تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه نیوزیلند خواستار اجرای توافق هسته ای با حسن نیت همه طرف ها شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر خارجه نیوزیلند خواستار اجرای توافق هسته ای با حسن نیت همه طرف ها شد کوالالامپور – ایرنا – وزیر امور خارجه نیوزیلند روز سه شنبه از همه طرف های توافق جامع هسته ای خواست این توافق را با حسن نیت اجرا کنند.


به گزارش ایرنا، "موری مک کولی" وزیر امور خارجه نیوزیلند روز گذشته ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را برای تصویب قطعنامه پیشنهادی در خصوص تایید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر عهده داشت.
وی روز سه شنبه در بیانیه ای که در تارنمای وزارت امور خارجه نیوزیلند قرار گرفت، ابراز امیدواری کرد این توافق بتواند مبنایی برای ایجاد اعتماد و بازکردن فصل جدیدی از همکاری در خاورمیانه باشد.
وزیر امور خارجه نیوزیلند تاکید کرد رسیدن به این نقطه و هدف، "مشارکت و تعامل سازنده همه طرف ها " را می طلبد.
وی از "همه طرف ها به ویژه ایران" خواست این توافق را با همان "نیت مثبت و حسن نیتی که منجر به توافق شد"، اجرایی کنند.
وی تصریح کرد "مراحل و گام هایی تا قبل از اجرای کامل توافقنامه باقی مانده است و باید اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا آن را تایید کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید تعهدات را تایید کند".
مک کوری گفت: تحریم ها علیه ایران پس از تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می یابد.
"سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برآورد کرده است حدود دو ماه طی روال قانونی در کشورها طول بکشد. اگر بعد از دو ماه توافق در کشورها تصویب شود به مرحله بعد که "روز توافق" است، می رسیم.
در روز توافق قرار است اتحادیه اروپا مصوبه ای را در شورای وزیران تصویب و تحریم های یکجانبه را به طور کامل لغو کند، اما اجرایی شدن آن به مرحله بعد موکول می شود که ایران اقدامات خود را انجام و آژانس تایید کند.
در همان روز آمریکا هم تحریم ها را لغو می کند، اما اجرای آن به مرحله سوم می رود که ایران تعهدات خود را انجام دهد.
عراقچی پیش بینی کرده است زمانی بین چهار تا 6 ماه برای اجرای توافق لازم باشد تا همه تحریم های اقتصادی و مالی که به خاطر موضوع هسته ای وضع شده است، برداشته شود.
آساق**1611



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن