تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798298178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارنامه بزرگترين پروژه تامين مالي تاريخ بورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۱۷ق.ظ)
کارنامه بزرگترين پروژه تامين مالي تاريخ بورس موج - هفته گذشته 450 ميليارد تومان از اوراق (صکوک ) اجاره مخابرات در بازار سوم فرابورس منتشر شد که بيش از 88 درصد از اين اوراق منتشره از سوي صندوق هاي سرمايه گذاري و حدود يک درصد آن از سوي ساير فعالان بازار خريداري شد.
به گزارش خبرگزاري موج، . شرکت تامين سرمايه نوين نيز به عنوان متعهد پذيره نويسي و بازار گردان مابقي اوراق را از بازار جمع آوري کرد که با توجه به رويه هاي قانوني، به نظرمي رسد که از هفته جاري، معاملات ثانويه اوراق اجاره مخابرات در فرابورس قابل انجام باشد.
در اين راستا ولي نادي قمي مدير عامل شرکت تامين سرمايه نوين در گفت و گو با …مشارکت بازار در خريد صکوک اجاره مخابرات را مناسب و مثبت ارزيابي کرد و در خصوص اقبال بازار نسبت به اوراق با درآمد ثابت گفت: با توجه به برنامه هاي اقتصادي دولت که اکنون با توافق هسته اي صورت گرفته در دستور كار جدي قرار خواهد گرفت ، کاهش تدريجي و مرحله اي نرخ سود بانکي قطعي خواهد بود؛ بر اين اساس برآورد ما اين است که اوراق بانرخ 21 درصد در بازه زماني 3 تا 4 ماه آينده به شدت مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.
بر اين اساس وي در خصوص لزوم انتشار انواع اوراق بدهي( صکوک )در بازار سرمايه گفت: امتياز بازار سرمايه در بسياري از كشورها از جمله ايران در تامين مالي هاي عظيم ( در مقياس بالا) با نرخ مناسب است لذا به صورت تئوريك و منطقي به شركت هاي بزرگ توصيه مي شود كه براي تامين مالي پروژه هاي سرمايه اي خود و نيز تامين مالي سرمايه در گردش مورد نيازشان، از ساز و كار بازار سرمايه استفاده کنند.
ولي نادي قمي با اشاره به نوپا بودن بازار سرمايه ايران از حيث انتشار انواع اوراق بدهي ، تاكيد كرد كه در اين مدت كوتاه چند مورد تامين مالي در مقياس بالا در بازار سرمايه صورت گرفته است که در حال حاضر بزرگترين آن مربوط به انتشار صكوك ( اوراق ) اجاره مخابرات است كه مبلغ آن ٤٥٠٠ ميليارد ريال بوده است و تامين سرمايه نوين نقش عرضه كننده، متعهد پذيره نويس و بازارگردان آن را به عهده داشته است.
وي معتقد است که اين ركورد هميشگي نخواهد بود و تامين سرمايه نوين و يا ساير همكاران در آينده نزديك اقدام به انتشار اوراق بدهي با ارقام بالاتر خواهند کرد.
مدير عامل شرکت تامين سرمايه نوين در خصوص عوامل موثر بر ترغيب شركت ها براي تامين مالي از طريق بازارسرمايه گفت: تامين مالي از طريق بازار سرمايه يك تامين مالي عمومي است كه به همين جهت، نهاد ناظر (سازمان بورس و اوراق بهادار) دغدغه هاي درست و بجايي در خصوص حفظ منافع سرمايه گذاران خرد و كلان دارد.
به گفته وي؛ اين دغدغه ها موجب سخت گيري و طولاني شدن فرايند تامين مالي شركت ها و گاهي عدم رضايت آن ها مي شود. از طرف ديگر شركت ها شناخت كافي در خصوص شيوه هاي تامين مالي از طريق ابزارهاي بدهي بازار سرمايه را ندارند. توجه به اين موضوعات است که موجب ترغيب شركت ها و پروژه ها به بازار سرمايه و تامين مالي از اين طريق مي شود.
مديرعامل شرکت تامين سرمايه نوين در بيان تنوع ابزارها و نهادهاي مالي براي تامين مالي شركت ها و پروژه ها در بازارسرمايه، از اوراق مشاركت، صكوك اجاره، صكوك مرابحه و سلف موازي به عنوان ابزارهاي بدهي اجرا شده در بازار سرمايه نام برد که نخستين صكوك اجاره و مرابحه كشور توسط تامين سرمايه نوين اجرايي شده است. اين اورق بعد از گذشت ٤ سال و ٢ سال ، در اسفند ماه سال گذشته سررسيد شده اند و بانيان اين اوراق ( شركت هاي تامين مالي شونده) در سررسيد مقرر نسبت به پرداخت اصل و فرع اقدام كرده اند.
نادي قمي در خصوص ريسک نکول ( عدم پرداخت اصل و فرع اوراق بدهي در سررسيد معين) صكوك ( اوراق) بدهي منتشر شده در بازار سرمايه، عنوان کرد با توجه به عدم حضور موسسات اعتبارسنجي ( رتبه بندي) در بازار سرمايه، اكثراوراق بدهي منتشر شده از يک ضامن بانكي بر خوردارند.
وي با بيان اين که البته تمهيداتي براي انتشار اوراق بدهي بدون ضامن و ضامن بانكي انديشيده شده است، ادامه داد: با توجه به اينكه اكثر شركت هايي كه اقدام به انتشار اوراق بدهي مي كنند، جزء شركت هاي خوب بورسي يافرابورسي هستند و از سوي ديگر تامين مالي از طريق بازار سرمايه جنبه عمومي دارد لذا هر گونه نكول براي حسن شهرت شركت ها خوب نيست و تصوير بدي از آن ها ايجاد مي كند؛ براين اساس ريسك نكول اين اوراق در سطح پاييني ارزيابي مي شود.
وي در خصوص برخورداري تامين سرمايه ها از كفايت سرمايه لازم براي انتشار اوراق بدهي، ابراز داشت: حداقل سرمايه شركت هاي تامين سرمايه، 2 هزار ميليارد ريال است. البته بسياري از تامين سرمايه ها درصدد افزايش سرمايه خود هستند؛ در اين راستا تامين سرمايه نوين در مجمع اخير خود افزايش سرمايه تا 4 هزار ميليارد ريال را موردتصويب قرار داد كه در مرحله اول سرمايه آن به 3 هزار ميليارد ريال افزايش يافته است.
نادي قمي ادامه داد: با توجه به دستورالعمل كفايت سرمايه مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار ، تامين سرمايه ها ظرفيت لازم براي توسعه بازار بدهي و انتشار انواع ابزارهاي بدهي را دارند.البته بسته به برنامه سازمان بورس و اسناد بالا دستي براي توسعه بازار بدهي و تامين مالي شركت ها از طريق بازار سرمايه، امكان افزايش حداقل سرمايه براي تامين سرمايه ها وجود دارد.
مدير عامل شرکت تامين سرمايه نوين در خصوص تاثير رونق بازار سهام در كاهش رغبت به خريد اوراق بدهي، عنوان کرد: به هر حال رونق بازار سهام مي تواند منابع پارك شده در اوراق با درآمد ثابت و صندوق هاي سرمايه گذاري با درآمدثابت را به حركت درآورد؛ اما اين حركت منابع با اهميت پيش بيني نمي شود.
وي معتقد است که نهادهاي مالي موجود در بازار سرمايه به اندازه كافي خلاق هستند و براي اين موضوع، ابزارهايي جهت ماندگاري منابع و جذب منابع جديد دارند؛ به علاوه سلايق ريسك و بازده بسياري از سرمايه گذاران منطبق با ويژگي هاي اوراق با درآمد ثابت است.
وي در نهايت در خصوص اقدامات و تدابير لازم براي رونق بازار سرمايه، گفت: رونق بازار سرمايه مستلزم رونق بازار اوليه است و رونق بازار اوليه مستلزم توسعه صندوق هاي سرمايه گذاري با سرمايه خصوصي ( Private Equity Funds ) است. ماهيت اين صندوق ها به نحوي است كه مستلزم عرضه خصوصي است. اين درحاليست که قانون بازار سرمايه ايران امكان عرضه خصوصي و همزمان بهره مندي از مزيت هاي مالياتي را فراهم نمي كند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن