تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798510153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مؤسسات مالي و اعتباري در انديشه بانک شدن/ کاهش تدريجي نرخ سود بانکي، بايد ادامه‌دار شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۳۷ق.ظ)
فولادگر: مؤسسات مالي و اعتباري در انديشه بانک شدن/ کاهش تدريجي نرخ سود بانکي، بايد ادامه‌دار شود موج-درگذشته مؤسسات مالي و اعتباري غيرمجاز رشد قارچ گونه‌اي داشتند، به‌نحوي‌که بسياري از بانک‌هاي خصوصي و دولتي فعلي، درگذشته تحت لواي مؤسسات مالي و اعتباري فعال بودند و امروز پس از طي مراحلي به بانک تبديل‌شده‌اند.
حميدرضا فولادگر، رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي مجلس، درباره ادامه فعاليت برخي مؤسسات مالي غيرمجاز در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: برخي از مؤسسات تعاوني، اعتباري يا قرض‌الحسنه‌اي که قرار بود به‌عنوان تک شعبه‌اي به ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه مشغول باشند، امروز با گسترش فعاليت و شعبات خود به مؤسسات مالي تبديل‌شده‌اند که زيرنظر بانک مرکزي فعاليت نمي‌کنند، ضمن آنکه تمکيني از مصوبات شوراي پول و اعتبار نيز ندارند.
وي ادامه داد: در گذشته مؤسسات مالي و اعتباري غيرمجاز رشد قارچ گونه‌اي داشتند به‌نحوي‌که بسياري از بانک‌هاي خصوصي و دولتي فعلي، درگذشته تحت لواي مؤسسات مالي و اعتباري فعال بودند و امروز پس از طي مراحلي به بانک تبديل‌شده‌اند.
عضو کميسيون صنايع و معادن افزود: امروز نيز شنيده مي‌شود که برخي از اين مؤسسات مالي درصدد پيمودن اين مسير گذشته هستند تا در آينده به بانک تبديل شوند.
نماينده مردم در خانه ملت همچنين درخصوص کاهش نرخ سودهاي بانکي و تأثير آن در اقتصاد توليدي نيز گفت: کاهش نرخ سودهاي بانکي، اقدامي بود که بايد همراه با کاهش نرخ تورم آغاز مي‌شد اما اين به ظن دولت اين کاهش بايد به‌صورت تدريجي باشد تا بانک‌ها به خاطر کاهش ميزان سپرده مردمي متضرر نشوند.
وي افزود: دولت بر اين عقيده معتقد بود که يک‌مرتبه نمي‌توان سياست‌هاي کاهشي در نرخ سودهاي تسهيلات بانکي را پيش گرفت، زيرا تأثير منفي اين فرآيند در اقتصاد بالاست و سپرده‌هاي مردمي به سمت بنگاه‌هاي خصوصي بعضاً مجاز يا مؤسسات مالي غيرمجازي مي‌رود که از نرخ سودهاي شوراي پول و اعتبار تبعيت نمي‌کنند.
فولادگر اظهار کرد: مجلس شوراي اسلامي همان‌طور که در ابتداي راه از افزايش يک‌شبه سودهاي بانکي انتقاد کرد، منتقد کاهش به‌يک‌باره سودهاي بانکي نيز هست اما در مجموعه با کاهش تدريجي سودهاي بانکي موافق است؛ زيرا اقتصاد کشور تنها با تناسب به نرخ سودهاي بانکي همراه با شاخص تورم مي‌تواند نفس بکشد.
نماينده مردم اصفهان در خانه ملت خاطرنشان کرد: نرخ تسهيلات با نرخ تورم تأثير مستقيمي بر يکديگر دارد و گاها شايد افزايش تورم، ناشي از هزينه‌هاي تمام‌شده و نرخ‌هاي بانکي است.
قادري در پايان خاطرنشان کرد: قطعاً مؤسسات غيرمجاز به لابي‌هاي قدرت وابسته هستند و افرادي نمک‌گير اين جريان‌ها شده‌اند؛ زيرا مردم عادي توان اداره کردن يک موسسه مالي و اعتباري را ندارند و مطمئناً پشت اين قضايا برخي وزارتخانه‌ها، افراد مؤثر و اشخاص بانفوذ در دستگاه‌ها حضور دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن