تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد: ایلام رتبه اول خشکیدگی درختان بلوط در کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد: ایلام رتبه اول خشکیدگی درختان بلوط در کشور را دارد استان‌ها > ایلام - مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر ایلام رتبه اول خشکیدگی درختان بلوط در کشور را دارد.

به گزارش مهر، رضا احمدی اظهار داشت: استان ایلام با ۶۴۰ هزار هکتار جنگل که ۹۰ درصد درختان این استان را بلوط تشکیل می دهد، به عنوان یکی از استانهای مهم در حوزه منابع طبیعی در کشور محسوب می شود. وی افزود: ۹۵ گونه درخت و درختچه در ایلام شناسایی شده است که ۹۰ درصد آن را درختان بلوط، شش درصد پسته وحشی (بنه) و بقیه را گونه های مختلط تشکیل داده است. مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام بیان داشت: یکی از مهمتین معضلاتی که طی سالهای اخیر در استان ایلام اتفاق افتاده بحث خشک شدن درختان بلوط بوده و هم اکنون بیش از ۵۹ هزار هکتار درختان بلوط استان به طور ۱۰۰ درصد خشک شده است. وی با اشاره به اینکه با توجه به این حجم بالای تخریب و خشکیدگی درختان بلوط با برنامه ریزی دقیق اقدام به احیا و توسعه مناطق جنگلی استان شده است، گفت: ۱۷۱ هزار هکتار از مجموع ۶۴۱ هزار هکتار جنگل این استان در کانون های بحرانی قرار دارند. احمدی عنوان کرد: در مجموع ۵۷۷ هزار هکتار از زمین های طبیعی ایلام در معرض آلودگی های ناشی از خشکیدگی است که در مقایسه با دیگر استان های زاگرس نشین سهم استان بیشتر است. وی به عوامل خشک شدن درختان بلوط استان اشاره کرد و گفت: ریزگردها، بیماری، کاهش بارش ها، افزایش دما، وجود دام و چرای بیش از اندازه در مراتع طبیعی و سمپاشی مزارع با استفاده از سم های شیمیایی از عوامل های خشکیدن درختان بلوط است. این مسئول از چهار طرح ملی و عمده برای جلوگیری از خشکیدگی درختان بلوط در این استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل طرح جامع پیشگیری، کنترل و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط، طرح ملی صیانت از جنگل‌های ناحیه رویشی زاگرس و جنوب، طرح ملی احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی و طرح استانی توسعه فضای سبز است.  

کلید واژه ها: استان ایلام -




چهارشنبه 24 تیر 1394 - 17:46:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن