تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820051920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادي (ره) برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۹:۳۰ق.ظ)
کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادي (ره) برگزار مي‌شود موج - قم - دبير کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادي (ره) از برگزاري اين کنگره تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، دبير کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادي (ره) با اعلام اين خبر گفت: آخوند ملا عبدالله بهابادي يزدي از عالمان برجسته يزدي در سده دهم بود و در حوزه‌هاي علمي شيراز، اصفهان و نجف به تحصيل پرداخته و از همدرسان ايشان مي‌توان به بزرگاني مانند مقدس اردبيلي اشاره کرد.
وي با اشاره به اين که علامه ملا عبدالله علاقه فراواني به مطالعه و تحقيق داشت، گفت: از ايشان ده‌ها تأليف باقي مانده که از معروف‌ترين آن‌ها «الحاشيه علي تهذيب المنطق» مي‌باشد.
حسن عبدي پور افزود: علامه از سوي سلاطين صفوي خزانه‌دار حرم شريف حضرت علي (ع) در نجف اشرف بود که بعدها فرزندانش عهده‌دار اين کار شدند.
وي با بيان اين که علامه بهابادي يزدي در حاشيه نويسي تبحر خاصي داشت، گفت: حاشيه نويسي در واقع يک کار علمي براي کساني است که صاحب نظر بوده‌اند و اين حاشيه نويسي مقدمه‌اي مي‌شده که اثر مورد توجه و مورد تدريس قرار گيرد.
عبدي پور ابراز داشت: متأسفانه در طول چند دهه اخير حاشيه نويسي در حوزه علميه کم شده است و باعث شده تغيير و تحول در کتب درسي کم شود و حوزوي‌ها بايد اين سنت را احيا کنند.
وي گفت: حاشيه بر تهذيب المنطق تفتازاني يکي از حاشيه‌نويسي‌هاي علامه است که به مدت صدسال جزو متون درسي حوزه‌هاي علميه بوده است.
دبير کنگره گفت: شخصيت علامه بسيار قابل تکريم است و سيره علمي و عملي اين عالم بزرگ بايد شناسانده شود و درصدد هستيم با برگزاري اين کنگره ابعاد زندگي او را نشان دهيم و از پژوهشگران و فرهيختگان حوزوي و دانشگاهي دعوت به همکاري مي‌کنيم.
وي با اشاره به فراخوان اين کنگره گفت: اين کنگره در سه محور زندگي و شخصيت آخوند ملا عبدالله بهابادي، انديشه‌هاي سياسي - اجتماعي و تفکرات منطقي - فلسفي برگزار مي‌شود و هر يک از اين موضوعات نيز داراي بخش‌هاي جداگانه‌اي هستند، البته علاقه مندان مي‌توانند موضوعات ديگر مرتبط با ملا عبد الله بهابادي (ره) را به دبيرخانه بفرستند که پس از بررسي و تاييد در کميته علمي دبيرخانه پذيرفته مي‌شود.
عبدي پور افزود: محققان و پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي مي‌توانند چکيده مقالات خود را تا 15 شهريور و اصل آن را تا انتهاي آبان سال جاري به دبيرخانه کنگره به نشاني قم، ميدان شهدا، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، اداره همکاري‌هاي علمي و پژوهشي، دبيرخانه کنگره بين‌المللي آخوند ملا عبدالله بهابادي يزدي (ره) ارسال نمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن