واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
سمپوزیوم بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای؛ دانش و تجارت جهانی با همکاری ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز در دانشگاه شریف برگزار میشود. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سید محمدحسین سجادی نیری، رئیس سمپوزیوم بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای هدف از اجرای این سمپوزیوم را اعتلا و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازیهای رایانهای در افق چشم انداز 1404 و قرار گرفتن صنعت انیمیشن و بازیهای رایانه ای به عنوان شاخص صادرات غیرنفتی کشور عنوان کرد. وی افزود: در این سمپوزیوم اهداف دیگری همچون انتقال معنویت دینی و کرامت انسانی با استفاده از ابزار هنر به نسل انقلاب، کشف استعدادهای جدید در این عرصه و جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی جهت ساخت انیمیشن و بازیهای رایانه ای با استانداردهای جهانی را دنبال میکنیم. دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما همواره نفت، معادن و منابع موجود را استخراج و خام فروشی کردهایم و به جنبه های جدید خلق ثروت و ایجاد درآمد بی توجه بودهایم. وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاههای ما در رشتههای علو م انسانی و هنر تحصیل کردهاند، عملا نسبت به بخش عمده ای از ظرفیت نخبگی و مغز افزار کشور بی توجهی شده و از آنها در تجاری سازی و خلق ثروت استفاده نشده است. وی به نقش صنایع فرهنگی و صنایع خلاق در ارتقای رفاه جامعه و افزایش ثروت در کشورها اشاره کرد و گفت: حوزه انیمیشن و بازیهای رایانه ای و همچنین تولید برنامهها و اپلیکیشنهای تلفن همراه اخیرا در درآمدزایی از صنعت هالیوود پیشی گرفته است و میزان ثروت و اشتغال بیشتری را به خود اختصاص داده است. نیری تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستهایم در حوزه انیمیشن و بازیهای رایانه ای از استعدادها و نیروهای انسانی خود به خوبی استفاده کنیم در حالی که پتانسیلهای بسیاری در این زمینه در کشور ما وجود دارد. وی در خصوص موضوعات و محورهای سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازی های رایانه ای نیز گفت: این سمپوزیوم در محورهای اصلی اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتقای سبک زندگی سالم، نقش انیمیشن و بازیهای رایانه ای در اقتصاد جهانی، آسیب شناسی توسعه این صنعت در ایران و روشهای ورود دانشگاهها به صنعت انیمیشن و بازیهای رایانهای طراحی شده است. وی در تشریح برنامههای سمپوزیوم بین المللی انیمیشن بازیهای رایانه ای اظهار کرد: از ماه آینده شاهد برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی با حضور مدرسان بینالمللی از کشورهای پیشرفته در صنعت انیمیشن خواهیم بود. نیری ادامه داد: در زمان برگزاری سمپوزیوم نیز شاهد رونمایی از بزرگترین انیمیشن رئال جهان با شعار بزرگترین مشارکت اجتماعی هنرمندان خواهیم بود و از فعالان عرصه انیمیشن تجلیل خواهد شد. وی همچنین از رونمایی از نخستین خبرگزاری تخصصی انیمیشن ایران با عنوان انیمیشن پرس همزمان با این سمپوزیموم بینالمللی در دانشگاه صنعتی شریف و همچنین رونمایی از سند راهبردی انیمیشن در ایران خبر داد. نخستین ایده بازار انیمیشن و بازیهای رایانهای تأسیس میشود در ادامه این نشست دکتر لباف زاده، دبیر علمی سمپوزیوم با اشاره به زمان برگزاری این رویداد اظهار کرد: سمپوزیوم 27 و 28 بهمن ماه امسال برگزار میشود. همچنین برنامههای جانبی آن از ماه آینده آغاز و تا پایان بهمنماه و پس از برگزاری سمپوزیوم ادامه خواهد داشت. وی افزود: تولید و رونمایی از بزرگترین پروژه انیمیشن رئال جهان با شعار بزرگترین مشارکت اجتماعی هنرمندان، رونمایی از نخستین خبرگزاری تخصصی انیمیشن ایران (انیمیشن پرس)، تشکیل کارگاههای آموزشی و تخصصی، رونمایی از سند راهبردی انیمیشن در ایران، رونمایی از تمبر یادبود انیمیشن از برنامههای این سمپوزیوم به شمار میرود. دبیر علمی سمپوزیوم با اشاره به تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه انیمیشن گفت: پیشکسوتان، استادان و هنرمندان برجسته انیمیشن ایران، سازمانها و نهادهای حامی انیمیشن و بازیهای رایانهای، سازندگان 10 انیمیشن برتر تبلیغاتی ایران و مدیران عامل شرکتهای صنعتی حامی انیمیشن و بازیهای رایانهای در زمان برگزاری سمپوزیوم تقدیر میشوند. وی با اشاره به برنامههای ویژه این سمپوزیوم یادآور شد: رونمایی از نخستین فن بازار بینالمللی انیمیشن و بازیهای رایانهای، تأسیس نخستین ایده بازار انیمیشن و بازیهای رایانهای، افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی آکادمیک انیمیشن، بازیهای رایانه و جلوههای ویژه بصری از برنامههای ویژه این سمپوزیوم به شمار میرود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]