محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826914739
انتقاد از مافیای توزیع بازیهای رایانهای/ مستقلها نقشی ندارند!
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد؛
انتقاد از مافیای توزیع بازیهای رایانهای/ مستقلها نقشی ندارند!
شناسهٔ خبر: 2858094 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
فرهنگ > صنایع فرهنگی
یک بازیساز رایانهای با انتقاد از کیفیت عرضه بازیهای ایرانی در بازار گفت: شبکه توزیع بازیهای رایانهای به یک مافیا شبیه است و هر کسی نمیتواند وارد این شبکه بشود. خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: حسین آزادپور، مدیر شرکت شیواپرداز کرمان و مدیر تولید بازی رایانهای «مقاومت خرمشهر» است.در ادامه سلسه گفتگوهای خبرگزاری مهر با فعالان حوزه بازیسازی رایانهای پیرامون آسیبشناسی تولید و عرضه در این حوزه، با حسین آزادپور درباره بازار و شبکه توزیع و مشکلات تولید و ارائه بازیهای رایانهای گفتگو نشستهایم که در ادامه میخوانید:* فصل تابستان، بهترین زمان برای ارائه بازیهای رایانهای است. با توجه به این فصل، وضعیت بازار بازیها چگونه است؟ شبکه توزیع بازیهای رایانهای به یک مافیا شبیه است و هر کسی نمیتواند وارد این شبکه بشود. ممکن است من به عنوان یک بازیساز مستقل، یک بازی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنم اما چون در دایره این مافیا قرار نمیگیرم نمیتوانم نقشی در توزیع اثر تولیدشده داشته باشم.* شما به طور مستقل اقدام میکنید یا ناشر، این مسئولیت را برعهده میگیرد؟ کسی که طراح بازی است نمیتواند به طور مستقل رفتار کند. او باید به یک ناشر مراجعه کند تا ناشر در درجه اول، منابع مالی را تامین کند و بعد بازار را بسنجد و نظر بدهد که بازی مورد نظر تا چه اندازه با سلیقه مخاطبان هماهنگ است و بازار فروش آن به چه صورت است.* اما یکی از مشکلات اصلی در زمینه بازیهای رایانهای، بازاریابی است. یعنی اینطور نیست که اول بازار سنجیده و بعد بازی تولید شود؟ من نمیگویم همه ناشران چنین میکنند اما ناشرانی موفق هستند و میتوانند به برگشت سرمایه خود امیدوار باشند که مخاطب و شرایط بازار را بسنجند.* یکی از مواردی که باید در شناخت مخاطب و سنجش بازار به آن توجه شود، گروه سنی مخاطبان است. تا چه اندازه بازیسازان به این مساله توجه میکنند؟ متاسفانه ردهبندی سنی بازیها رعایت نمیشود. برای مثال یک بچه ۸ ساله، بازی را تماشا میکند که برای نوجوانان و جوانان است. چون نگاه کلی حاکم بر جامعه این است که بازی یک وسیله تفریحی است که بچهها در اوقات فراغت خود به آن میپردازند نه یک صنعت فرهنگی که میتواند در بسته آموزشی بچهها قرار بگیرد.واقعیت این است که جامعه به گروه سنی و امکان آموزشی- فرهنگی بازیهای رایانهای توجه نمیکند. به همین خاطر همه قدرت فروش به پخشکنندهها منتقل میشود و یک توزیعکننده عمده و بزرگ بهوجود میآید که باقی، زیرشاخه او هستند.
* میانگین هزینهای که صرف تولید یک بازی رایانهای میشود چقدر است؟ خیلی متفاوت است از ۳۰ یا ۴۰ میلیون آغاز میشود و به چند میلیارد میرسد. مساله اینجاست که تولیدکنندگان ایرانی، پتانسبل این را دارند که بازیهایی با استاندارد جهانی تولید کنند اما از آنجا که منابع مالی تامین نمیشود، کیفیت کار خود را پایین میاورند تا با رقمی که به بازی اختصاص داده شده جور در بیاید.* مبلغی که به تولید بازی «مقاومت خرمشهر» تعلق گرفت چقدر است؟ نصف آن هزینهای است که ما برآورد کرده بودیم. مساله اینجاست که بخش دولتی با تامین منابع مالی مشکل دارد و معدود ناشران خصوصی هم که میتوانند در این طمینه سرمایهگذاری کنند نگران کسب سود بیشتر و برگشت سرمایه خود هستند.* چه زمان این موازنه برقرار میشود یعنی هزینه تولید با بودجه اختصاص یافته برابری میکند؟ وقتی تعداد بازیهای خارجی که به روش غیرمجاز کپی شدهاند به حداقل برسد میتوان به برقراری این موازنه امیدوار بود.وقتی بازی داخلی ۵۰۰۰ هزار تومان و بازی با کیفیت خارجی، ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان است و بیشتر مخاطبان و خانوادهها به قیمت فکر میکنند، چگونه میتوان به رقابت برابر میان بازیهای داخلی و خارجی امیدوار بود.* بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای کنترل محدود این مساله، نصب هولوگرام را از سوی ناشران اجباری کرد. با این روش تا چه اندازه از میزان کپیهای غیرمجاز جلوگیری شد؟ واقعیت اینکه این روش با شکست مواجه شد. مساله بازیهای غیرمجاز در بطن جامعه وجود دارد. ما از ابتدا یاد گرفتهایم که همه چیزمان مجانی باشد. مثلا نرمافزار ویندوز را رایگان نصب میکنیم در حالی که ارزش واقعی آن، ۲۰۰ دلار است.نباید به صورت ضربتی با این مساله برخورد کرد. یکی از دلایلی که موجب میشود، امروز بازیهای ایرانی در سطح جهانی مطرح شوند به جهت همین رقابت با بازیهای خارجی است.* اما این رقابت، نابرابر است. قیمتها قابل مقایسه با یکدیگر نیستند؟ من گفتم یکی از دلایل نزدیک شدن بازیهای داخلی به استانداردهای جهانی، وجود بازیهای خارجی در بازار بوده است. اما بازاری که وجود دارد از سویی، غیر رقابتی است. به این معنی که کنترلی بر قیمت بازیهای خارجی وجود ندارد و یک خانواده وقتی میخواهد برای فرزندش بازی بگیرد، اول به قیمت آن فکر میکند.* با این تفاسیر بازیهای ایرانی چگونه میتوانند با نمونههای خارجی رقابت کنند؟ باید داستان جذاب داشته باشند. بازیهای ایرانی به شرط ایرانی بودن میتوانند برای مخاطبان، جذابتر باشند و کاربر با آن همذاتپنداری کند. برای مثال همه ما از کودکی داستان سیاوش و رستم و سهراب را شنیدهایم حالا اگر این داستانها به خوبی بازآفرینی شوند با مخاطب ایرانی بیشتر و بهتر ارتباط برقرار میکنند.* با مخاطب خارجی چطور؟ مخاطب خارجی را با گرافیک خوب میتوان جذب کرد. او یک بازی با کیفیت بالا میپسندد. در کل داستان خوب و گرافیک خوب و کیفیت بالا به کمک هم میآیند و هر کدام، مثل حلقههای زنجیر، مکمل یکدیگر هستند.* هزینهای که صرف تبلیغات میشود چقدر است؟ در کشورهای دیگر، ۲۰ میلیون دلار، برای ساخت یک بازی رایانهای هزینه و ۱۰ برابر آن خرج تبلیغ میشود اما در کشور ما اینطور نیست. تبلیغ در تلویزیون به لحاظ تعداد بیننده، قابل مقایسه با تبلیغ در مجله و روزنامه و سایت نیست اما هزینه تبلیغات تلویزیونی بسیار بالاست.* قرار بود آموزش و پرورش بستههایی را با عنوان بسته فرهنگی که بازی رایانهای هم جزو آن بود در اختیار دانشآموزان بگذارد. این طرح تا چه اندازه عملی شد؟ تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده. هنوز آموزش و پرورش به این نتیجه نرسیده که در قالب بازی بهتر میتوان آموزش داد تا در قالبهای خشک و قدیمی.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]
صفحات پیشنهادی
برگزاری «سمپوزیوم انیمیشن و بازیهای رایانهای، دانش و تجارت جهانی»
دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۸ سمپوزیوم انیمیشن و بازیهای رایانهای دانش و تجارت جهانی بهمن ماه امسال با حضور شرکتهای متخصص داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی شریف برپا میشود به گزارش سرویس علمی ایسنا اعتلا و ارتقای سطح هنر انیمیشن و بازیهای رایانهای در افق چشمانداز 1404 و همامکان ارایه مشاوره به خانوادهها در زمینه بازیهای رایانهای
مدیر نظام ردهبندی بازیهای رایانهای خبر داد امکان ارایه مشاوره به خانوادهها در زمینه بازیهای رایانهای شناسهٔ خبر 2848081 - سهشنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۶ فرهنگ > صنایع فرهنگی مدیر نظام رده بندی بازیهای رایانهای گفت با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای و وب سایت موسسه ف20 میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند |اخبار ایران و جهان
20 میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند کد خبر ۵۱۳۵۸۷ تاریخ انتشار ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۹ - 01 July 2015 معاون سیاسی و اموقتی درآمد عرضه بازیهای رایانهای یک چهارم هزینه تولید است!
بازیهای رایانهای و شبکه توزیع-۱ وقتی درآمد عرضه بازیهای رایانهای یک چهارم هزینه تولید است شناسهٔ خبر 2855300 - شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۳ فرهنگ > صنایع فرهنگی به گفته یک بازیساز رایانهای یک ناشر برای تولید و عرضه یک بازی خوب به مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد اماکلیپ تصویری معرفی جشنواره بازیهای رایانهای تهران
به عقیده بسیاری از فعالان هنر-صنعت بازیهای ویدیویی در کشور دو رویداد نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران مهمترین رویدادهای فرهنگی این حوزه در سطح کشور هستند هر چند در دو سال اخیر نمایشگاه بازیهای رایانهای تهران به دلیل کمبود بودج20میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اند
20میلیون ایرانی گرفتار بازیهای رایانهای اندتاریخ انتشار چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۳۸ معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت ۲۰ میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند به گزارش فارس طاهر شریفیپوستر پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران رونمایی شد
پوستر پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران رونمایی شد شناسهٔ خبر 2850802 - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۵ فرهنگ > صنایع فرهنگی پوستر پنجمین دوره جشنواره بازیهای رایانهای تهران که مهمترین رویداد فرهنگی در هنر-صنعت بازیهای رایانهای کشور است رونمایی شد به گزارش خبرگزاری مهرمعاون استاندار اردبیل: 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند
معاون استاندار اردبیل 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستندمعاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فضای مجازی به تهدید بزرگ تبدیل شده است گفت 20 میلیون ایرانی روزانه گرفتار بازیهای رایانهای هستند به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل طاهر شریفی صبح اهفت کاراکتر محبوب بازیهای رایانهای/ «بتمن» همچنان پیشتاز است
هواداران انتخاب کردند هفت کاراکتر محبوب بازیهای رایانهای بتمن همچنان پیشتاز است شناسهٔ خبر 2853572 - سهشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۶ فرهنگ > صنایع فرهنگی بت من لارا کرافت و کلمانتین در فهرست معروفترین و جذابترین شخصیتهای بازیهای ویدیویی سالهای اخیر انتخاب و معرفی شدنحال بازیهای رایانهای وخیم است/ «سرعتشکنان» در راهند
در گفتگو با مهر عنوان شد حال بازیهای رایانهای وخیم است سرعتشکنان در راهند شناسهٔ خبر 2851074 - یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۹ فرهنگ > صنایع فرهنگی مدیرعامل شرکت آروین تک گفت دومین قسمت از بازی شتاب در شهر با عنوان سرعتشکنان که قرار بود تابستان منتشر شود مهرماه از گردرونمایی از پوستر و محل برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران
پوستر پنجمین دوره جشنواره بازیهای رایانهای تهران که مهمترین رویداد فرهنگی در هنر-صنعت بازیهای رایانهای کشور است رونمایی شد با توجه به این که اختتامیه این دوره از جشنواره در سالن همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد پوستر این دوره از جشنواره همانتقاد شديد لاپورتا از حرکت مديران بارسا
۱۲ تير ۱۳۹۴ ۱۸ ۴۶ب ظ انتقاد شديد لاپورتا از حرکت مديران بارسا موج - برائيدا و سولر دو عضو کميته ورزشي بارسلونا به ميلان رفتند تا بر سر جذب پوگبا با نمايندگان يوونتوس وارد مذاکره شوند به گزارش خبرگزاري موج اين مذاکره البته به جايي نرسيد و به په ماروتا مدير داخلي يوونتوس به رسانتقاد آیتالله سبحانی از رواج جراحی زیبایی
انتقاد آیتالله سبحانی از رواج جراحی زیبایی یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت متأسفانه امروز مردم ما چیزهایی از غربیها از جمله جراحی بینی یاد میگیرند که جای تأسف دارد و این کار به هیچ عنوان درست نیست به گزارش فرهنگ نیوز - حوزه آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر چهارشنبه در جلسه تفسرئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه: توزیع 400 بسته موادغذایی در سوادکوه
رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه توزیع 400 بسته موادغذایی در سوادکوه استانها > مازندران - رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه گفت تعداد 400 بسته مواد غذایی به ارزش 300 میلیون ریال در میان نیازمندان شهرستان سوادکوه توزیع شد جهانگیر آذری در گفتوگو با خبرگزاری خبرانلاین&توزیع کوپنی تریاک در دولت بازرگان!
توزیع کوپنی تریاک در دولت بازرگان پیش از انقلاب در دوران پهلوی مصوبهای مبنی بر واگذاری تریاک به صورت کارتی یا اصطلاحاً کوپنی به معتادان بالای ۶۰ سال شکل گرفته بود که البته در این میان جوانترها هم با جعل گواهی پزشک از این سهمیه دولتی استفاده میکردند به گزارش فرهنگ نیوزانتقاد ساندرا بولاک از رفتار سینما با زنان
انتقاد ساندرا بولاک از رفتار سینما با زنان ساندرا بولاک با انتقاد از تبعیض جنسیتی و تصویری که از زنان در هالیوود و رسانه های مختلف ایجاد شده خواستار متوقف شدن این جریان شد خبرگزاری مهر ساندرابولاک ستاره هالیوودی و برنده جایزه اسکار در حاشیه مصاحبه ای که درباره انیمیشن مینیانتقاد چین از استراتژی نظامی جدید آمریکا/ پکن: واشنگتن هنوز هم "تفکرات جنگ سرد" دارد
شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۳ پکن ضمن ابراز عصبانیت خود نسبت به استراتژی جدید ملی نظامی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن بیجهت تهدید از سوی چین را بزرگ جلوه میدهد و این بیانگر این مساله است که آمریکا همچنان در تفکرات جنگ سرد به سر میبرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ا-
گوناگون
پربازدیدترینها