تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819889433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارندگی استرس وتنش خشکسالی شالیزارهای شرق مازندران را از بین برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بارندگی استرس وتنش خشکسالی شالیزارهای شرق مازندران را از بین برد ساری-ایرنا- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حدود 10 درصد برابر با 25هزار هکتار از اراضی شالیزاری شرق استان در تنش و استرس خشکسالی قرار داشتند، گفت: با بارندگی بیش از 70 میلی متری سه روز اخیر، تنش خشکسالی اراضی این مناطق از بین رفته است.


عزیزالله شهیدی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اینکه بارندگی اخیر برای اراضی شالیزاری شرق استان مثبت و به هنگام بوده ،بارش برای باغات استان مازندران نیز بیشترین فایده را داشته است.
مازندران 460 هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی و باغی دارد که از این سطح 110هزار هکتار اراضی باغی و 230 هزار هکتار شالیزاری است.
**بارندگی هزینه برداشت بخشی از اراضی شالیزاری مازندران را افزایش داد
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در عین حال به ورس ( خوابیده شدن شالی برنج روی هم ) و خسارت احتمالی و بالا رفتن هزینه برداشت بخشی از اراضی شالیزاری مناطق مرکزی و غرب استان مازندران اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه بارندگی اخیر سبب خوابیده شدن شالی برنج شده است، برداشت مکانیزه را دشوار و به طور یقین هزینه درو به روش سنتی ودستی را بالا می برد.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کارشناسان در حال برآورد خسارت احتمالی بارندگی اخیر بر اراضی شالیزاری که در مرحله برداشت قرار داشته اند ،هستند.
نخستین برداشت مکانیزه شالی برنج چهارشنبه هفته پیش با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در سطح 1.5 هکتار از اراضی شالیزاری روستای اسپه کلای شهرستان فریدونکنار آغاز شد.
استان مازندران با 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری 44 درصد برنج کشور را تامین می کند.
هوای استان مازندران در سه روز اخیر همراه با بارش و رگبار بوده است و هم اکنون نیز هوای استان ابری و همراه با بارش پراکنده باران است.ک/3
6990/6097



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن