تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819876349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس خاورمیانه: توافق هسته ای پایان تلاش برای انزوای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس خاورمیانه: توافق هسته ای پایان تلاش برای انزوای ایران است آنکارا- ایرنا- «کمال اینات» رییس انستیتوی مطالعات خاورمیانه دانشگاه ساکاریا گفت: توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 پایان تلاش برای انزوای ایران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده بود.


این کارشناس ترک روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه اینترنتی خبرلر با تاکید بر اینکه لغو تحریمها یک دستاورد موفقیت آمیز برای ایران است گفت: با امضا و اجرای این قرارداد اگر راه برای همگرایی ایران با جامعه جهانی باز شود، این قرارداد یک پیروزی کامل و نقطه عطف برای ایران خواهد بود .
اینات گفت: ادعاهای مربوط به اینکه متعاقب توافق هسته ای راه برای همکاریهای آمریکا و ایران در زمینه های مختلف باز می شود بسیار خوشبیانه است و دو کشور با یکدیگر مسایل و معضلات فراوانی دارند که در آینده نیز در زمینه آنها بسیار بحث خواهد شد.
وی گفت: اوباماپس از تجربه ناموفق مداخله نظامی در عراق ، متوجه شده بود که یک مداخله نظامی در ایران نتایجی به مراتب وخیم تر برای آمریکا در برخواهد داشت ، از این رو به هیچ عنوان قصد نداشت که در ایران مداخله نظامی انجام دهد.
اینات افزود: اوباما در مقابل بازیگران مختلف و در راس آنها اسراییل که قصد کشاندن آمریکا به یک ماجراجویی نظامی در ایران را داشتند با انتخاب گزینه دیپلماسی و موفقیت در این گزینه، یک مساله بسیار مهم در بعد جهانی یعنی مساله هسته ای ایران را در اواخر دوران ریاست جمهوری خود حل کرد.
اینات با اشاره به اینکه به موازات اسراییل، برخی دولتهای عربی همانند عربستان و امارات متحده عربی نیز از این توافق ناخرسند هستند؛ گفت: این کشورها در سایه مخالفتهای خود با ایران تاکنون از الطاف آمریکا بهره مند بودند و امروز فکر می کنند که با توافق هسته ای از این نعمت بی بهره خواهند ماند.
خاورم**2012**1579



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن