تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806760026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص باروری کلی استان زنجان به 2.23 رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شاخص باروری کلی استان زنجان به 2.23 رسید زنجان - ایرنا - سرپرست کارشناسان مسوول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شاخص باروری کلی این استان از 2.15 در سال گذشته به 2.23 در سال جاری رسیده است.


دکتر شیرین بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بااشاره به اینکه در زمان حاضر شاخص باروری کلی این استان در مقایسه با گذشته وضعیت بهتری دارد، افزود: با ساز و کارهای ایجاد شده، اعمال برنامه ها و سیاست های تشویقی بر گروه های هدف در این استان آغاز شده است.
وی یادآوری کرد: حد جایگزینی جمعیت را بر اساس باروری کلی 2.1 در نظر می گیرند و کاهش نرخ باروری کلی به کمتر از حد اعلام شده با توجه به هرم جمعیتی هر کشور در طول زمان، ابتدا صفر شدن شاخص رشد جمعیت و منفی شدن شاخص رشد جمعیت و همگام با آن کاهش جمعیت را به دنبال دارد.
بخشی افزود: همه کشورها کاهش نرخ باروری کلی به کمتر از حد جایگزینی را خطر تلقی کرده و در صورت مواجهه با این وضعیت با روش های متفاوتی سعی در ارتقا آن به حد جایگزینی و بیشتر از آن می کنند.
سرپرست کارشناسان مسوول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در فاصله سال های 90 تا 92 مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف بازنگری دقیق و علمی سیاست های جمعیتی را در راستای افزایش جمعیت، پیشگیری از پیر شدن و حفظ جوانی جمعیت با مد نظر قرار دادن کارآمدی و کیفیت جمعیت را مورد تاکید قرار داده اند.
وی اظهار کرد: طبق آمارهای ارایه شده 66 درصد زوجین پس از ازدواج تمایل به فرزند آوری دارند و 34 درصد نیز با یک فاصله زمانی دلخواه تمایل به فرزند آوری دارند و در مجموع می توان گفت تمامی زوجین تمایل به داشتن فرزند دارند.
بخشی افزود: بر این اساس اصلی ترین گروه هدف مداخله در این سیاست خانواده هایی هستند که بیش از یک سال از ازدواج آنها سپری شده و برنامه ای برای فرزند آوری ندارند.
سرپرست کارشناسان مسوول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: گروه دوم نیز خانواده هایی هستند که دارای فرزند بوده و به رغم تمایل داشتن فرزند بعدی با نبود شرایط لازم فاصله بین بارداری ها را به بیش از سه سال افزایش داده اند.
وی اظهار کرد: گروه سوم به رغم تمایل به داشتن فرزند بعدی به سالهای پایان دوران باروری سالم نزدیک شده و برای بارداری بعدی برنامه ریزی نکرده اند.
بخشی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد موالید دربین خانواده ها نیازمند بسترسازی و رفع مسایل و مشکلات موجود در این بخش است.
سیاست های کلی جمعیت 30 اردیبشهت سال گذشته تدوین و در نهایت در 14 بند از سوی مقام معظم رهبری به روسای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و روز بعد نیز این سیاست ها توسط معاون اول رییس جمهوری به دستگاه ها به منظور اجرایی شدن اعلام شد.
در سیاست های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوره بارداری و شیر دهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی اشاره شده است.
6085/7320



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن