تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگروه آرد و نان استان فارس تشکيل جلسه داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱ق.ظ)
با حضور رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس؛ کارگروه آرد و نان استان فارس تشکيل جلسه داد موج-شيراز- نشست هم انديشي ارتقاي بهبود کيفيت آرد و نان، افزايش زمان ماندگاري نان، بهداشت و امنيت غذايي با اصلاح فرايند توليد آرد و نان در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس در نشست هم انديشي مشترک با اعضاي کارگروه شوراي آرد ونان استان در راستاي مديريت، هدايت و تصميم‌گيري چگونگي تسهيل در مکانيزاسيون شرايط توليدواصلاح کيفيت آرد و نان استان بنا به تعيين استانداردهاي لازم براي نانوايي‌ها و موضوع درصد سبوس‌گيري آرد متناسب با نان توليدي گفت: اجراي غني‌سازي مستمر آرد، رعايت ميزان رطوبت و درصد سبوس‌گيري آرد متناسب با انواع نان توليدي در کيفيت آرد و نان موثر است که بايستي دست اندرکاران امور در اين زمينه با اطلاع رساني مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.
علي همتي با پر اهميت خواندن آموزش نيروي انساني در مبحث پخت و عمل آوري خمير وتهيه وتوليد نان افزود: کيفيت آرد و نان موضوعي است که چند سالي در استان فارس مغفول مانده است اما جهت رسيدن به کيفيت مناسب نظارت وبازرسي و وبرخورد قهري با کارخانجات و واحدهاي نانوايي مختلف تنها مي تواند بخشي از مشکلات را حل نمايد، لذا ضرورت دارد براي سرعت بخشيدن به ارتقاو وبهبود کيفي آرد ونان دستگاهاي اجرايي ذي ربط با جديت پي گير موضوع باشند.
همتي با تاکيد بر اين که کيفيت نان در استان بايد روز به روز بهبود يابد اظهار داشت: با مشخص شدن تاثير غيرقابل انکار کيفيت نان مصرفي بر تامين انرژي و کالري مورد نياز بدن انسان ( حدود 60درصد کالري) که از طريق مصرف غلات و به خصوص نان تامين مي شود، لذا بررسي خصوصيات کيفي ارقام گندم نان، به عنوان شاخصي از کيفيت نان توليدي، از اهميت خاصي برخوردار شده است.
وي اضافه کرد: از اين رو براي دستيابي به مناسبترين الگوي نان، لزوم تعيين کيفيت و ارزيابي، فرآيند نان، درجه استخراج آرد، تخمير (زمان و نوع) پخت (درجه حرارت و زمان) زمان قابليت نگهداري نان (در نانوايي ها) ضرورت دارد.
مهندس همتي خطاب به حاضران در نشست کارگروه ارتقا وبهبود کيفيت آرد و نان در استان فارس افزود: دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد کنترل و نظارت لازم را بر افزايش کيفيت يکنواخت گندم، آرد و نان از کارخانه‌هاي آردسازي استان اعمال و در راستاي بهبود و ارتقاي آن تلاش کنند وبا کارخانه هايي که آرد نامرغوب تحويل نانوايي ها مي دهند برخورد قانوني صورت پذيرد.
وي در همين خصوص ياد آورشد: چنانچه از طريق کارخانه هاي استان، آرد با کيفيت با لحاظ نمودن ساير شرايط مصوب شده استاندارد تحويل نانوايي هاي سراسر استان گردد اجازه ورود آرد خارج از استان رانمي دهيم.
رئيس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس از دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط خواست علاوه بر تصميمات جلسه فوق الذکر نيز، راهکارهاي علمي و عملي خود را در راستاي بهبود تبديل گندم به آرد و نان با کيفيت و مرغوب در اسرع وقت ارايه نمايند تا تصميمات لازم دراين خصوص گرفته شود.
در اين نشست شرايط تهيه وخريد گندم مرغوب از کشاورزان، رعايت ضوابط جابه جايي، نگهداري و حمل به موقع گندم به کارخانه هاي آرد، مبحث کيفي سازي آرد مطابق استاندارهاي لازم ومصوب در جلسه فوق الذکر، بحث آموزش نانوائيان،عرضه نان مرغوب و بهداشتي ( عمل آوري خمير)، جرائم و تخلفات نانوايي ها، کم فروشي از حيث وزن و مقدار، گرانفروشي و...مورد بحث و بررسي و ارائه راهکارهاي عملياتي واجرايي قرار گرفت.
در ادامه اين جلسه سيدغفار رضوي پور مديرعامل شرکت غله وخدمات بازرگاني ومنطقه 3 کشور گفت: مواردي چون آرد مرغوب و مناسب، نمک، آب تخمير وفراهم آوري در تهيه وتوليد نان از اهميت دوچنداني برخوردار است لذا در مبحث افزايش ميزان رضايت پذيري مشتريان و کيفي سازي نان دنبال مقصر نباشيم همگان مساعدت وتلاش کنيم تا مردم نان خوب وسالم دريافت کنند وشرکت غله هم در بحث بهبود آرد با کيفيت جديت وهمکاري لازم را به عمل مي آورد.
رضوي پور با اشاره به اين که عوامل متعددي در کيفي سازي نان تاثير دارد افزود: دستگاه توليد و عمل آوري نان و خمير، کارگر نانوايي و آرد از جمله موارد مهمي است که در ارتقا و سالم سازي نان از اهميت بالايي برخورداراست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن