همدان معرفي و از زحمات قربانعلي محمد پور مدير کل پيشين قدرداني شد.
به گزارش خبرگزاري موج،در اين مراسم که با حضور محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست، مديران شهرستان‌ها و کارشناسان و کارکنان اداره کل محيط زيست همدان برگزار شد، مجابي گفت: بودجه سازمان حفاظت محيط زيست در دو سال گذشته از 950 ميليارد ريال به هزار و 800 ميليارد ريال رسيده است.
وي اضافه کرد: با اين وجود اين اعداد و ارقام تاثيري در کاهش معضلات زيست محيطي نداشته است چرا که تنها راهکار پيشگيري از اين معضل تلاش همگاني و همکاري مردم است.
وي با ذکر اينکه اصل حفاظت محيط زيست وظيفه اي همگاني است درخواست کرد: اقشار مختلف مردم، سمن‌ها، نهادهاي عمومي، فرهيختگان و دانشگاهيان در حفظ اين منبع خدادادي نقش مهمي دارند.
معاون توسعه مديريت و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در سياست‌هاي کلي حفاظت محيط زيست نيز بر استفاده از توان مردمي براي حفاظت از اين ظرفيت تاکيد شده است.

وي با ذکر اينکه محيط زيست نيازمند يک جهش است اظهار کرد: برنامه ششم توسعه کشور فرصت مغتنمي است که نهادهاي مردمي را در حفاظت از محيط زيست دخالت داد.
مجابي بيان کرد: با توجه به اينکه مبحث آلايندگي ناشي از فعاليت‌هاي صنعتي در همدان مشاهده نمي‌گردد لذا اين استان مستعد فعاليت‌هاي زيست محيطي است.
وي تاکيد کرد: بايد مراقب بود صنايع و واحدهايي صنعتي که خواستار استقرار در همدان هستند به مکانيزم هاي مدرنيته زيست محيطي مجهز باشند.
وي در ادامه با تبريک پيروزي هسته اي اظهار کرد: شکست تابوي ايران هراسي که برازنده اين کشور کهن نبوده و با فرهنگ غني و تمدن ايران اسلامي سنخيت نداشت کار بسيار بزرگي بود.
معاون توسعه مديريت و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه کرد: اين پيروزي بزرگ و ارزشمند با صبر و اراده ملت، هدايت و دارايت رهبري و تلاش دولت تدبير و اميد به دست آمد.
وي تاکيد کرد: دولت يازدهم با مبنا و محور قرار دادن اصل تدبير و دوري و پرهيز از هر گونه حاشيه اين پيروزي را رقم زد.
بنابراين گزارش، محمود رضا عراقي معاون عمراني استاندار همدان در اين مراسم گفت: چالش اصلي همدان بحث آب و کمبود منابع آبي است.
وي اضافه کرد: با توجه به اينکه در چند سال گذشته به زحمت مقاطع بحراني را با برنامه ريزي پشت سر گذاشته‌ايم و برداشتهاي اضافه غيربهره ور باعث بروز اين مشکل شده است.
وي با ذکر اينکه از سال 93 تاکنون 900 حلقه چاه آب مسدود شد گفت: همدان در اين زمينه جزو استان‌هاي داراي رتبه است و براي جلوگيري از بروز کم آبي انسداد چاه‌هاي غير مجاز و برخورد قانوني با متخلفان ادامه دارد.
معاون عمراني استاندار همدان تاکيد کرد: جهادکشاورزي و آب منطقه اي براي تغيير الگوي کشت و استفاده بهينه و اقتصادي از آب برنامه ارائه دهند تا از آب کمتر بهره بيشتر برده شود.
عراقي با بيان اينکه همدان استان گردشگري است و توسعه استان در گردشگري ديده شده گفت: حفاظت از محيط زيست براي اين استان بسيار با اهميت است چون اگر محيطي سالم، فضا و چشم انداز طبيعي نداشته باشيم نمي‌توانيم قطب گردشگري کشور باشيم.
وي گفت: منتظر يک تحول بزرگ در مجموعه محيط زيست استان هستيم براي اينکه در دولت تدبير و اميد با احساسات تصميم گيري نمي‌شود و خرد جمعي، تدبير و منطق مدنظر است.
وي افزود: دولت يازدهم دنبال توسعه پايدار در کشور است و هدفش کسب رضايت‌هاي مقطعي و زودگذر نيست و وعده‌هاي زودگذر و غير قابل اجرا به مردم نمي‌دهد.
وي گفت: محيط زيست بايد در تمامي ابعاد زندگي مردم نهادينه شود چون مساله محيط زيست يک موضوع روي کاغذ يا يک طرح ساده نيست.
اين گزارش مي‌افزايد، محمد رضا محمدي مدير کل جديد محيط زيست استان گفت: بايد با گنجاندن اهميت مسائل زيست محيطي در برنامه ادارات و نهادها کاري کرد که اداره کل محيط زيست استان تنها نقش ستادي و دبيرخانه را در استان داشته باشد.
وي با ذکر اينکه يک برنامه علمي مناسب پيش روي محيط زيست است اظهار داشت: جلب مشارکت‌هاي مردمي و ارتقا جايگاه محيط زيست بايد در اولويت برنامه‌ها باشد.
وي گفت: در عرصه کنوني بايد به توسعه پايدار به طور ويژه پرداخته شود چرا که اين موضوع تجربه فرا روي کشور بوده و دنيا اين موضوع را سال‌ها تجربه کرده است.
مديرکل جديد محيط زيست استان تاکيد کرد: برنامه ريزان مجبورند توسعه پايدار را مبنا و پايه فعاليت‌ها قرار دهند چون محيط زيست از مؤلفه‌هاي اصلي توسعه پايدار است.
محمدي تصريح کرد: وضعيت کنوني محيط زيست مطلوب نيست و با تشبيه 100 سال عمر زمين به يک سال سن انسان و دريافت اينکه از انقلاب صنعتي تاکنون يک دقيقه از عمر زمين گذشته است مي‌توان عمق فاجعه زيست محيطي و برخورد انسان با زمين را دريافت.
وي همچنين تاکيد کرد: بايد به صورت ويژه جلوي صدمات و آسيب‌هاي وارده به محيط زيست را گرفت و در راستاي ترميم خرابي‌ها تلاش کرد.
مديرکل پيشين حفاظت محيط زيست استان همدان نيز خاطر نشان کرد: مساحت مناطق تحت حفاظت محيط زيست از پنج سال گذشته تاکنون از 1.8 به 12 درصد رسيد يعني به اين ميزان از مساحت استان همدان جز مناطق تحت مديريت محيط زيست شده است.
قربانعلي محمدپور افزود: در اين مدت، شمار مناطق حفاظت شده از سه به شش منطقه و مناطق شکار ممنوع به 12 منطقه رسيد.
وي ساماندهي و احياي تالاب شيرين سو و آبرساني به مناطق تحت مديريت، نصب نمايشگر آلودگي هوا در سطح شهر، ملزم نمودن واحدهاي توليدي به نصب تصويه خانه و برنامه ريزي در راستاي کاهش آلودگي را از اقدامات صورت گرفته در اين مجموعه دانست.
در ادامه اين مراسم دبير انجمن مردم نهاد حيات سبز نيز اظهار کرد: ايران از نظر فعاليت تشکل‌هاي مردم نهاد رتبه 83 جهان را دارد که اين جايگاه قابل قبول نيست.
محمد سوزنچي افزود: 14 تشکل مردم نهاد در همدان وجود دارد که از اين تعداد هشت مورد فعال هستند و مي‌توانند کمک حال محيط زيست باشند.
وي ندادن حق آبه محيط زيست، واگذاري منطقه الوند به معدن کاران، عدم حمايت رواني و مالي محيط بانان را از مشکلات اين حوزه دانست.
وي با ذکر اينکه کمربند سبز روز به روز لاغرتر مي‌شود اظهار کرد: بايد جايگاه افراد نسبت به پست مديريتي يکسان باشد.
اين آيين از زحمات قربانعلي محمد پور مديرکل سابق و سيد عادل عربي سرپرست حفاظت محيط زيست همدان تقدير و محمدرضا محمدي به عنوان مديرکل جديد حفاظت محيط زيست استان همدان معرفي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن