تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820766481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از ابتلا به انواع بيماري ها با تغذيه صحيح


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
جلوگيري از ابتلا به انواع بيماري ها با تغذيه صحيح موج - مدير کل آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: بيماري‌هاي مرتبط با غذاي ناسالم گسترده‌اند و سالانه هزينه‌هاي درماني بي شماري براي جوامع به بار مي‌آورند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين رستگار اظهار کرد: بدون شک چنان چه تغذيه صحيح و مناسب نباشد، در آينده انواع بيماري‌ها افرايش خواهد يافت.
وي با بيان اين که با تغذيه ناسالم، سن بيماري‌هاي قلبي و عروقي کاهش مي‌يابد، افزود: تعذيه ناسالم باعث مي‌شود که روز به روز به بيماري‌هاي صعب العلاج و لاعلاج افزوده شود، همچنين آمارها نشان مي‌دهد که 30 درصد از عوامل اين معضلات مرتبط با بيماري‌هاي ناشي از تغذيه ناسالم است.
رستگار تصريح کرد: تعريف غذاي سالم همواره مشخص است غذاي سالم غذايي است که انرژي لازم براي فعاليت‌هاي روزانه را به بدن مي‌رساند، همچنين با اين تفسير نمک، شکر و روغن‌هاي جامدي که بي رويه مصرف مي‌شود در شمار غذاي ناسالم به حساب مي‌آيد و بيماري‌هاي قلبي و عروقي را افزايش مي‌دهد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: صبحانه مهم‌ترين وعدهاي غذايي است و چنان چه همراه با پنير، گردو، خرما، نان سنتي کم نمک و بدون جوش شيرين و به ويژه سبزيجات مصرف شود مي‌تواند به عنوان صبحانه سالم نيز اطلاق شود.
وي گفت: صبحانه ناسالم هم که ديگر شهره خاص و عام است سوسيس، کالباس، کيک، بيسکوييت و شيريني‌هاي پرشکر، خامه با چربي بالا در اين دسته قرار مي‌گيرد.
رستگار تاکيد کرد: تمام تلاش ما اين است که مواظب سلامتي آحاد جامعه باشيم، همچنين با مصرف لبنيات مي‌توان به راحتي از پوکي استخوان در دوران کهولت و کهن‌سالي پيشگيري کرد.
وي افزود: مشکلات بدني در کشور ما از 40 سالگي آغاز شود و اين در حالي است که در کشورهاي توسعه يافته حدود 70 سالگي است که تغذيه مناسب به همراه تحرک بدني و سبک زندگي در آن کشورها دليل طولاني شدن سن است.
رستگار در ادامه بيان کرد: به همين منظور مي‌بايست والدين نسبت به آموزش تغذيه صحيح فرزندان در کودکي اهتمام بورزند و چنان چه بچه‌ها را آموزش ندهيم، کودکان در آينده به دليل استفاده از غذاهاي ناسالم در سنين بالا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مبتلا مي‌شوند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: مي‌بايست حس چشايي کودکان را از همان آغاز کودکي به مزه‌هاي غذايي سالم عادت داد و چنان چه به شوري و شيريني زياد خو بگيرند در بزرگ‌سالي نمي‌توانند به راحتي از آن دل بکنند، همچنين استفاده از روغن‌هاي مفيدي همچون زيتون، کنجد در حد وسع به جاي روغن‌هاي معمول بهره وري بدن را افزايش مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن