تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طناب دار، فرجام يك انتقام كور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طناب دار، فرجام يك انتقام كور
مردي كه دست به قتل رقيب عشقي خواهرش زده بود، با تأييد رأي قصاصش در ديوان عالي كشور در يك‌قدمي طناب دار قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده همزمان با اعلام مرگ مشكوك پسري به نام منصور در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس قرار گرفت. زماني كه مأموران به همراه بازپرس در خانه منصور حاضر شدند، جسد او را در حالي كه حلق‌آويز شده بود، مشاهده كردند. در حالي كه گمانه‌زني اوليه حكايت از خودكشي منصور داشت، تيم جنايي متوجه وجود اثر شليك گلوله روي بدن منصور شد‌. مأموران اما در بررسي اتاق متوفي نامه‌اي پيدا كردند كه منصور به خط خودش نوشته بود، قصد دارد به زندگي‌اش پايان دهد. پس از آن بود كه جسد براي تعيين علت فوت به پزشكي قانوني منتقل شد.
در شاخه ديگري از بررسي‌ها از خانواده منصور تحقيق شد. آنها گفتند كه منصور از مدت‌ها قبل عاشق دختري به نام دنيا بود تا اينكه دنيا خودكشي كرد. روز حادثه وقتي از مراسم ختم دنيا به خانه برگشتيم ديديم كه منصور هم دست به خودكشي زده است.
تحقيقات بيشتر كارآگاهان شواهدي را در اختيارشان گذاشت كه حكايت از آن داشت كه منصور خودكشي نكرده است، از جمله گزارش پزشكي قانوني كه نشان مي‌داد منصور ابتدا با شليك گلوله كشته شده و بعد جسدش حلق‌آويز شده است. اين گزارش همچنين تأييد مي‌كرد كه زخم‌هاي دور گردن اين شخص بر اثر خودكشي ايجاد نشده است.
كارآگاهان همچنين در بررسي‌ صحنه جرم متوجه شدند فردي كه با انگيزه جنايت وارد خانه شده بود از آشنايان منصور بوده است، چراكه آثار تخريب روي درهاي ساختمان ديده نمي‌شد. بنابراين تمركز روي افراد آشنا صورت گرفت و برادر دنيا به عنوان مظنون تحت بازجويي قرار گرفت. مرد جوان كه شايان نام دارد ابتدا گفت كه روز حادثه در مراسم ختم خواهرش بوده و از ماجرايي هم كه اتفاق افتاده خبر ندارد.
 اين مرد اما در تحقيقات بيشتر كارآگاهان به قتل منصور با همدستي دو نفر از بستگانش اقرار كرد. او توضيح داد منصور و خواهرم از مدت‌ها قبل به هم علاقه داشتند و مي‌خواستند ازدواج كنند. هر چند منصور بارها خواسته‌اش را مطرح كرده بود اما خانواده ما به دلايلي با اين وصلت مخالف بودند و هر بار هم به او جواب منفي داديم. دنيا و منصور اما بي‌توجه به مخالفت ما اصرار به ازدواج داشتند تا اينكه ما دنيا را به زور به عقد پسرعمويم در آورديم. خواهرم كه از اين وصلت به شدت ناراحت بود، سرانجام دست به خودكشي زد.
متهم ادامه داد: مرگ خواهرم ما را به شدت متأثر كرد و من كه منصور را در اين ماجرا مقصر مي‌دانستم، تصميم به انتقام گرفتم. ماجرا را با پسر عمويم كه نامزد خواهرم بود، مطرح كردم. بعد هم يكي ديگر از آشنايان را با خودمان همراه كرديم. روز حادثه با اطلاع از اينكه منصور در خانه تنها است و خانواده‌اش در مراسم ختم شركت كرده‌اند به خانه‌شان رفتيم. با تهديد او را مجبور كرديم تا نامه‌اي بنويسد كه قصد خودكشي دارد. بعد من به او شليك كردم و پس از آن جسد را حلق آويز و خانه را ترك كرديم. نقشه را طوري طراحي كرده بوديم كه تصور شود او ابتدا به خودش شليك كرده و بعد طناب دار را به دور گردنش انداخته و به زندگي‌اش خاتمه داده است. با اقرار مرد جوان دو متهم ديگر پرونده بازداشت شدند و در مراحل بازجويي حرف‌هاي شايان را تأييد كردند.
با كامل شدن تحقيقات، بازپرس شايان را به اتهام مشاركت در قتل و دو متهم ديگر را به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخت و پرونده روي ميز هيئت قضايي دادگاه كيفري استان قرار گرفت. در حالي كه اولياي دم براي شايان درخواست قصاص كردند هيئت قضايي رأي به قصاص شايان و 15 سال حبس براي دو متهم ديگر دادند. با اعتراض متهمان به رأي دادگاه پرونده در ديوان عالي كشور بررسي و رأي دادگاه تأييد شد. در صورتي كه متهم موفق به جلب رضايت اولياي دم نشود، قصاص خواهد شد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن