تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805122662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بينوايان به جشن هسته‌اي خودجوش نرسيدند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بينوايان به جشن هسته‌اي خودجوش نرسيدند!
سه‌شنبه شب و درست پس از اعلام توافق اوليه ايران و 1+5 در برخي شهرها و شمال تهران گروهي اندك به خيابان‌ها آمدند و دست به كارهايي زدند كه از آن به جشن و پايكوبي تعبير شده است...
نویسنده : محمد رضا هاديلو 


سه‌شنبه شب و درست پس از اعلام توافق اوليه ايران و 1+5 در برخي شهرها و شمال تهران گروهي اندك به خيابان‌ها آمدند و دست به كارهايي زدند كه از آن به جشن و پايكوبي تعبير شده است. هرچند تمام مردم ايران از اينكه نمايندگان‌شان توانسته بودند پس از سال‌ها كش و قوس در نهايت با جلسات فشرده و نفسگير سربلند ميز مذاكرات را ترك كنند، خوشحال بودند اما كمتر كسي مي‌توانست حضور عده‌اي از طبقات خاص با ظاهر و رفتار و شعارهاي نامتعارف را به عنوان مردم ايران كه مسرور از يك توافق هستند، در كوچه و خيابان بپذيرد. استفاده از آلات موسيقي، سر دادن شعارهاي سياسي و ناديده گرفتن قوانين حاكم بر جامعه در مورد حجاب و مسائل مرتبط با آن به خوبي نشان مي‌داد كه افرادي كه به خيابان‌ها آمده بودند، موضوع هسته‌اي را بهانه‌اي براي رسيدن به اهداف‌شان قرار داده و شادي‌ها نيز يك بسته كاذب و نامعقول براي آنها بود.
 ماه‌ها بود كه اكثر ايرانيان منتظر بودند تا ببينند نتيجه مذاكرات هسته‌اي به كجا مي‌انجامد و در نهايت غربي‌ها به سركردگي امريكا تا چه حد از خواسته‌هاي نامعقول و ستمگرانه خود عقب‌نشيني مي‌كنند؛ مواردي كه مقام معظم رهبري در اين مدت چندين و چند بار مد نظر قرار داده و تأكيد كرده بودند كه اگر غربي‌ها دست از زياده‌خواهي‌هايشان برندارند، نمايندگان ايران ميز مذاكرات را ترك خواهند كرد.

    دولت آماده جشن هسته‌اي است!
هنوز مذاكرات به پايان نرسيده بود و هر دم از آن باغ بري مي‌رسيد و امريكايي‌ها يا دبه مي‌كردند يا لگد به ميز مذاكرات مي‌زدند كه در ايران زمزمه‌هاي برگزاري جشن هسته‌اي به گوش رسيد.
بر همين اساس روز دوشنبه 22تيرماه پرويز‌اسماعيلي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهوري ايران اعلام كرد كه «رئيس‌جمهوري امشب در تلويزيون با مردم سخن خواهد گفت.» اين خبر بعداً تغيير كرد و ايرنا نوشت كه آقاي روحاني بعد از توافق با مردم سخن خواهد گفت.
اين تغييرات همزمان با اين رخ داد كه عباس عراقچي، مذاكره‌كننده ارشد گفت كه قول نمي‌دهد امشب يا حتي سه‌شنبه توافقي حاصل شود. اين گفته آقاي عراقچي و تصاوير خسته و گاه عبوس مذاكره‌كنندگان ترديدها نسبت به دستيابي به توافق در روز دوشنبه را بيشتر كرد.
با اين حال وزير كشور روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام كرد كه دولت براي شادي مردم پس از اعلام توافق آماده است.
عبدالرضا رحماني‌فضلي گفت: «اگر مذاكرات هسته‌اي ختم به خير شود مردم به صورت خودجوش جشن مي‌گيرند و به استان‌ها و نيروي انتظامي اعلام كرده‌ايم كه شرايط مناسبي را براي حضور مردم فراهم كنند.»
وزير ارتباطات ايران و معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهوري ايران هم در شبكه‌هاي اجتماعي از فرارسيدن زمان اعلام حل مسئله هسته‌اي ايران در ساعات آينده نوشتند.
با اينكه حتي مردم كوچه و خيابان هم مي‌دانستند كه معلوم نيست مذاكرات وين به يك توافق ختم شود يا نه، اما دولتي‌ها همچنان تلاش مي‌كردند تا چنان نشان دهند كه خود را براي اخبار خوش و احتمالاً جشن هسته‌اي آماده كرده‌اند. البته اين آماده شدن در شبكه‌هاي اجتماعي طوري منتشر و دست به دست مي‌شد كه چنين القا كند هر جشن و حضوري در خيابان‌ها خودجوش بوده و مردم بر اساس شادي و هيجان‌شان از اين اتفاق بزرگ دست به اين كار زده‌اند.

    مردم خودجوش جشن مي‌گيرند!
مسئولان رده بالاي دولتي در حال تزريق شادي از نوع تجمعات خياباني به جامعه بودند كه سخنگوي وزارت كشور درباره برگزاري جشن هسته‌اي گفت: «برنامه‌اي درباره جشن هسته‌اي از دولت به وزارت كشور ابلاغ نشده است و هر تجمعي نياز به مجوز قانوني دارد.»
حسينعلي اميري با بيان اينكه گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي نيز درخواستي نداشته‌اند، ادامه داد: «هرگونه تجمعي به هر عنواني نياز به مجوز قانوني دارد و تجمعات فاقد مجوز قانوني مشمول مقررات تجمعات غيرمجاز است.»
در كنار حرف‌هاي سخنگو، شخص وزير كشور نيز با بيان اينكه چيزي با عنوان جشن هسته‌اي به وزارت كشور ابلاغ نشده، آرام و تلويحاً اعلام كرد كه آماده برگزاري هر نوع جشني هستند.
عبدالرضا رحماني‌فضلي گفت: «اگر خداوند لطف كند و اين موضوع ختم به خير شود، قطعاً مردم به صورت خودجوش جشن مي‌گيرند و ما بر همين اساس به همه استان‌ها اعلام كرديم كه شرايط مناسبي را براي حضور مردم فراهم كنند.»
صحبت‌هاي وزيركشور كه از استانداران مي‌خواست مواظب مردمي باشند كه قرار است خودجوش به خيابان‌ها بيايند با حرف‌هاي سخنگويش كه هرگونه تجمعات فاقد مجوز قانوني با هر عنواني را مشمول مقررات تجمعات غيرمجاز عنوان كرده بود، چنان تناقض داشت كه نمي‌شد فهميد قسم حضرت عباس را بپذيريم يا دم خروس را.

    امتيازها هنوز براي عموم معلوم نيست
با تمام اين تفاسير و با توجه به اينكه سردار منتظرالمهدي، سخنگوي نيروي انتظامي نيز با عنوان كردن اين مطلب كه هيچ برنامه‌اي درباره جشن هسته‌اي اعلام و ابلاغ نشده، گفته بود: «برگزاري هرگونه تجمع و مراسم در كشور تابع مقررات برگزاري تجمعات و مستلزم اخذ مجوز قانوني از مراجع ذي‌ربط است و تجمعات فاقد مجوز خلاف قانون است و مشمول اعمال قانون مي‌شود.» اما باز هم سه‌شنبه شب عده‌اي در نقاط خاص به خصوص در تهران آن هم به صورت خودجوش! به خيابان‌ها آمدند تا در لواي شادي‌هاي هسته‌اي دست به كارهايي بزنند كه باز هم براي چند روز سوژه رسانه‌هاي معاند و غربي‌ها را تأمين كرده باشند.
نقشه كنترل ترافيك تهران كه شلوغي‌هاي آخر شب سه‌شنبه و اوايل بامداد چهارشنبه را منتشر كرده به خوبي حكايت از آن دارد كه چند خيابان در شمالي‌ترين، يا بهتر بگوييم، مرفه‌ترين نقطه تهران محل اجتماع گروهي بود كه غرق در شادي و سرور جشن هسته‌اي به پايكوبي پرداخته بودند. افرادي كه به جرئت مي‌توان گفت آنقدر تمكن مالي و دغدغه تفريح و گشت و گذار و مسافرت دارند كه اصلاً فرصتي برايشان باقي نمي‌ماند كه پيگير اتفاقات اين‌چنيني باشند و خود را اسير اخبار هسته‌اي كنند. بي‌شك آنها كه خواب را بر خود حرام كرده و تا بامداد چهارشنبه ساز و آواز و شعارهاي ضدنظام‌شان محيط پيرامونشان را فراگرفته بود، كمترين اطلاعات فني و تخصصي را از نحوه مذاكرات و موارد توافق نهايي دارند. با اين حال هرگز نمي‌توان پذيرفت كه توافقات هسته‌اي در زندگي آنها آنقدر تأثير مستقيم داشته كه به بخشي از شادي‌هاي‌شان تبديل شده باشد.
در مقابل اين عده، بخش عظيمي از شهروندان كه جزو طبقه متوسط و ضعيف جامعه و مستضعفان و كارگران و بيكاراني بودند كه كمترين تحريم‌ها بيشترين تأثيرات را در زندگي آنها دارد،  در آنچه جشن ناميده شده، نبودند.كافي است به مكان‌هاي جشن و شعارها در تهران توجه بشود تا معلوم شود آنان كه آمده بودند نه دغدغه توافق هسته‌اي را داشتند و نه از اين مسير منتظر گشايشي  هستند. بلكه بستر را براي جولان و شعارهاي انحرافي مساعد ديدند البته اگر واقعاً هم براي هسته‌اي آمده بودند حجم آنها نشان از بي‌توجهي عمومي ايرانيان به جشن القايي دارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن