تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803580690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسفه تاسيس حوزه‌هاي علميه انتشار و گسترش علوم اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۱۴ق.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور: فلسفه تاسيس حوزه‌هاي علميه انتشار و گسترش علوم اسلامي است موج - قم - مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور فلسفه تاسيس حوزه‌هاي علميه را انتشار و گسترش علوم اسلامي دانست و گفت: تنبلي براي طلاب نبايد معنا داشته باشد؛ زيرا فرصت‌هايي که اکنون در اختيار اين افراد است تجديدناپذير خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در مراسم افتتاحيه اردوي مکالمه عربي حوزه علميه استان قم که در مدرسه علميه امام محمدباقر (ع) برگزار شد، با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) گفت: اين که در شروع تعطيلات تابستاني به دغدغه بزرگان حوزه‌هاي علميه قم و نجف پرداخته مي‌شود، کار نيکي است اما اين امر بايد استمرار داشته باشد.
وي با بيان اين که فرد عالمي که از علم خود استفاده کند از 70 هزار عابد برتر است تصريح کرد: فردي که مي‌خواهد به علم خود عمل کند نبايد تمايلي نسبت به خواسته‌هاي مادي داشته باشد.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري فلسفه تاسيس حوزه‌هاي علميه را انتشار و گسترش علوم اسلامي دانست و گفت: تنبلي براي طلاب نبايد معنا داشته باشد؛ زيرا فرصت‌هايي که اکنون در اختيار اين افراد است تجديدناپذير خواهد بود.
وي با تاکيد بر اين که طلاب بايد از نظر اخلاقي نيز رشد مناسبي داشته باشد، مطرح کرد: اين افراد بايد به در و ديوار مدرسه علميه خود نگاه مقدسي داشته باشند تا اعتقادات و باورها روز به روز بيشتر شود.
آيت‌الله حسيني بوشهري گفت: هر چند حجم علمي طلاب با گذر زمان افزايش داده مي‌شود، اما؛ شاخص‌هاي اخلاقي آن‌ها نيز با اين گذر زمان بايد تقويت شود.
وي به ويژگي‌هاي عالم مومن اشاره کرد و افزود: عالم فردي است که رفتار او گوياي علم او باشد؛ عالمي که از زمان بيگانه است نمي‌تواند در جامعه نقش‌آفريني کند.
آيت‌الله حسيني بوشهري با تاکيد بر اين که امام خميني (ره) و رهبر انقلاب اسلامي عالمان زمان‌شناس هستند گفت: برخي از فرصت‌ها و ظرفيت‌ها براي طلاب ايجاد مي‌شود اما شيوه استفاده از آن‌ها بايد مورد توجه طلاب قرار گيرد.
مدير حوزه‌هاي علميه تاکيد کرد: طلبه‌اي که در دوران عمر خود تبليغي انجام نداده است نمي‌تواند سودي براي ديگر مردم جامعه اسلامي داشته باشد؛ اگر طلاب به ويژگي‌هاي مورد نياز دست يافته‌اند بايد رسالت‌هاي خود را اجرايي کنند.
وي با اشاره به اين که عالمان جانشينان پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند گفت: طلاب بايد به زبان‌هاي مختلف تسلط داشته باشند تا بتوانند علوم اسلامي را به مردم کشورهاي مختلف ارائه دهند.
آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اين که اکنون طلاب تبليغات گسترده‌اي در کشورهاي متفاوت دارند گفت: طلاب مي‌توانند با استفاده از فضاي مجازي با هر زباني آموزه‌هاي اسلامي را تبليغ کنند؛ اکنون برخي نيروهاي دشمن ماموريت دارند که با زبان فارسي آشنا شوند تا بتوانند در ميان زائران ايراني کشور عربستان شبهه‌افکني کنند.
وي افزود: زبان فارسي و عربي نقاط اشتراک بسياري دارد و طلاب با اعتماد به نفس و همت مي‌توانند در اين دوره 400 ساعته آموزش مکالمه عربي به خوبي با اين زبان آشنا شوند و علوم لازم را در اين زمينه فراگيرند.
آيت‌الله حسيني بوشهري از تربيت اساتيدي براي گسترش آموزش مکالمه زبان عربي در ديگر استان‌هاي کشور خبر داد و گفت: اکنون اين طرح آموزشي براي 6 استان در حال اجراست.
وي با تاکيد بر اين که طلاب پس از پايان اين دوره با برخي ديگر از زبان‌ها نيز آشنا مي‌شوند مطرح کرد: طلاب بايد با زبان دنيا با دنيا صحبت کنند و با آرمان‌هاي بلندي در جامعه حضور داشته باشند؛ زيرا طلبه گوشه‌نشين عامل به علم نيست.
امام جمعه قم با اشاره به اين که خداوند با زبان عربي با مخلوقات خود صحبت مي‌کند گفت: اهتمام طلاب در يادگيري زبان‌هاي مختلف دنيا مي‌تواند در گسترش بيداري اسلامي تاثير فراواني داشته باشد.
وي بر ايجاد فرصت‌هاي تبليغي براي حضور دانش‌آموختگان اين دوره در کشورهاي عربي زبان و تقويت آموزه‌هاي آنها تاکيد کرد و افزود: راه‌اندازي مجله علمي براي پذيرش مقالات و برپايي کنفرانس‌ها و نشست‌ها با زبان عربي مي‌تواند در پيشبرد اهداف اين دوره آموزشي موثر باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن