تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگي تهيه‌ي بانک جامع اطلاعاتي از صنايع، معادن و توانمندي‌هاي لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۹:۳۶ب.ظ)
در جلسه‌ي کميسيون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد بررسي شد؛ چگونگي تهيه‌ي بانک جامع اطلاعاتي از صنايع، معادن و توانمندي‌هاي لرستان موج - خرم آباد- در جلسه‌ي کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد که پيش از ظهر امروز در محل اين اتاق برگزار گرديد، چگونگي تهيه‌ي بانک جامع اطلاعاتي از صنايع، معادن و توانمندي‌هاي استان و بروز نگه‌داشتن آن، با حضور اعضا مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، نايب‌رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در اين جلسه اظهار داشت: آنچه امروز در پي نزديک شدن به توافق مذاکرات 1+5 و ايران زياد شنيده مي‌شود، عبارت "پساتحريم" است که در واقع مي‌تواند تعريف شرايط تازه‌اي باشد که اقتصاد کشور در صورت تحقق اين مسأله، تجربه خواهد کرد.
محمد خاکي با تأکيد بر اهميت چگونگي برخورد با اين فضا افزود: در همين زمينه ضروري است برنامه‌ي کاملي براي رويارويي با اين فضا در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون "دفتر پساتحريم" در اتاق ايران در حال شکل‌گيري است، تصريح کرد: کميسيون‌هاي تخصصي اتاق مي‌توانند با ارائه‌ي نظرات کارشناسي و تخصصي‌شان، سهم بسزايي در برنامه‌ريزي براي ورود به شرايط جديد داشته باشند که نبايد از آن غافل بود.
نايب‌رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد عنوان داشت: دولت هم در همين زمينه برنامه‌اي تدوين نموده و در حال ارائه‌ي آن مي‌باشد که بر اساس دو موضوع شکل گرفته است: در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و در قالب برنامه‌ي ششم توسعه‌ي اقتصادي.
محمد خاکي با تأکيد بر اينکه ضروري است ما هم از همين حالا استراتژي خودمان را در اين حوزه تدوين نماييم، افزود: در همين زمينه با توجه به اينکه عمده مشکلات ما در زمينه‌ي صنعت مي‌باشد، کميسيون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد مي‌تواند نقش تعيين‌کننده‌اي در برخورد با شرايط جديد داشته باشد.
بايد بتوانيم بعد از تهيه‌ي بانک اطلاعاتي، آن را به‌روز نگهداريم
در ادامه‌ي اين جلسه، دبير کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با اشاره به دستور کار جلسه که چگونگي تهيه‌ي بانک جامع اطلاعاتي از صنايع، معادن و توانمندي‌هاي استان و بروز نگه‌داشتن آن بود، گفت: واقعيت اين است که کار در دو بخش بايد ديده شود: اول، گردآوري صحيح و کامل اطلاعات و دوم، به‌روز کردن مداوم اين اطلاعات.
آتوسا چگني اظهار داشت: اطلاع از وضع موجود مي‌تواند مبنايي براي برنامه‌ريزي به منظور اصلاح امور تلقي شود که در همين زمينه ضروري است يک طرح مطالعاتي دقيق به انجام برسد.
وي افزود: در زمينه‌ي به‌روز بودن اطلاعات هم مي‌توان گفت تحت‌وب بودن آن‌ها مي‌تواند علاوه بر سهولت دسترسي، زيرساخت مناسبي براي اعمال تغييرات و به‌روز کردن آن‌ها باشد.
چگني تصريح کرد: براي استفاده از همه‌ي داده‌ها و به‌روز کردن‌ آن‌ها بر اساس وضعيت موجود، تعيين سازمان متولي براي اين امر ضروري است.
دبير کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: طبيعي است اگر اين سازمان متولي به صورت تخصصي در زمينه‌ي آمار فعاليت نمايد، آنچه حاصل مي‌شود مي‌تواند جامع و از دقت‌نظر لازم برخوردار باشد.
بايد بر اساس شاخصه‌هاي از پيش تعيين شده اقدام کنيم
عضو کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد هم در اين جلسه با تأکيد بر اينکه اگر اطلاعات کاملي وجود نداشته باشد، نمي‌توانيم برنامه‌ريزي درستي انجام بدهيم، اظهار داشت: ضروري است قبل از هر چيز شاخصه‌هايي براي انجام اين کار تعريف نماييم و بر اساس آن عمل کنيم.
سمانه حسن‌پور گفت: بر همين اساس لازم است مشخص نماييم که چه کساني قرار است از اطلاعات گردآوري شده استفاده نمايند و با توجه به نياز آن‌ها شاخصه‌هاي‌مان را تعريف کنيم که کار بيهوده گسترده هم نشود؛ و البته اگر اين اطلاعات تحت‌وب و با فرمت جي.آي.اس آماده شود، کارايي بيشتري خواهد داشت.
وي با تأکيد بر اين‌که دفتر آمار و اطلاعات استانداري لرستان از قبل به دنبال تهيه‌ي چنين آماري بوده، عنوان داشت: مي‌توانيم در همين زمينه از تجربيات آن‌ها استفاده کنيم.
حسن‌پور با تأکيد بر اينکه نبايد صرفاً براي تصميم‌سازي، بانک اطلاعات صنعت و معدن را در نظر بگيريم، بيان داشت: از آنجا که استان لرستان يک استان صنعتي نيست، اگر قرار است صنعتي هم در آن شکل بگيرد بهتر است در حيطه‌ي صنايع تبديلي باشد.
عضو کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد افزود: در همين زمينه ضروري است بخش‌هاي کشاورزي و گردشگري هم به آن اضافه شود.
گردآوري اطلاعات جامع در دستور کار مرکز خدمات سرمايه‌گذاري استان است
ديگر عضو کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد هم در اين جلسه با اشاره به آغاز به کار مرکز خدمات سرمايه‌گذاري استان در آينده‌ي بسيار نزديک گفت: گردآوري آمار در چهار حوزه‌ي: صنعت و معدن، کشاورزي، گردشگري و خدمات در دستور کار اين مرکز قرار گرفته که ضرورت دارد در همين زمينه دچار موازي‌کاري نشويم.
علي امرايي با تأکيد بر اينکه اساس کار تشکيل مرکز خدمات سرمايه‌گذاري، بهبود فضاي کسب و کار و البته پرهيز از موازي‌کاري است، اظهار داشت: مبنايي که براي گردآوري اين اطلاعات در نظر گرفته شده مبنايي همه‌جانبه است که همه‌ي جزييات در آن ديده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن