تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت جزییات برنامه تحول در حوزه پرستاری را اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی ایرنا؛ وزیر بهداشت جزییات برنامه تحول در حوزه پرستاری را اعلام کرد تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه های خود را برای رسیدگی به مطالبات پرستاران و تحول در حوزه خدمات پرستاری کشور اعلام کرد.


سیدحسن هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: اقدامات زیادی برای تحول در معیشت و زندگی پرستاران و نیز بهبود کیفی خدمات پرستاری طی دو سال گذشته انجام شده است، اقدامات زیادی نیز در راه است که اگر پرستاران از جزییات آن آگاه باشند حتماً قانع می شوند.
وی ادامه داد: اولین اقدام به روز رسانی پرداخت کارانه پرستاران بود، همکاران پرستار من در وزارت بهداشت می دانند که قبل از این دولت، پرداخت کارانه ها بین 16 ماه تا دو سال عقب می افتاد اما امروز کارانه ها تقریبا به روز شده است و حداکثر به صورت فصلی به پرستاران پرداخت می شود.
وزیر بهداشت گفت: علاوه بر آن رقم کارانه پرستاران بر اساس فرمول جدید 1.7 برابر بیشتر از گذشته و همه معوقات هم پرداخت شده است.
وی در عین حال افزود: افزایش حقوق پرستاران در اختیار وزیر بهداشت نیست و در واقع هیچ وزیری نمی تواند در دستگاه خودش حقوق را اضافه کند. آنچه در اختیار وزارت بهداشت است در حوزه کارانه است که برای افزایش آن اقدام کرده ایم.

**اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد
هاشمی ادامه داد: اقدام دیگر وزارت بهداشت که در مسیر عدالت بود، اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد است. در گذشته عده ای به ناحق اضافه کاری های تشویقی آن چنانی می گرفتند این در حالی است که قطعا سختی کار پرستارانی که در شیفت (نوبت) های عصر و شب و در شرایط سخت زحمت می کشند بیش از بخش اداری است.
وی گفت: از نظر ما طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد به عدالت نزدیک تر است و قرار شد این طرح تا خرداد در برخی بیمارستان ها اجرا شود تا بتوانیم اشکالات آن را بر طرف کنیم. اگر همکاران ما در بیمارستان ها با اجرای این طرح موافق بودند ادامه می دهیم و اگر نخواستند، در قالب طرح جدیدی کارانه ها را دریافت خواهند کرد و این طرح اصلاح می شود.

**تصویب تعرفه های مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه
وزیر بهداشت افزود: در مورد تعرفه های خدمات پرستاری نیز تعرفه های مراقبت در منزل یا ( Home care) را در شورای عالی بیمه به تصویب رساندیم و قرار شد این تعرفه ها را در کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت نیز وارد کنیم.

** نبود بودجه برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
هاشمی در رابطه با قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که هفت یا هشت سال پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهارداشت: دوستانی که این قانون را تصویب کردند، باید بودجه لازم برای اجرای آن را هم می دیدند، سوال ما این است که چرا طی این سال ها بودجه لازم برای اجرای آن را ندیده اند.
وزیر بهداشت گفت: اگر منظور برخی دوستان این است که از بودجه های طرح تحول سلامت باید برای اجرای این قانون استفاده می کردیم باید بگویم که محل هزینه کرد این بودجه به طور دقیق در قانون مشخص شده است و اگر ما ذره ای پایمان را آن طرف تر بگذاریم دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به سراغمان می آید.
وی افزود: در مورد اعتبار یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حتی یک ریالش را هم نمی توانیم بابت حقوق یا استخدام یا ساخت و ساز و ساختمان هزینه کنیم و قانونگذار محل هزینه کرد آن را مشخص کرده است.
هاشمی گفت: در مورد اعتبار 10 درصد صرفه جویی از هدفمندی یارانه ها نیز هیات دولت به طور مشخص نحوه هزینه کرد آن را تصویب کرده است و من به عنوان وزیر بهداشت نمی توانم این اعتبارات را در جای دیگری هزینه کنم.
وزیر بهداشت افزود: ای کاش دوستان ما در سه مجلس گذشته بار مالی اجرای این قانون را تصویب می کردند. من واقعیت ها را به همکاران پرستارم در وزارت بهداشت می گویم و گر نه ما هم می توانیم ژست حمایتی بگیریم که تعرفه ها باید اجرا شود.
وی ادامه داد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز به تامین منابع مالی دارد با این حال به معاون درمان وزارت بهداشت دستور داده شده است که هر کاری به صلاح است انجام دهند، بار مالی این قانون را محاسبه کنند و برای تصویب به شورای عالی بیمه یا هر جایی که لازم است، بفرستند که اگر می توانند بار مالی آن را تامین کنند تا اجرا شود.

**کمبود نیرو از مشکلات مهم حوزه پرستاری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی دیگر از مشکلات مهم در حوزه پرستاری را کمبود نیرو عنوان کرد که باعث خستگی و سختی بیشتر کار پرستاران شده است.
هاشمی گفت: در این حوزه نیز برنامه های مفصلی، هم برای تریبت بیشتر پرستار با افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری و هم جذب بیشتر نیرو به روش های مختلف در حال اجراست که طی سال های آینده نتیجه اجرای این برنامه ها آشکار می شود.
وی ادامه داد: من به همه پرستاران اعلام می کنم که ما نسبت به مطالبات آنها بی تفاوت نیستیم و تمام توانمان را برای احقاق حقوق آنان، استقرار عدالت و اجرای قانون به کار می گیریم با این حال از هر گونه انتقاد سازنده استقبال می کنیم و خود را مصون از خطا نمی دانیم و تلاش می کنیم با بهبود سلامت محروم ترین و مظلوم ترین افراد در اقصی نقاط کشور در مسیر ارتقای سلامت همه ایرانیان گام برداریم.
اجتمام(4)**3063**1776



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن