تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813133589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح خرمشهر / روز مقاومت ملي رضايي : وقتي كتاب خرمشهر را ورق بزنيم دنيايي از حقايق را مي‌بينيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فتح خرمشهر / روز مقاومت ملي رضايي : وقتي كتاب خرمشهر را ورق بزنيم دنيايي از حقايق را مي‌بينيم
اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش پانصد نفر از فرماندهان و رزمندگان حماسه سازخرمشهر گفت : وقتي كتاب خرمشهر را ورق بزنيم ، دنيايي از حقايق رامي بينيم كه اين كتاب با هيچ چيز از بين نخواهد رفت چراكه شما رزمندگان آفريننده اين كتاب هستيد
محسن رضايي روز چهارشنبه درسخناني دراين همايش افزود : در تاريخ ‪۳۰‬ خرداد ‪ ۱۳۶۰‬دشمن با به آشوب كشيدن شهرها توسط منافقين مي‌خواست تير خلاص را به انقلاب بزند ولي با تغيير مديريت سياسي و نظامي در ايران اين تير به سنگ خورد.

به گزارش خبرنگار ايرنا وي گفت : در يك سال اول با وجود عملياتي كه انجام داديم موفقيتي درعرصه زميني و سياسي بدست نياورديم و جنگ به بن بست رسيده بود.

رضايي اظهار داشت : در عمليات ثامن الائمه اولين نقطه پيروزي اتفاق افتاد و با عملياتهاي طريق القدس ، فتح المبين و بيت‌المقدس در طي يك سال اوضاع داخلي ايران آرام شد و دشمن از داخل كشور به بيرون رانده شد كه آزاد سازي خرمشهر اوج اين پيروزي هاست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : پس از آزادي خرمشهر زبان دنيا نسبت به ايران عوض شد و ايران را يك قدرت بزرگ منطقه خواندند.

رضايي تغيير در مديريت سياسي و نظامي و پيروزي‌هاي پي در پي در جنگ را دو عامل مهم در تغيير رفتار دنيا نسبت به ايران دانست و تصريح كرد : با پيروزي در جنگ طبق آيه قرآن كريم مردم فوج فوج به سوي خدا روي مي‌آورند.

وي نحوه عمليات را در فتح خرمشهر يك تاكتيك وعمليا ت ابتكاري خواند و افزود : در اين عمليات ما با مانور جديدي به نام حلزوني از بيرون از رودخانه عبور كرديم و مستقيما به سمت بصره و خرمشهر پيش رفتيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت ، آن روي سكه پيروزي‌هاي سپاه اسلام را شهادت طلبي ها ، نماز شب‌ها و ارزشها توصيف كرد و افزود : تمام دستورها در اين عمليا ت به صورت شفاهي بوده و اين نشان مي‌دهد اخلاق مافوق قانون است و مي تواند خلا بي‌قانوني را پر كند.

وي تصريح كرد : جنگ انقلاب را بيمه كرد و پيروزي خرمشهر به دويست سال ناكامي‌هاي ايران پايان داده و نقطه شكست ناپذيري ايران بود.

رضايي به قدرت بازدارندگي فتح خرمشهر اشاره كرد و گفت : اگر رشادتها و ايثارگري‌هاي باكري‌ها ، دقايقي‌ها و خرازي‌ها نبود اين پيروزي بدست نمي آمد.

محسن رضايي افزود : بازگشت به مرزهاي بين‌المللي ، كميته تعيين مجازات و تنبيه متجاوز و پرداخت خسارت و غرامت‌ها مسائلي بود كه ما دنبال مي كرديم.

وي با بيان اينكه قبل از قطعنامه ‪ ۵۹۸‬در سال هفتم جنگ ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬قطعنامه با مضمون آتش بس به ما ارائه كردند ولي هيچكدام منافع و خواسته‌هاي ما را دنبال نمي‌كرد تا اين كه در قطعنامه ‪ ۵۹۸‬زبان دنيا عوض شد و خواسته‌هاي ما را مطرح كردند.

وي اظهار داشت : در عرصه سياسي ما مرزها را به روي دنيا باز گذاشته بوديم ولي پيشنهادهاي آنها براي ما راهگشا نبوده و با وجود همه تلاش‌ها ي ايران جواب نمي‌گرفتيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت خاطر نشا ن كرد : با آزادسازي خرمشهر پيروزي نظامي حاصل شد ولي پيروزي سياسي بدست نيامد و شش سال جنگ ادامه پيدا كرد تا به پيروزي سياسي هم رسيديم.

وي گفت : امروز دنيا از فتح خرمشهر درسهاي زيادي گرفته و اگر دشمنان به ايران هجوم

نمي‌آورند ، نتيجه همين درس گرفتن هاست، آيا خود ما نبايد از اين قطع تاريخي درس از خود گذشتگي ، شهادت ، عقلانيت و تدبير ، هماهنگي و حتي درس نظامي بگيريم.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن