تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813125947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تورم بخش‌ صنعت و معدن کاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۳۴ق.ظ)
بر اساس گزارش مرکز آمار؛ تورم بخش‌ صنعت و معدن کاهش يافت موج - گزارش مرکز آمار حاکي از آن است که نرخ تورم فصل بهار در بخش معدن معادل 30.7 درصد و در بخش صنعت معادل 11.1 درصد است.
به گزارش خبرگزاري موج، گزارش شاخص قيمت توليد‌ کننده بخش صنعت در نخستين فصل سال اين شاخص به عدد 192.6 رسيده است که نسبت به فصل گذشته 2.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.3 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.
بر اين اساس نرخ تورم توليد‌ کننده کل بخش صنعت معادل 11.1 درصد است.
اين گزارش نشان مي‌دهد: شاخص قيمت بخش «صنايع توليد زغال‌سنگ – پالايشگاه‌هاي نفت» با 6.8 درصد افزايش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد 161.8 بيشترين تأثير را در افزايش شاخص کل فصل بهار دارد.
همچنين رشته فعاليت توليد فرآورده‌هاي نفتي تصفيه شده با 6.8 درصد افزايش نسبت به فصل قبل بيشترين تأثير را در افزايش شاخص در بخش صنايع توليد زغال‌سنگ داشته است.
بر اين اساس شاخص قيمت بخش توليد وسايل نقليه موتوري، تريلر و نيم تريلر با 4.3 درصد افزايش نسبت به فصل قبل به عدد 228 رسيد و به لحاظ تاثير‌گذاري در افزايش شاخص کل رتبه‌ دوم را به خود اختصاص داد.
در اين بين رشته فعاليت توليد وسائل نقليه موتوري با 4.4 درصد افزايش نسبت به فصل قبل بيشترين تأثير را در افزايش شاخص اين فصل را داشته است.
همچنين رتبه سوم تاثير‌گذاري در افزايش شاخص کل قيمت توليد‌کننده بخش صنعت مربوط به صنايع محصولات شيميايي مي‌شود که شاخص قيمت آن با 5.9 درصد افزايش نسبت به فصل قبل به عدد 212.1 رسيد.
در اين بخش نيز رشته فعاليت‌هاي توليد مواد پلاستيکي به شکل اوليه و ساخت لاستيک مصنوعي توليد مواد شيميايي اساسي به جز کود و ترکيبات ازوت بيشترين تأثير را در افزايش شاخص داشته است.
همچنين گزارش مرکز آمار از شاخص قيمت توليد‌کننده بخش معدن در سه ماهه اول سال جاري نشان مي‌دهد که شاخص قيمت در اين بخش با 2.8 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 219 رسيده است.
بر اين اساس، نرخ تورم نقطه به نقطه توليد‌ کننده کل بخش معدن معادل 18.7 درصد و نرخ تورم در اين بخش معادل 30.7 درصد است.
کاهش 2.8 درصدي شاخص قيمت بخش معدن در اين فصل ناشي از کاهش قيمت بخش استخراج کاني‌هاي فلزي است.
بر اساس اين گزارش، شاخص قيمت در بخش استخراج کاني‌هاي فلزي با 4.7 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 228.1 درصد رسيد. اين کاهش بيشتر تحت تأثير کاهش 3.3 درصدي فعاليت استخراج سنگ‌هاي آهني به وجود آمده است.
همچنين شاخص قيمت در نخستين فصل سال جديد در فعاليت استخراج سرب و روي به رقم 186.8 رسيد که اين رقم کاهشي کمتر از 20 درصد را نسبت به فصل قبل نشان مي‌دهد. کاهش مذکور عمدتاً ناشي از کاهش قيمت مواد معدني کنستانتره سرب است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن