تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سی‌ان‌ان: از رویای آرمانی در توافق ایران دست بکشید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مذاکرات سی‌ان‌ان: از رویای آرمانی در توافق ایران دست بکشید

توصیه پایگاه آمریکایی؛
سی‌ان‌ان: از رویای آرمانی در توافق ایران دست بکشید
«توافق هسته ای، از اهمیت پرداختن به رفتار ایران در حوزه های دیگر نمی کاهد اما آمریکا نباید پیشرفت های به دست آمده را قربانی رویایی آرمانی کند.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری شبکه آمریکایی سی ان ان (CNN) با انتشار گزارشی تحت عنوان "در توافق ایران به دنبال رویای آرمانی نباشید"، نسبت به از دست رفتن شانس دستیابی به توافق، به خاطر اصرار آمریکا بر خواسته های خود، هشدار داد.     در این گزارش آمده است: «مذاکرات وین ممکن است تنها چند روز با توافق فاصله داشته باشد؛ توافقی که می تواند تعامل جهان با ایران را تغییر دهد. در بهترین حالت، توافق هسته ای می تواند راهی به سوی آشتی میان ایران و غرب پس از ده ها سال بی اعتمادی باشد.»  
سی ان ان برای بیان اهمیت توافق، با ادعای اینکه ایران در آستانه دستیابی به تسلیحات هسته ای است، از تهدید امنیت آمریکا و جهان سخن به میان آورده، و نوشت: «اما باید به خاطر داشته باشیم توافق هسته ای، اقدامی در راستای اعتماد سازی نیست. هدف از توافق هسته ای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است؛ کشوری حامی تروریسم که حقوق بشر را نقض می کند.  
قدرت های جهانی سعی دارند اطمینان حاصل شود که ایران درصورت فرار هسته ای از توافق، دست کم به یک سال زمان برای دستیابی به بمب هسته ای زمان نیاز دارد. با دستیابی به توافق هسته ای، زمان مورد نیاز ایران برای تولید مواد کافی برای ساخت بمب هسته ای چهار بار بیشتر از حالت کنونی خواهد بود. بخشی از توافق 10 تا 15 ساله است اما موارد مهم آن از جمله پذیرش پروتوکل الحاقی توسط ایران که موجب دسترسی بهتر بازرسان به تاسیسات هسته ای این کشور است، به صورت دائمی باقی خواهد ماند و مهمتر از همه اینکه ایران هرگز مجاز به ساخت بمب نخواهد بود.  
نباید فراموش کرد که در ورای تمام این مذاکرات و اقدامات، تحریم های مربوط به حقوق بشر و تروریسم همچنان به قدرت خود باقی می ماند. نکته اساسی تحریم ها، امتیازگیری است؛ تحریم های هسته ای در مقابل امتیازات هسته ای برداشته می شوند و تحریم های حقوق بشری نیز در قبال امتیازات حقوق بشری لغو خواهد شد و ایران در ازای گام هایی که برنداشته پاداش نمی گیرد.»     در ادامه این گزارش آمده است: «باید به خاطر داشته باشیم که ایران با وجود تحریم های جاری توانسته است برنامه هسته ای خود را تا اینجا پیش ببرد. افزایش تحریم ها نیز قادر به متوقف کردن این کشور از برداشتن گام های نهایی به سوی بمب هسته ای نخواهد بود.  
شکی نیست که این توافق نیاز به سازش از سوی دو طرف دارد. اما بدون توافق، برنامه هسته ای ایران بی محدودیت باقی می ماند. سال ها پیشرفت برنامه هسته ای ایران، خطر نهفته در [به تاخیر انداختن توافق به خاطر] امید بیهوده به دستیابی به توافقی بهتر را ثابت کرده است.»  
در انتهای این گزارش آمده است: «نیازی به گفتن ندارد که توافق هسته ای، از اهمیت پرداختن به رفتار ایران در حوزه های دیگر نمی کاهد اما آمریکا نباید پیشرفت های به دست آمده را قربانی رویایی آرمانی کند.»    

  506  



۲۰/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن