تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798437810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در مرکز واضح و شفاف در بحران های فارس همفکری نمی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس: دولت در مرکز واضح و شفاف در بحران های فارس همفکری نمی کرد خبرگزاری پانا: مشاور ارشد استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از نود و نه پیشنهاد تغییر مدیریتی تهیه شده بود گفت: مدیریت ارشد استان با انبوهی از مطالبات گسترده رو به رو بود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير ساعت 10:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمود موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو سال ابتدایی دولت تدبیر و امید در استان فارس بیش از 99 تصمیم تغییر مدیریت اتخاذ شد.
مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس ابراز داشت: از این تعداد 64 تصمیم اتخاذ شده به شکل کتبی به وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه ارسال شده بود و 35 پیشنهاد دیگر نیز نهایی و مهیا باقی مانده است.
وی گفت: در این دو سال بیش از 37 تغیر مدیریت در ادارات کل و سازمان های استان را شاهد بودیم و در واقع وزارتخانه ها تنها به حدود نیمی از پیشنهادات پاسخ مثبت داده اند.که علت کند بودن این تغییرات (هرچند به نسبت سایر استانها درصد بالایی است) لابی های پیدا و پنهانی بود که نمایندگان در سطح وزارتخانه ها انجام داده و میدهند.
موسوی با اشاره به وعده خود در نیمه اردیبهشت ماه مبنی بر تداوم حرکت قطار تغییرات در فارس افزود: در این مدت همچنین شاهد تغیر بیش از 29 مدیر ستادی در سطح استانداری بوده ایم. وی با بیان اینکه برخی از تغییرات در حوزه برق و فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان و چند حوزه دیگر نفس گیر و انرژی بر بوده است تاکید کرد: همچنین در سطح مدیریت عالی شهرستانهای استان با تغییر 25 فرماندار مواجه بوده ایم و 4 فرماندار نیز جا به جا شده اند که بدون شک لزوم همراهی امامان جمعه و نمایندگان مجلس باعث گردید که همه آنان در یک سطح فکری نباشند.
مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس خاطر نشان کرد: در راستای همسویی با دولت در 29 شهرستان استان فارس بیش از 566 تغیر مدیریتی انجام گرفته است که غالبا یا تغییرات به چشم نیامده یا به علت اهمیت برخی نقاط دیگر این تغییرات مغفول واقع شده است. وی در ادامه بیان کرد: شهرستان نی ریز با 33 تغییر و مرودشت با 32 تغییر در صدر این تغیرات قرار دارند و لامرد با تنها 4 تغییر در جایگاه آخر قرار داشته است.
موسوی ادامه داد: در این راستا به فرمانداران توصیه شده بود تا از اعضای ستادهای دکتر روحانی و نخبگان مردمی مشاورانی انتخاب شود که شهرستان کازرون با بیش از 15 مشاور موفق ترین شهرستان بود و در مابقی فرمانداری ها هم انتصاباتی از این دست انجام پذیرفته است.
وی تاکید کرد: همچنین بیش از 58 بخشدار از هشتاد و چهار بخشدار استان تغیر کرده اند و مابقی بخشداران نیز به دلیل روحیه تعادل و پایگاه و جایگاه بومی خود هنوز باقی مانده اند و حتما ارزیابی خواهند شد.
موسوی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که مدیریت ارشد استان در همسویی با دولت اهتمام داشته است هرچند به علت نگاه دولت در دو سال ابتدایی مبنی بر همراهی با نمایندگان ، این تغییرات توقع های حداکثری را برآورده نکرده است.
توجه مدیریت ارشد استان به رفع مشکلات شهرستان ها
وی در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه دکتر احمدی استاندار سابق فارس بر حل مشکلات شهرستان ها ابراز داشت: در این مدت دو سال شاهد سفرهای شهرستانی فراوانی در سطح استان بوده ایم که جمعا 66سفر به شهرستانهای مختلف گویای این موضوع است.
مشاور ارشد استاندار فارس گفت: 25 سفر شهرستانی با تشکیل جلسات مدیران، 16 سفر بدون تشکیل شورای اداری و 6 سفر موردی و مناسبتی به شهرستان ها از این جمله است.
وی یادآور شد: همچنین در دهه فجر 92 بیش از 6 سفر ، در دهه فجر 93 بیش از 7 شهرستان و در هفته دولت سال 92 بیش از 6 سفر را شاهد بوده ایم.
موسوی اظهار داشت: در مجموع از 66 سفر درون استانی 74 شهر و 47 روستا مورد بازدید قرار گرفته اند که 925 تصمیم در جهت حل مشکلات اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان های رستم ، بوانات، کازرون، قیر و ...از جمله شهرستان هایی بودند که بیشترین مقصد سفر مدیریت ارشد استان را شاهد بوده اند.
مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس با اشاره به برخی بی تقوایی ها مبنی بر توجه ویژه مدیریت استان به شهرستان های لامرد و مهر خاطر نشان کرد: در این مدت مدیریت ارشد استان تنها 4 بار به دو شهرستان لامرد و مهر سفر داشته است که دو مورد در عیدهای نوروز انجام پذیرفته است که نمی بایست به حساب توجه ویژه گذاشت.
میثاق نامه سرمایه گذاری یک دستاورد بزرگ بود
وی در ادامه با اشاره به اینکه میثاق نامه سرمایه گذاری که در دوران مدیریت دکتر احمدی استاندار سابق فارس شکل گرفت یک دستاورد بزرگ بود، اظهار داشت: رفع موانع سرمایه گذاری شاه کلید توسعه فارس است که این میثاق نامه در این راستا شکل گرفت.
موسوی اضافه کرد: در این میثاق نامه بزرگان استان و مسئولان عالی رتبه از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان،رییس کل دادگستری، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت ،استاندار و...میثاق کردند تا موانع سرمایه گذاری در استان رفع شود.
وی تاکید کرد: از جمله اقدامات دیگر عزم جدی بر توسعه در حوزه نفت و گاز بود که شاهد بودیم از 11 پتروشیمی مصوب در دولت قبل 7 مورد کلنگ خورده راکد و رها شده بود که مدیریت ارشد استان عملیات احداث آنها را به جریان انداخت. همچنین رفع موانع و مشکلات پالایشگاه دوم شیراز و تصویب آن در کنار تحرک بخشی به فولاد کوار و نیریز نشان از عزم جدی دولت در تحقق شعارهای اقتصادی خود دارد.
مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس ، افتتاح فاز یک از خط یک مترو، پیگیری فاز 2 این خط، پیگیری آزادراه شیراز – اصفهان، پیگیری خط دوم آزاد راه شیراز-عسلویه ،بحث انتقال آب از خلیج فارس، پیگیری مصوباتی همچون الحاق را از دیگر برنامه های مدیریت ارشد استان در دو سال گذشته دانست.
وی افزود: توجه ویژه مدیریت ارشد استان به موضوع اقتصاد مقاومتی و اهتمام بر ایجاد فضای همدلی و همزبانی و تعمیم یک آرامش پایدار در فضای سیاسی مهمترین دستاورد مدیریت ارشد فارس بوده که دوست و دشمن به آن معترف هستند.
حجم گسترده مطالبات
موسوی در ادامه با اینکه با روی کارآمدن مدیریت سابق ارشد استان حجم گسترده مطالبات نیز شکل گرفت، افزود: در شرایطی که مدیریت استان با ادارات بی مسئول، تعطیلی پروژه ها ، عقب ماندگی فارس و ...رو به رو بود عده ای نیز به دنبال سهم خواهی بودند.
وی بیان کرد: مطالبات از دو طیف به سمت مدیریت ارشد استان سراریز شده بود در حالی که بسیاری از مطالبات غیر قابل تحقق بود.
مشاور ارشد استاندار فارس تاکید کرد: در مطالبات سهم خواهی، عدم ارتباط استخدامی افراد پیشنهاد شده،عدم پذیرفتن وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی و نهایتا مشکلات صلاحیت افراد بزرگترین موانع بود.
وی با بیان اینکه قطعا در عملکردها همیشه نقد و نقص وجود دارد و موقعیت زمانی و شرایط را هم باید در نظر داشت اظهار کرد: این در حالی است که مطالبه گرها به جای اعتراف به این موانع سعی در فرافکنی داشتند.
پاشنه آشیلی به نام حوزه سیاست
موسوی در ادامه با اشاره به مشکلات مکرر در برنامه سخنران ها تصریح کرد: اول باید اعلام کنیم که ما برنامه های مختلفی چون سفر دکتر عارف، حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا و یونسی را داشتیم که به خوبی برگزار شد. وی خاطر نشان کرد: اما در ادامه طبیعی است که هر چه به زمان انتخابات و توافق هسته ای نزدیک می شدیم عده ای سعی در فشار به دولت و سنگ اندازی و برهم زدن تجمعات داشتند هرچند دوستان حوزه سیاسی و همچنین بعضی همکاران تصمیم گیر هم نارسایی های داشتند که به پای استاندار گذاشته شد.
مشاور ارشد استاندار فارس گفت: نمونه این مورد سفر آقای مطهری و مباحث پیش آمده بود که البته با پیگیری خوب دولت برای اولین بار در کشور عوامل حادثه شناسایی و به نهادهای مسئول معرفی شدند.
وی افزود: به هر حال باید بپذیریم که فارس شرایط منحصر به فردی دارد و دولت در مرکز نیز به شکل واضح و شفاف برای عبور از این بحران ها همفکری نمی کرد یا حداقل اولویت سیاست خارجی و اقتصاد اجازه کنش فعال در حوزه داخلی را نمیداد.
موسوی با بیان اینکه: بدون شک خدمت در نظام جمهوری اسلامی افتخار تمام مدیران هست اما برخی وقتها امکان ادامه کار مهیا نیست ، دوران سخت گذار در دو سال گذشته و آواربرداری از خرابی های قبل و مشکلات سابق مدیریت ارشد سابق استان را به حرکت آرام و حساب شده رهنمون می کرد گفت: توقعی که از دوران گذار میرود از دوران تثبیت دولتها نمی رود.
وی در ادامه به موضوع استعفا دکتر احمدی پرداخت و گفت: آقای دکتر احمدی از چندی قبل بنای استعفا داشت که هر بار با نظر وزارت کشور منتفی میشد. تا اینکه قبل از انقضای مهلت قانونی برای استعفای مدیران دولتی، استعفای خود را به وزیر کشور تقدیم و چند روزی به طول انجامید تا وزیر نسبت به رفتن ایشان راضی و موافقت کردند.
استاندار جدید از همراهان جدی دولت تدبیر و امید است
موسوی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون رویکرد استاندار جدید دولت در فارس ابراز داشت: از ایشان شناخت مستقیم ندارم اما می دانم که از حامیان جدی دولت و از افراد با تجربه هستند. هرچند مهمترین چالش ها و موضوعات پیش رو همان مطالبات بر زمین مانده بیشتر در حوزه سیاسی و احزاب و تجمعات هست که طبیعی است در آستانه انتخابات اولویت دولت هم پرداختن به همین موضوعات باشد.
وی ادامه داد: وزارت کشور و دولت با انتخاب استاندار جدید علیرغم مخالفتها و حنی تهدیدهای سنگینی که از طرف نمایندگان شکل گرفت ، بهترین روش را انتخاب کرد و وظیفه قانونی و مدیریتی خود را در انتخاب آقای مهندس افشانی به عنوان استاندار فارس به خوبی به عمل رساند و قطعا حمایت های لازم هم از این به بعد در راستای تحقق شعارهای دولت خواهد نمود. این اقدام شجاعانه وزیر کشور روحیه و توان مضاعفی در بدنه دولت ایجاد کرده است.
مشاور ارشد استاندار مستعفی فارس در پایان متذکر شد: به هر حال نیمی از راه و اهداف دولت توسط مدیریت سابق پیش رفته است و امیدواریم ایشان نیز در ادامه راه موفق باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن