تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804245230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل تحول و نشاط در عرصه کار و اقتصاد فرا رسيده است/ به تيم مذاکره کننده افتخار مي‌کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۴۹ب.ظ)
رييس‌ جمهوري در جلسه هيأت دولت: فصل تحول و نشاط در عرصه کار و اقتصاد فرا رسيده است/ به تيم مذاکره کننده افتخار مي‌کنيم موج - رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه تصويب قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل متحد يک رويداد کم‌نظير در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است، گفت: ايران به دنبال اثبات حق غني‌سازي بود و امروز سازمان ملل شوراي امنيت به صراحت حق غني‌سازي کشور ما را پذيرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در جلسه هيأت دولت با بيان اينکه «تا پيش از اين سازمان ملل و شوراي امنيت براساس نظر برخي منابع غيرموثق اعلام مي‌کرد که جمهوري اسلامي ايران تخلف کرده و نمي‌تواند غني‌سازي داشته باشد»، اظهار داشت: اگر چه توافق ايران با کشورهاي ۱+۵ براي مدت زماني مشخص محدوديت‌هايي ايجاد مي‌کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه‌اي به ادامه و پيشرفت اين فناوري در کشور ما نخواهد زد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: طرف مقابل مدعي است که براساس اين توافق ايران نخواهد توانست در کمتر از يکسال به بمب اتمي دست يابد، اما اين ادعايي مضحک است. زيرا ملت ايران هيچگاه به دنبال ساخت سلاح‌هاي کشتار جمعي نبوده و آن را خلاف اخلاق، فقه و فتواي رهبر معظم انقلاب مي‌داند. در دکترين امنيتي ايران ساخت چنين سلاحي در دستور کار نيست و اگر تکرار اين ادعا براي آنها موفقيت محسوب مي‌شود، اشکال ندارد که از اين موفقيت خوشحال باشند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه شوراي امنيت و سازمان ملل متحد امروز تحريم‌هاي ظالمانه را لغو کرده است، گفت: آنها با زبان حقوقي پذيرفته‌اند که تحريم‌ها تأثيري بر جمهوري اسلامي ايران نداشته و بايد آن را کنار بگذارند، همان دستگاه‌هايي که قطعنامه‌ها را عليه ايران وضع کردند، امروز خودشان آنها را کنار گذاشتند که اين موضوع خيلي مهم است.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه اکنون پرونده ادعايي عليه ايران از ذيل فصل هفتم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خارج شده است، گفت: به اين ترتيب سازمان ملل و شوراي امنيت خودشان قطعنامه داده‌اند که ديگر ايران را مخل صلح و امنيت جهاني نمي‌دانند و اين موفقيت بزرگي است.
رييس جمهوري تصريح کرد: مردم ايران بزرگي و عظمت اتفاق رخ داده را مي‌داند و اين پيروزي ملي متعلق به همه مردم است. بايد در چنين جايي که مسأله‌اي مربوط به منافع ملي است، منافع جناحي و گروهي را کنار بگذاريم و از موفقيت به دست آمده حمايت کنيم.
دکتر روحاني با بيان اينکه هم نقد منصفانه و هم بيان نقاط مثبت امري حائز اهميت است، گفت: ما در ميداني حضور داشتيم که يک طرف ايران و يک طرف ديپلمات‌هاي شش قدرت جهاني حضور داشتند. در اين رقابت داور هم هم‌فکر و هم‌سوي با تيم رقيب بود و اگر مي‌خواست سوت بزند به نفع آنها اقدام مي‌کرد. در چنين مسابقه‌اي، تيم ايران پيروز شد.
رييس جمهوري افزود: حتي در يک مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي‌گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است که سه گل زده و دو گل خورده‌ايم، حالا عده‌اي بگويند که مي‌شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل‌هاي بيشتري زد. بايد ديد که در مقابل چه تيمي بازي کرده‌ايم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچي باشيم، مي‌توانيم درخواست‌هاي بيشتري هم مطرح کنيم.
دکتر روحاني با بيان اينکه اين موفقيت و پيروزي ناشي از لطف خداوند، توجهات حضرت ولي عصر(عج) و ايستادگي و پشتيباني مردم، حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و همه قوا و دولت بود، خاطر نشان کرد: ما به تيم مذاکره‌کننده کشورمان که در عرصه‌هاي سياسي فني و حقوقي کار بسيار بزرگي انجام دادند، افتخار مي‌کنيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي تأکيد کرد: تعامل سازنده کليد حل مسأله و پيروزي بود که اين راه از ابتدا توسط دولت انتخاب شد. ما مانند برخي نگفتيم که مذاکره با آنها فايده‌اي ندارد و يا معتقد نبوديم که در دنياي سياست جز راه تسليم و يا تقابل راه ديگري وجود ندارد. اگر چه ملت ما در دفاع از حقوق خود هيچگاه تسليم نخواهد شد، اما گفتيم مي‌توان با تعامل سازنده راه سومي در پيش گرفت و اين استراتژي ابتدا در توافق موقت ژنو کارگشايي خود را نشان داد.
رييس جمهوري با بيان اينکه در دنياي پيچيده امروز روشن است که نبايد در عرصه‌هاي مختلف به هيچ‌ طرفي صددرصد اعتماد کرد، گفت: امروز شرايط کشور بايد شرايط اميد، نشاط و فضاي بهتر در آينده براي کار و رونق اقتصاد باشد. کساني که دنبال توليد و صادرات هستند، بايد آينده را بهتر ببينند، کساني که دنبال گشايش سياسي و فرهنگي هستند، بايد اميدوارتر باشند و آنهايي که به دنبال رابطه بهتر کشور با همسايگان و مسلمانان منطقه هستند نشانه‌هاي آن را مي‌توانند ببينند. اکنون فصل تحول، نشاط و اميدآفريني در عرصه کار و اقتصاد فرا رسيده است.
رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: کساني نيز که به قدرتمند شدن کشور در حوزه نظامي و دفاعي فکر مي‌کنند، بايد اميد را پيش رو ببينند. چون بدون ترديد موضع ايران در منطقه تقويت خواهد شد. اما اين رخداد به ضرر هيچ‌يک از همسايگان و کشورهاي مسلمان نخواهد بود اين توهمي است که اگر ايران قدرتمند شود، پس در امور داخلي ديگران دخالت مي‌کند، ما مداخله را ناصحيح و غلط مي‌دانيم و معتقديم امور هر کشور بايد به دست مردم آن کشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستم‌ديده دفاع خواهيم کرد و در مبارزه با تروريسم که خطري براي منطقه و جهان است تمام توان خود را بکار خواهيم گرفت.
دکتر روحاني از ملت ايران خواست تا با روحيه قوي‌تر و مصمم و اميد و نشاط بيشتر وارد فضاي کار و فعاليت شوند، چرا که بدون حضور و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها دولت موفق به پيشبرد امور نخواهد شد و براي هر گامي نيازمند همراهي دولت و ملت است.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حوادث غيرمترقبه روزهاي اخير در بسياري از استان‌هاي کشور، وقوع چنين حوادث طبيعي در دنيا که منجر به بروز خسارت‌هايي مي‌شود را اجتناب‌ناپذير دانست و گفت: در اينگونه حوادث ابتدا بايد تا جايي که مي‌توانيم پيش‌بيني درست انجام دهيم و با تمام توان به مردم اطلاع‌رساني کنيم. ضمن اينکه بايد در طول سال و در زماني که اوضاع مساعد است به بررسي وضعيت پرداخته و مراقبت‌هاي لازم را نسبت به مراحل صدور مجوزهاي ساخت در حريم رودخانه‌ها، احداث پل‌ها، موانع ايجاد شده در مسيل‌ها و نظاير آن داشته باشيم.
دکتر روحاني ضمن تسليت به خانواده‌هايي که عزيزان خود را در حوادث اخير از دست داده‌اند، افزود: بايد از حوادث غيرمترقبه براي آينده نيز درس بگيريم تا در صورت وقوع مجدد خسارت‌ها را کاهش، امدادرساني را افزايش و آسيب‌هاي وارد شده به مردم را جبران کنيم. دولت تمام مساعي خود را به کار گرفته است تا اگر براي برخي خانواده‌ها مشکل و آلامي بوجود آمده به آنها کمک شود.
رييس جمهوري در ابتداي سخنان خود با ابراز خرسندي از گسترش فضاهاي معنوي در ماه مبارک رمضان در کشور، از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس و حمايت از آرمان‌ قدس و ملت مظلوم فلسطين قدرداني و از دعاي خير مردم براي پيشرفت و رفاه کشور و حمايت از نظام و دولت تشکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن