تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805785745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق هسته ای شروران منطقه را در انزوا قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق هسته ای شروران منطقه را در انزوا قرار داد


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته ای و صدور بیانیه دیروز موجب شعف و سرور دوستان ما و خشم و غضب رژیم صهیونیستی شد که این نشانگر آن است که این توافق هسته ای توانست شروران منطقه را در انزوا قرار دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صداوسیما،آقای علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس به کشورهای همسایه و منطقه توصیه کرد از این ظرفیت سازنده که بستر امنیت پایدار در منطقه را متکی بر اراده ملت ها فراهم می کند بهره گیرند. وی افزود: لازم است از زحمات و تلاش های مجدانه دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و همه اعضای تیم مذاکره کننده قدردانی و تشکر کنم که در این مدت قریب به دو سال در مقابل کشورهای 1+5 مذاکرات سختی را پیش بردند که در نوع خود به نوعی کم نظیر است.
لاریجانی گفت: در نگاه کلان اگر به تاریخ خشن و همراه با فشار شورای امنیت در ساماندهی تحریم ها علیه کشورها بنگریم این دریافت حاصل می شود که کشورها در بستر زمان غالبا از این شرایط استفاده نکردند و یا دچار وادادگی شدند و یا به دشمنان برای خشونت علیه خودشان حربه دادند اما تجربه نظام جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، نشانگر عمق هوشمندی در دیپلماسی بود که منطق خود را در فناوری هسته ای به کرسی نشاند و این دستاورد گرانقدر در تاریخ این گونه مناقشه ها باقی خواهد ماند.
رئیس مجلس اضافه کرد : این توفیق دیپلماتیک چند رکن دارد اول اینکه اگر پیروزی وجود دارد از آن خداست که ملت ایران را پیروز کرد و دوم اینکه هدایت های ارزشمند رهبرمعظم انقلاب اسلامی که با تشخیص به موقع صحنه و ایجاد زمینه آرامش برای حل و فصل موضوع ، حرکت ایجابی دیپلماتیک را حمایت و هدایت کردندو در بزنگاه ها به طرف مقابل هشدار دادند تا از زیاده خواهی دست بردارد.
 
لاریجانی گفت: رهبری فرزانه در ایجاد فضای استقامت و ایستادگی ملی نقش داشتند و حل و فصل این موضوع با تدابیر داهیانه ایشان سامان یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما صمیمانه به خاطر رهنمودها و حمایت های رهبری در طول دو دهه فعالیت هسته ای سپاسگزاری می کنیم .
وی گفت: سومین رکن توفیق دیپلماتیک، ایستادگی و بردباری ملت ایران در طول یک دهه گذشته و تشویق مسئولان به حفظ دستاوردهای کشور بود که پشتوانه عظیمی برای مسئولان است و باید در برابر این هوشمندی سرتعظیم فرودآوریم .
لاریجانی تصریح کرد : تاثیر هوشمندی مردم به حدی بود که به اذعان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا، نمی توانستند ساختار تحریم را علیه ملت ایران حفظ کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید قدر صلابت مردم را دانست و با این قدرشناسی به تلاش های مجدانه در زمینه رفع مشکلات اقتصادی پرداخت و حل این مشکلات اقتصادی در اولویت اقدامات دولت و مجلس قرار گیرد و در میدان مسابقه تولید، رفع معضل بیکاری سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
لاریجانی همچنین تلاش شهدای بلند قدر هسته ای و شهدای انقلاب را موجب انرژی مضاعف در تحقق این دستاورد ملی دانست و گفت: با خلوص نیت به روح این شهیدان درود می فرستیم و از تلاش های همه دولت ها و مسئولان هسته ای قدردانی می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی چهارمین رکن توفیق دیپلماتیک کشورمان را اذعان و پذیرش کشورهای قدرتمند به غنی سازی، تحقیق و آب سنگین در کشورمان دانست و گفت: این کشورها هیچگاه حاضر به پذیرش این مساله نبودند و همواره تعلیق همه فعالیت های هسته ای را مطرح می کردند اما اکنون صحبت از همکاری با ایران در این زمینه ها می کنند.
لاریجانی افزود: این برجام موجب لغو کلیه تحریم های سازمان ملل و تحریم های چند جانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته ای ایران و گام هایی برای حوزه تجارت، فناوری و انرژی می شود.
وی تصریح کرد : مقایسه مصوبه مجلس شورای اسلامی با مصوبه کنگره آمریکا  نشانگر مسئولیت پذیری ما در سطح ملی است چرا که آمریکایی ها مصوبه خود را دستاویز مشکلات داخلی خود کردند اما مجلس شورای اسلامی در مصوبه خود چارچوب حرکت روبه جلو را مشخص کرد.لاریجانی گفت: این توافق چه متن اصلی و چه ضمائم آن از ریزه کاری های فنی و حقوقی برخوردار است که باید با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما با نگاه ملی ، مثبت و سازنده به این امر می پردازیم و به زودی با حضور وزیر امورخارجه در مجلس در جریان مذاکرات و متن اصلی قرار می گیریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی پیشاپیش عید سعید فطر را به نمایندگان تبریک گفت.



چهار شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن