تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست ابلاغ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۹:۵۴ق.ظ)
به زودي؛ سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست ابلاغ مي‌شود موج - معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال پيگيري است و به زودي ابلاغ مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مجابي در همايش سراسري سازمان‌هاي مردم نهاد که به منظور هم انديشي درباره محيط زيست در برنامه ششم توسعه برگزار شد، افزود: سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست نيازمند بررسي و روند خاصي است که اين کار در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال اجرا است.
وي با اشاره به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در 17 اسفند 93 درباره محيط زيست گفت: ايشان فرسايش خاک، آلودگي هوا، غارت و چپاول جنگل‌ها، کوه خواري و زمين خواري را از جمله مهم‌ترين تهديدات در حوزه محيط زيست عنوان کردند.
وي افزود: مقام معظم رهبري در ادامه توصيه کردند که براي مقابله با اين شرايط سند ملي محيط زيست تهيه، همکاري تمام دستگاه‌ها در حفظ محيط زيست، داشتن پيوست محيط زيستي تمام برنامه‌هاي توسعه اي و توجه جدي به فرهنگ سازي بايد لحاظ شود.
مجابي ادامه داد پس از تمام اين مراحل سياست‌هاي محيط زيست بر اساس پيشنهادات اوليه اي که از طرف دفتر مقام معظم رهبري به مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام شد در 16 بند تهيه و اکنون در حال بررسي است و به زودي در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب و بعد از آن به دفتر مقام معظم رهبري تقديم خواهد شد.
وي تاکيد کرد: رويکرد سند برنامه ششم توسعه تدوين يک برنامه جامع نگر با اولويت محيط زيست است.
وي ادامه داد: مهم‌ترين نکته براي اثربخش بودن يک برنامه اين است که به نحوي تنظيم شود که قدرت اصلاح وضع موجود در زمينه محيط زيست را داشته باشد، تمام بحران‌هاي مهم را مورد بررسي قرار دهد و براي آن برنامه عمل تنظيم کند.
معاون توسعه، مديريت و امور مجلس سازمان محيط زيست به اصل 50 قانون اساسي اشاره کرد و گفت: در اين اصل توصيه شده که حفظ محيط زيست يک وظيفه همگاني است، اين به آن معنا است که هم حاکميت و هم مردم در حفظ آن نقش دارند. با توجه به داشتن اصل 50 قانون اساسي اين سؤال پيش مي‌آيد که چرا محيط زيست ايران در چنين شرايط بحراني قرار دارد.
معاون توسعه، مديريت و امور مجلس سازمان محيط زيست ادامه داد: دولت يازدهم حفظ محيط زيست را مسووليت خود مي‌داند به همين دليل اولين اقدامات اين دولت تشکيل کارگروه ملي نجات درياچه اروميه، احياي شوراي عالي محيط زيست و تشکيل شوراي عالي آب بود و دکتر روحاني اولين رئيس جمهوري است که در آغاز دولت خود همزمان با ارائه برنامه‌ها به مجلس فصل مجزايي را به محيط زيست اختصاص داد.
مجابي افزود: يکي از بهترين شاخص‌ها براي سنجش پايبندي دولت به تعهداتش در حوزه محيط زيست اين است که به رغم شرايط انقباضي که در بودجه دولت وجود دارد، ميزان اعتبارات سازمان محيط زيست از 95 ميليارد تومان در سال 92 به 180 ميليارد تومان در سال 94 رسيده است، اما؛ همچنان اين ميزان کفاف نيازهاي محيط زيستي مانند مقابله با گرد و غبار، آتش سوزي جنگل‌ها، خشک شدن تالاب‌ها و مديريت 10 درصد از عرصه زميني تحت عنوان مناطق چهارگانه حفاظت شده را نمي‌دهد.
مجابي افزود: اين در شرايطي است که کشور از فرهنگ الگوي مصرف صحيحي در حوزه منابع پايه و انرژي برخوردار نيست به طوري که رتبه 6 مصرف انرژي در دنيا را داريم و در مصرف آن نيز شرايط فاجعه آميز است.
وي افزود: براي حل صحيح مسائل محيط زيستي نيازمند اقدامات زيربنايي هستيم که يکي از آن‌ها سياست گذاري‌هاي صحيح در اين حوزه است که تاکنون از سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست برخوردار نبوديم، اما؛ اکنون اقدامات مشخصي در اين زمينه صورت گرفته که تهيه سياست‌هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست در مجمع تشخيص مصلحت نظام يکي از مهم ترين اين اقدامات است.
وي گفت: براي اين منظور شوراي برنامه ريزي تشکيل شد که تاکنون جلسات متعددي در سازمان محيط زيست و مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد که بر اين اساس پيش نويس اوليه اين سياست تهيه شده است.
مجابي گفت: سازمان محيط زيست جزو سه دستگاه اول براي تهيه پيش نويس محيط زيست در برنامه ششم توسعه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن