محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840636010
بازار بکر بازیهای رایانهای از سیاست مسؤلان تا انتظار بازی سازان
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر بررسی می کند؛
بازار بکر بازیهای رایانهای از سیاست مسؤلان تا انتظار بازی سازان
شناسهٔ خبر: 2860342 - پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
استانها > آذربایجان شرقی
تبریز –بازار بازی های رایانه ای ایران بواسطه وجود نسل جوان و جمعیت کاربری ۲۰ میلیونی فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و البته بستری بکر برای انتقال فرهنگ بومی است، موضوعی که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. خبرگزاری مهر – گروه استان ها: بدون شک در دهکده جهانی ارتباطات و دنیای دیجیتالی امروز، رایانه ها و تمامی شاخه ها و حوزه های مربوط به آن نقشی انکارناپذیر در زندگی بشر و شکل دهی به افکار، اندیشه ها و تعریف فرهنگ برای او دارد و در این میان حوزه بازی های رایانه ای بواسطه مخاطب گیری نسل جوان بطور اخص و طیف گسترده ای از کاربران بصورت اعم، جایگاه منحصر بفردی بخود اختصاص داده و کشورها و شرکت های فعال در این حوزه به دنبال بهره برداری حداکثری از بازار پرسود چنین محصولاتی و در سطح کلان تر انتقال مبانی و مفاهیم فرهنگی خود به مخاطبان هستند.ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که کشوری چون سوئیس به عنوان یکی از خواستگاه های تولید بازی های رایانه ای با استفاده از تجهیزات پیشرفته سخت افزاری ماهانه یکصد بازی را با بالاترین کیفیت های فنی و گرافیکی و بدون کمترین محدودیتی به بازارهای جهانی ارائه می کند و اما در این بین با اعمال محدودیت ها و درجه بندی های مختلف بویژه محتوایی برای بازار و کاربران داخلی خود، بدنبال حفظ منافع و البته فرهنگ بومی است و این در حالی است که ماهانه در ایران میلیون ها بازی با محتواهایی چون پوچ گرایی، خشونت، عریان پرستی و منافی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی عرضه می شود و تنها اقدام شاخص صورت گرفته در این خصوص، الصاق برچسب های تعیین گروه های سنی است که آن هم در بسیاری از مواقع تاثیری بر انتخاب کاربران بویژه از گروه های سنی نوجوان و جوان ندارد.با توجه به بازار ۲۰ میلیونی بکر بازی های رایانه ای ایران و تلاش خزنده و حساب شده معاندان فرهنگی این کشور برای ترویج مفاهیمی چون اسلام هراسی در ذهن کودکان و نوجوانان ایرانی، توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و ترویج نمادها و مفاهیم آن بین نسل های جوان از طریق ابزاری بنام بازی های رایانه ای امری اجتناب ناپذیر می نماید و بدون شک این امر مستلزم تولید آثار داخلی با درون مایه ها و داستان های بومی بوده و اینجاست که بحث حمایت از شرکت ها و فعالان بازی سازی داخلی اهمیتی بالا به خود می گیرد، موضوعی که مسؤولان این حوزه دم از اجرای آن می زنند و در مقابل بسیاری از فعالان عرصه تولید بازی های رایانه ای معتقد به سیاست گذاری های سلیقه ای و ناکارآمد در این خصوص هستند.
تشکیل معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی های رایانه ایبدون شک بنیاد ملی بازی های رایانه ای مهمترین و شاید تنها نهادی است که مسؤولیت ساماندهی و حل مشکلات این حوزه را عهده دار است و سیاست گذاری های کلان آن را انجام می دهد و در همین چارچوب با تشکیل معاونت حمایت، طرح هایی چون اختصاص وام به بازی سازان را در دستور کار خود قرار داده و بنا دارد در دو بخش ریالی و غیر ریالی به حمایت از بازی سازن بپردازد.بر اساس مصوبات این بنیاد یکی از روش های حمایت های ریالی از بازی سازان، تخصیص وام هایی با بهره سود پایین خواهد بود و به همین منظور شاخص هایی برای مورد تایید قرار گرفتن شرکت ها وجود دارد و اگر شرکتی بر اساس این شاخص ها مورد تایید قرار گیرد، برای دریافت وام متغیر تا سقف یک میلیارد ریال به بانک ها معرفی می شود به دو گونه با پروژه های بازی سازان متقاضی برخورد خواهد شد و نخست پروژه های بالای ۷۵ درصد که در مرحله پایانی هستند و به علت نیاز مبرم به پول با ساز و کار آسان تری به آنها وام اعطا می شود و دوم پروژه های زیر ۷۵ درصد که برای ساخت نیاز به سرمایه دارند.صلاحیت دریافت وام و میزان آن نیز از سوی بخش تولید بنیاد تایید می شود و مولفه هایی چون استفاده از سیستم رتبه بندی شرکت ها براساس محورهای بازی های ساخته شده، بازی در حال ساخت، میزان فضای اختصاص داده شده، تعداد و میزان تخصیص نیروی انسانی و میزان مالیات برای تعیین صلاحیت شرکت ها مورد توجه قرار می گیرند و جالب اینکه سیستم رتبه بندی شرکت های بازی ساز که از دو سال پیش در دستور کار قرار داده شده و قرار است با اصلاحاتی راه اندازی شود، با انتقاداتی روبروست.در این بین شرکت های نوپا و جوانان با استعدادی هستند که در صورت حمایت از آنها می توان شاهد شکوفایی صنعت بازی سازی کشور، ارزآوری فراوان و مقابله با جنگ نرم از طریق رسانه هایی چون بازی های رایانه ای بود.
مثال های فراوانی برای تایید این ادعا وجود دارد و «افسانه ملک محمد (سیب طلائی)» که توسط تعدادی از بازی سازان جوان آذربایجان شرقی در حال تولید بوده و موفق به دریافت مجوز بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز شده، تنها نمونه ای از همین دست تولیدات است که در ارزیابی های اخیر این بنیاد از میان ۱۶ اثر بررسی شده به عنوان یکی از هفت اثر پذیرفته شده قرار گرفت و تنها بازی رایانه ای با مؤلفه های کمی و کیفی برتر در سطح منطقه اعلام شد و به گفته سازندگان آن، این بازی برای معرفی در یکی از نمایشگاه های مهم مرتبط شرکت کرده و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.حمایت حلقه مفقوده صنعت بازی سازی رایانه ای در ایرانهومن کیانور از دست اندرکاران اصلی ساخت و تولید این بازی رایانه ای که در رده بازی های گونه اکشن با صحنه های ماجراجویی و جذاب رزم آوری بوده و مضامین اخلاقی چون احترام به والدین، شجاعت، وفاداری، تعهد و عشق پاک در قالب روابط شخصیت های بازی مورد توجه قرار گرفته، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پیش از این حمایت از بازی سازان در ساخت بصورت مشارکت در سود فروش بود که از امسال با تغییر سیاست های بنیاد ملی بازی های رایانه ای تبدیل به اعطای وام یک میلیارد ریالی شده و آن هم به شرط بررسی وضعیت و قدرت شرکت های سازنده بازی از لحاظ مالی اعطا می شود.وی با بیان اینکه سیاست و شاخص های مشخصی در خصوص اعطای این تسهیلات وجود ندارد و عموماً بصورت سلیقه ای و به شرکت های دارای اسم و رسم که نیاز چندانی نیز به این مبالغ ندارند، پرداخت می شود، تصریح کرد: این رویکرد موجب شده تا نوعی قطب گرایی در صنعت بازی سازی کشور بوجود آید و شرکت های قدرتمند و دارای نفوذ و سرمایه که اغلب نیز محتوایی برای ارائه ندارند، روز بروز توانمندتر شوند و در مقابل شرکت های کوچک اما دارای نیروهای متخصص و فاقد سرمایه که می توانند موجب تحول در بازار بازی های رایانه ای کشور شوند، مورد بی مهری قرار گیرند و شرکت سازنده بازی هایی چون ملک محمد که به فرهنگ ایرانی و اسلامی مقید و وفادار هستند، لقای دریافت چنین تسهیلاتی را به عطای آن ببخشند.این بازی ساز رایانه ای جوان به بحث بازی های خارجی نیز اشاره و تصریح کرد: سرمایه ای که تنها برای تولید یکی از بازی های ضد فرهنگ خارجی اختصاص داده می شود، ۴۵ میلیون دلار است که خروجی آنها تخریب ذهنی و اثرگذاری منفی فرهنگی است در حالی که بازی سازان فاقد حمایت داخلی به دنبال ارائه مفاهیم و مضامین درست و دوری از فرسایش آموزشی و خشونت در بازی ها هستند که پیامدهای روانی بدی دارد و بازی های رایانه ای بومی می توانند عامل مؤثری در پرورش فرهنگ داخلی و مضامین دینی باشند.وی در ادامه افزود: توانایی تولید آثار فاخر در این حوزه و بدست جوانان علاقمند و مستعد بومی وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عواملی چون سیاست گذاری های نادرست زمینه برای بروز این توانایی ها فراهم نمی شود و بسیاری از این جوانان دچار یاس و ناامیدی می شوند و حتی با وجود آمادگی برای ساخت بازی های اسلامی با مفاهیم قرآنی و دینی، متاسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی سازمان ها و نهاد ها صورت نمی گیرد درحالی که در نقطه مقابل دشمنان از چنین ابزارهای نوینی که در کشور ما چندان مورد توجه نیست، به بهترین وجه برای تاثیرگذاری فرهنگی و اخلاقی و ضد دینی استفاده می کنند.
کیانور با بیان اینکه در حوزه بازی های رایانه ای ایران سوال و جواب و بازخواست وجود دارد اما عمل و حمایت متناسب با آن به چشم نمی خورد، گفت: عدم حمایت لازم از صنعت بازی سازی مشکل عمده این طیف است و عموما بازی هایی در ایران موفق بوده اند که یک سازمان دولتی یا بخش خصوصی قدرتمند از آنها حمایت کرده و تعداد انگشت شماری از بازی های ایرانی که به سرانجام رسیده اند در اولین حضور خود در مجامع بین المللی با استقبال ناشران جهانی مواجه شده اند و نشان داده اند که اگر حمایت لازم از این حوزه صورت گیرد، علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم، ارزآوری قابل توجهی نیز خواهد داشت.بازی سازانی که روزها نقاش دیوار هستند و شبها انیماتور و شخصیت پردازرضا موسوی یکی دیگر از جوانان مستعدی که در ساخت بازی «افسانه ملک محمد» همکاری می کند، به خبرنگار مهر گفت: این محصول منحصر به یک منطقه نیست و می تواند پیامی عمومی داشته باشد و چنین ابزارهایی بهترین سفیر برای صدور و اشاعه فرهنگ اصیل بومی است و همین امر موجب می شود تا این سؤال را بپرسیم که چرا باید گروه جوانی که برای انجام این کار گرد هم آمده اند، منزل مسکونی خود را بفروشند و با سرمایه شخصی برای دستیابی به چنین اهداف ملی هزینه کنند در حالی که چنین اموری وظیفه سازمان ها و نهادهای متولی است.وی در ادامه اظهار داشت: فضا و موقعیت لازم برای تولید هرچه بیشتر بازی هایی از این دست وجود دارد که شکوفایی آن نیازمند حمایت است چون برای نمونه دوازده نفر به عنوان گروه سازنده در ساخت افسانه ملک محمد فعالیت دارند که تعدادی بصورت مستقیم و برخی نیز بصورت پروژه ای با شرکت کار می کنند و تمام هزینه های آنها را خود شرکت بدون کوچکترین حمایتی از سازمان های متولی چون بنیاد ملی بازی های رایانه ای پرداخت می کند و حتی یکی از اعضای تیم سازنده برای تامین مخارج خود، روزها در سطح دیوارهای شهر نقاشی می کند و در مواقعی که وقتی داشته باشد، کارهای مربوط به پروژه را انجام می دهد.این فعال حوزه بازی های رایانه ای خاطر نشان شد: چنین مواردی نشان از قابلیت های بالای اعضای تیم است اما متاسفانه با وجود اینکه هزینه های حمایت از صنعت بازی سازی چندان رویایی و دست نیافتنی نیست، پشتیبانی لازم از چنین گروه ها و جوانان مستعد اما بی ادعا انجام نمی شود.
وی با اشاره به تصمیم جدی گروه برای اتمام ساخت و ارائه این بازی تاکید کرد: به یقین و حتی بدون انجام حمایت های لازم از سوی نهادهای مسؤول این کار را به سرانجام خواهد رسید و با وجود تمام مشکلات به کار خود ادامه می دهیم و بر همین اساس قصد داریم شرکت را تبدیل به یک شرکت دانش بنیان کنیم تا شاید تسهیلات لازم را از این طریق تامین کنیم و علاوه بر این در حال ساخت یک قطعه سخت افزاری در حد استانداردهای بین المللی هستیم که برای نخستین بار در سطح جهانی در زمینه بازی های رایانه ای ارائه می شود اما با همه این اوصاف برای رشد و توسعه بازی سازی کشور با هدف ترویج و تبیین فرهنگ بومی در مقابل هجمه های نرم دشمنان، نگاه به بازی سازی باید تغییر کرده و حمایت ها از آن با رویکرد یک صنعت انجام شود.تسلط خارجی ها بر بازار داخلی بازی های رایانه ای که ماهانه ۲۰۰۰ میلیارد ریال گردش مالی دارد در این بین سخنان رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور که چندی پیش به تبریز سفر کرده بود، جای تامل دارد چرا که از سخنان آقای رئیس پر واضح است که وی و مجموعه تحت مدیریت به خوبی از بستر مهیا برای بهره برداری مادی در صنعت بازی های رایانه ای مطلع هستند اما چرا فکری بحال سیاست گذاری های درست با هدف حمایت از فعالان این عرصه نمی کنند، علامت سووالی بزرگ است.بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ایران ۲۰ میلیون کاربر بازی های رایانه ای دارد و روزانه ۴۰ میلیون ساعت در کشور صرف انجام بازی می شود و به همین دلیل بزرگترین بازار بازی های رایانه ای خاورمیانه را دارد که این بازار هر روز در حال گسترش است بطوریکه مردم ایران ماهانه بین یک هزار و ۴۰۰ تا دو هزار میلیارد ریال صرف خرید بازی های رایانه ای می کنند.رئیس هئیت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای اذعان کرد که نزدیک به ۹۰ درصد این بازار متعلق به محصولات خارجی است و افزود: می توان با ورود به این بازار باعث ارز آوری و نیز غلبه بر ورود فرهنگ های غیراسلامی به کشور شد و نهادهای انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش هستند نسخههای داخلی از بازیهای رایانهای پرطرفدار تولید کنند و بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز تاسیس شده تا متولی تولید و تکثیر و تبلیغ بازیهای تولید داخل شود.آنچه گفته شد تنها خراشی بر واقعیت عریان صنعت بازی سازی رایانه ای کشور بود که با وجود تمام ظرفیت ها براحتی هرچه تمام در اختیار نسخه های خارجی قرار گرفته تا علاوه بر بستن توشه های میلیاردی از این بستر بکر ۲۰ میلیون کاربری، با خیالی آسوده به ترویج تمام تفاله های فرهنگی و فکری بپردازند که جوانان این مرز و بوم از بیش از سه دهه گذشته برای مقابله با آنها جان و نفس خویش را فدا کرده اند.
البته شاید چنین نگاه تلخی از دید برخی با نقل مصداق هایی از موفقیت بازی های رایانه ای ایرانی غیر منصفانه بنظر آید اما بدون شک شمارش این تعداد انگشت شمار در مقابل لشگری عظیم از نسخه های خارجی که گاه با نازل ترین قیمت در اختیار کودکان کم سن و سال این کشور قرار می گیرند، می تواند به شرایط موجود رنگ واقع بینانه تری ببخشد.هر چند که اخیراً خبرهایی جسته و گریخته از سوی قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای مبنی بر برخی تلاش ها جهت محدود کردن ورود بازی های خارجی به بازار و تعیین قیمت تولیدات داخلی جهت خمایت از فعالان بومی این عرصه به گوش می رسد و باید منتظر نشست و دید که این سیاست جدید به شکوفایی صنعت بازی سازی ایران کمکی خواهد کرد یا مانند وعده ها و اقدامات پیشین تنها جنبه تشریفاتی و سلیقه ای به خود خواهد گفت.گزارش: حسن عبدالهی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
معاون استاندار اردبیل: 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند
معاون استاندار اردبیل 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستندمعاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل طاهر شریفی صبح ا20میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند
20میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اندتاریخ انتشار چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۳۸ معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت ۲۰ میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند به گزارش فارس طاهر شریفیاقتصاد جهان زیرسایه «بازیهای رایانهای»/ گیمرها همچنان میتازند!
فرضیهای که درحال اثبات است اقتصاد جهان زیرسایه بازیهای رایانهای گیمرها همچنان میتازند شناسهٔ خبر 2858624 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۸ فرهنگ > صنایع فرهنگی مطالعات و تحقیقات کارشناسان نشان میدهد سبقت صنعت بازی در عرصه اقتصاد جهانی در سایه اقبال عمومی بازی میان کاربهفت کاراکتر محبوب بازیهای رایانهای/ «بتمن» همچنان پیشتاز است
هواداران انتخاب کردند هفت کاراکتر محبوب بازیهای رایانهای بتمن همچنان پیشتاز است شناسهٔ خبر 2853572 - سهشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۶ فرهنگ > صنایع فرهنگی بت من لارا کرافت و کلمانتین در فهرست معروفترین و جذابترین شخصیتهای بازیهای ویدیویی سالهای اخیر انتخاب و معرفی شدنپوستر پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران رونمایی شد
پوستر پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران رونمایی شد شناسهٔ خبر 2850802 - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۵ فرهنگ > صنایع فرهنگی پوستر پنجمین دوره جشنواره بازیهای رایانهای تهران که مهمترین رویداد فرهنگی در هنر-صنعت بازیهای رایانهای کشور است رونمایی شد به گزارش خبرگزاری مهرحال بازیهای رایانهای وخیم است/ «سرعتشکنان» در راهند
در گفتگو با مهر عنوان شد حال بازیهای رایانهای وخیم است سرعتشکنان در راهند شناسهٔ خبر 2851074 - یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۹ فرهنگ > صنایع فرهنگی مدیرعامل شرکت آروین تک گفت دومین قسمت از بازی شتاب در شهر با عنوان سرعتشکنان که قرار بود تابستان منتشر شود مهرماه از گردکلیپ تصویری معرفی جشنواره بازیهای رایانهای تهران
به عقیده بسیاری از فعالان هنر-صنعت بازیهای ویدیویی در کشور دو رویداد نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران مهمترین رویدادهای فرهنگی این حوزه در سطح کشور هستند هر چند در دو سال اخیر نمایشگاه بازیهای رایانهای تهران به دلیل کمبود بودجوقتی درآمد عرضه بازیهای رایانهای یک چهارم هزینه تولید است!
بازیهای رایانهای و شبکه توزیع-۱ وقتی درآمد عرضه بازیهای رایانهای یک چهارم هزینه تولید است شناسهٔ خبر 2855300 - شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۳ فرهنگ > صنایع فرهنگی به گفته یک بازیساز رایانهای یک ناشر برای تولید و عرضه یک بازی خوب به مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد امابرگزاری «سمپوزیوم انیمیشن و بازیهای رایانهای، دانش و تجارت جهانی»
دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۸ سمپوزیوم انیمیشن و بازیهای رایانهای دانش و تجارت جهانی بهمن ماه امسال با حضور شرکتهای متخصص داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی شریف برپا میشود به گزارش سرویس علمی ایسنا اعتلا و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازیهای رایانهای در افق چشمانداز 1404 و همرونمایی از پوستر و محل برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران
پوستر پنجمین دوره جشنواره بازیهای رایانهای تهران که مهمترین رویداد فرهنگی در هنر-صنعت بازیهای رایانهای کشور است رونمایی شد با توجه به این که اختتامیه این دوره از جشنواره در سالن همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد پوستر این دوره از جشنواره همانتقاد از مافیای توزیع بازیهای رایانهای/ مستقلها نقشی ندارند!
در گفتگو با مهر عنوان شد انتقاد از مافیای توزیع بازیهای رایانهای مستقلها نقشی ندارند شناسهٔ خبر 2858094 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۵ فرهنگ > صنایع فرهنگی یک بازیساز رایانهای با انتقاد از کیفیت عرضه بازیهای ایرانی در بازار گفت شبکه توزیع بازیهای رایانهای به یک ماف20 میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند |اخبار ایران و جهان
20 میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند کد خبر ۵۱۳۵۸۷ تاریخ انتشار ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۹ - 01 July 2015 معاون سیاسی و اممورینیو سختترین بازیهای چلسی در فصل گذشته را معرفی کرد
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹ ۵۰ سرمربی چلسی بازی با ساوث همپتون و منچسترسیتی را سختترین بازیهای فصل گذشته تیمش نامید به گزارش ایسنا چلسی فصل گذشته با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم توانست قهرمان لیگ برتر شود آنها علاوه بر لیگ برتر جام اتحادیه را نیز کسب کردند آنها این فصل کسیاست جدید تیم تیموریان، تاکید بر بازیکنان قطری!
سیاست جدید تیم تیموریان تاکید بر بازیکنان قطری مدیریت باشگاه امصلال با یک بازیکن قطری به توافق مجدد رسید تا بدین ترتیب بر راهبرد توجه به بازیکنان وطنی تکیه بیشتری کرده باشد به گزارش خبرگزاری فارس ساعتی پیش باشگاه امصلال قرارداد قرضی ثامر جمال را برای یک فصل دیگر تمدید کبرنامه نمایندگان ایران در چهارمین روز بازیهای یونیورسیاد
شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۷ نمایندگان ایران در چهارمین روز بازیهای یونیورسیاد در 4 رشته به رقابت میپردازند به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از کره جنوبی در چهارمین روز بازیهای یونیورسیاد نمایندگان ایران در 4 رشته تیروکمان تیراندازی فوتبال و قایقرانی به رقابت میپردازند برنامه رسختترین بازیهای چلسی در فصل گذشته
سختترین بازیهای چلسی در فصل گذشته سرمربی چلسی بازی با ساوث همپتون و منچسترسیتی را سختترین بازیهای فصل گذشته تیمش نامید خبرگزاری ایسنا سرمربی چلسی بازی با ساوث همپتون و منچسترسیتی را سختترین بازیهای فصل گذشته تیمش نامید چلسی فصل گذشته با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم تواسومین مدال طلای ایران در بازیهای یونیورسیاد 2015
آرمین هادیپور با پیروزی بر تکواندوکار بلژیکی کاروان دانشجویان ایران را صاحب سومین مدال طلا در بازیهای یونیورسیاد 2015 کرد در دیدار فینال وزن 54- کیلوگرم رقابتهای تکواندو آرمین هادیپور برای کسب سومین مدال طلای کاروان ایران در بازیهای یونیورسیاد قدم روی چیاپچانگ گذاشت او-
گوناگون
پربازدیدترینها