تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزجهانی قدس - گزارش خبرنگاران از تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزجهانی قدس - گزارش خبرنگاران ایرنا از تهران تهران - ایرنا - مردم موحد و انقلابی شهر تهران در یک روز گرم تابستانی راهپیمایی منسجم و باشکوهی را به مناسبت روز جهانی قدس آغاز کرده اند و خبرنگاران ایرنا از مسیرهای این شهر گزارش می دهند حمایت از فرزندان غیور ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای از ویژگی شعارهای امروز است.


در تهران خبرنگاران و تصویر برداران ایرنا در قالب یک ستاد خبری با استقرار در مسیرهای 9 گانه راهپیمایی امسال و اطراف دانشگاه تهران این رویداد جهانی را برای مخاطبان پوشش لحظه به لحظه می دهند.
نخستین گزارش ها حاکیست هزاران نفر از مردم روزه دار با حرکت در مسیرهای منتهی به نماز جمعه که قرار است امروز در دانشگاه تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی برگزار شود بار دیگر همبستگی خود را با ملت بیدار فلسطین به نمایش گذاشته اند.
مساجد امام حسین (ع) در میدان امام حسین (ع) ، ابوذر در میدان ابوذر ، دارالسلام در میدان منیریه ، امام زمان (عج) در خیابان آزادی ، حضرت ابوالفضل (ع) در میدان توحید ، المهدی (عج) در خیابان ستارخان، الجواد (ع) در میدان هفتم تیر ، امام جعفر صادق (ع) در فلکه اول صادقیه و حضرت امیر (ع) در خیابان کارگر شمالی مسیرهای اعلام شده برای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر تهران هستند.
بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این راهپیمایی علاوه بر کلان شهر تهران در 770 شهر ایران و شماری از کشورهای خارجی برگزار می شود.
رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس از حضور 900 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی برای پوشش رسانه ای مراسم روز جهانی قدس امسال در بیش از 700 شهر در ایران خبر داده است.
محوری ترین شعار روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط موجود فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن است.
در 16 مرداد سال 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) در ابتکار ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

*** حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای و اتحاد مسلمانان دو پیام مهم راهپیمایی روز قدس
مردم روزه دار تهران با شکوه تر از همیشه در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده اند و فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و اتحاد و انسجام جهان اسلام را فریاد زدند.
سید سجاد حسینی ماکویی یکی از شهروندان حاضر در این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: ما در این راهپیمایی روز قدس شرکت کرده ایم تا پیام انسجام و اتحاد همه ایرانیان و مسلمانان را علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کنیم و به جهانیان بگوییم که ما همیشه پیرو رهبر و مقام والای ولایت فقیه هستیم و برای اطاعت از او از جانمان هم می گذریم.
علی رضایی شهروند دیگر تهرانی نیز گفت: ما آمده ایم تا به جهانیان بگوییم زیر بار ظلم و ستم نمی رویم و هرگز اجازه نمی دهیم غربی ها در مذاکرات هسته ای به ما زور بگویند و در حالی که خودشان به توافق نیاز دارند مساله را به گونه دیگری وانمود کنند و مراسم روز قدس را تحت الشعاع قرار دهند.
وی افزود: پیام قاطع ما این است که ما همیشه پشتیبان مظلوم هستیم و زیر بار ظلم و زور نمی رویم.
نوشین فرجامی نوجوانی که در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود، گفت: من به خاطر مردم مظلوم فلسطین آمده ام تا پیام اتحاد و انسجام مسلمانان را به آنها برسانم و به آنها بگویم که ما همه متحد و پشتیبان شما هستیم.
وی اضافه کرد: ما همگی با زبان روزه و در این هوای گرم آمده ایم تا فریاد مرگ بر اسراییل را سر دهیم و من به عنوان یک نوجوان آمده ام که بگویم ما کشتن بچه های مظلوم فلسطین را تحمل نمی کنیم و فریاد انزجار خودمان را از ظالمان رژیم صهیونیستی به دنیا اعلام می کنیم.
مریم عابدی نوجوان دیگری که در مراسم روز قدس شرکت کرده بود نیز گفت: به قول استاد مطهری اسراییل شمر زمانه ماست ما آمده ایم تا انزجار خودمان را از رژیم غاصب اسراییل نشان دهیم و بار دیگر همبستگی خودمان را با مردم مظلوم فلسطین نشان دهیم.
مردم روزه دار حاضر در مراسم روز قدس شعارهای مختلفی را سر می دهند که از جمله آنها می توان به «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل»، «ما طرفدار مظلومیم»، «ما مطیع رهبریم» اشاره کرد.

*** روند تیم مذاکره کننده هسته ای مثبت است/کشورهای 1+5 ناچار به توافق هسته ای با ایران هستند
جمعی از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بر تداوم این روند تا دستیابی به یک توافق مطلوب و منطقی در راستای منافع ملی نظام و کشور تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در مسیرهای راهپیمایی تهران ، امیر قلی پور 30 ساله که در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است در این خصوص گفت: عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تا این مرحله بسیار مثبت بوده چرا که مسوولان نظام تلاش کردند تا کشور های 1+5 را برای به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران متقاعد کنند.
وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ما در این مذاکرات تمام تلاش خود را در خصوص توافق انجام دادند و توانستند حقانیت کشور را به تمام دنیا نشان دهند.
این شهروند تهرانی ضمن اعلام حمایت از تلاش های تیم مذاکره کننده کشورمان خاطر نشان کرد: جوانان برای هر چه بهتر انجام شدن این مذاکرات ضمن دفاع از تیم هسته ای برای موفقیت آنان دعا می کنند.
مرتضی فرهنگ زاد 52 ساله از کسبه شاغل در بازار تهران نیز که همراه با صفوف راهپیمایان روز جهانی قدس حرکت می کرد با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با طرف های غربی گفت: مردم ایران همواره حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای و فعالیت های آنان در جریان این مذاکرات اعلام کرده اند.
وی به کارشکنی برخی از کشورها در روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: همانطور که از سال 57 در صحنه سیاسی حضور داریم در حال حاضر نیز از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور دفاع می کنیم تا کشورهای 1+5 ناچار شوند تا حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.
این شهروند اظهار کرد: اعضای تیم مذاکره کننده ایران تا این مرحله زحمات زیادی را برای این مرز و بوم کشیده اند و توانسته اند زیاده خواهی ابر قدرت ها را از بین ببرند و هدف خود را که همان حقانیت هسته ای ایران است ، ثابت کنند.

*** روز قدس، روز جهاد برای آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست ها است
یک جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس نیز که به همراه دو فرزندش در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود، گفت: روز قدس ، روز جهاد برای آزادی قدس شریف است و اگر مقام معظم رهبری اجازه و فرمان جهاد بدهند ، ما ملت ایران یک لحظه درنگ نخواهیم کرد .
این جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به جنایتهای رژیم صهیونیستی در فلسطین افزود : همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند ، اسرائیل غده سرطانی است و باید از زمین محو شود ما سربازان اسلام نیز با تاسی از فرامین آن بزرگوار ، اسرائیل را غده سرطانی می دانیم که دشمن درجه یک اسلام است و باید از زمین محو شود .
وی از فلسطین به عنوان وطن دوم ایرانیان نام برد و افزود : تمامی برادران و خواهران فلسطینی بدانند که ملت ایران ، دوست و برادر آنهاست و همه از یک خانواده ایم و فلسطینیان از جمله امت اسلام هستند.

* به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در بلوار کشاورز، روزه داران با سر دادن شعارهایی از جمله مرگ بر ضد ولایت فقیه، لا اله الا الله، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، مرگ بر آل سعود، الله اکبر، مرگ بر آل خلیفه، مرگ بر آمریکا و اسراییل جنایت می کند آمریکا حمایت می کند خشم و انزجار خود را استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

* زن و مرد، پیر و جوان باحضور گسترده خود در راهپیمایی بار از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

*صندوق هایی به منظور جمع آوری کمک های مالی راهپیمایان به مردم فلسطین و یمن از سوی کمیته امداد امام (ره ) و جمعیت هلال احمر در طول مسیرهای راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

*راهپیمایان پرچم های زرد رنگی با عنوان ما تا آخر ایستاده ایم در دست دارند.

* به گزارش خبرنگار ایرنا از چهارراه ولی عصر(عج)، هزاران نفر از مردم روزه دار تهران با در دست داشتن پرچم ها و پلاکاردهایی همچون لبیک یا خامنه ای، مقاومت تا پیروزی، الله اکبر، الموت یا آمریکا و الموت یا اسرائیل، روز قدس روز قیام و فتح مسلمین است در حال راهپیمایی به سمت دانشگاه تهران هستند.
* دوچرخه سواران و موتور سواران در مسیر چهار راه ولیعصر به سمت دانشگاه تهران با حمل پلاکارها و دست نوشته هایی به شکل هماهنگ همسو با راهپیمایان در مسیر حضور دارند.

* در مسیر چهار راه ولی عصر(عج) به سمت دانشگاه تهران ، نمادی تحت عنوان رمی جمرات ایجاد و بر روی آن پرچم رژیم اشغالگر قدس و آمریکا نصب شده که شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس به سمت آن به عنوان نماد شیطان سنگ پرتاب می کنند.

* جمعی از ایرانیان مقیم کشور آلمان نیز که برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به تهران سفر کرده اند ، با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شعارهایی بر علیه رژیم اشغالگر قدس سر می دهند.

* کنجکاوی زوج اسپانیایی گردشگر در مسیر راهپیمایی روز قدس
یک زوج جوان گردشگر اسپانیایی امروز در چهارراه ولیعصر(عج) تهران با دیدن حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس آنهم در یک روز گرم تابستان متعجب شدند.
این زوج که برای سومین بار به ایران سفر کرده اند ، در گفت و گو با یکی از بانوان محجبه حاضر در این راهپیمایی علت چنین حضوری را جویا شدند.
ماریا مسیحی و همسرش پس از شنیدن علت حضور میلیونی مردم تهران در راهپیمایی امروز از این که ملت ایران در چنین شرایطی به فکر مردم مظلوم فلسطین نیز می باشند، بسیار خرسند شدند.
فاطمه شیرازی دانشجوی سال آخر رشته پرستاری نیز که به زبان انگلیسی علت حضور مردم را به این زوج اسپانیایی تشریح می کرد ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این زن و شوهر اسپانیایی در این مراسم به صورت اتفاقی ظاهر شده اند.
وی با بیان اینکه علت حضور مردم را در چنین روزی به این زوج اسپانیایی توضیح دادم ، افزود در پایان نیز به آنان توصیه کردم برای درک بهتر علت حضور مردم در این مراسم بهتر است با دین اسلام و آموزه های قرآن بیشتر آشنا شوند.

* شهرداری منطقه 11 اقدام به برگزاری نمایشگاه فرهنگی و مذهبی در محدوده اطراف بوستان دانشجو کرده است.

* در قسمتی از میدان ولیعصر (عج) جایگاهی تحت عنوان دست نوشته های مردم در زمینه یک توافق خوب برپا شده که مردم با نوشتن مطالبی حمایت خود از تیم مذاکره کننده هسته ای را اعلام می کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از میدان پاستور تهران دو دستگاه وانت کار توزیع پرچم و پلاکارد را در میان راهپیمایان بر عهده دارند.
پرچم ها به دو رنگ زرد و سبز تهیه شده اند که بر روی پرچم های زرد شعار ما تا آخر ایستاده ایم و بر روی پرچم های سبز لبیک یا خامنه ای نوشته شده است.
بر اساس این گزارش همچنین پلاکاردهایی با عنوان روز قدس روز هشدار به ابر قدرت هاست در میان راهپیمایان توزیع می شود.

*پرچم های رژیم صهیونیستی و آمریکا به آتش کشیده شد
در چهار راه ولیعصر تهران پرچم های رژیم اشغالگرد قدس و آمریکا توسط مردم تهران به آتش کشیده شد.
در این مکان عروسکی به عنوان نماد خشونت داعش نیز به آتش کشیده شد و با مشت های گره کرده از اقدام خشونت بار و جنایتکارانه داعش در کشورهای اسلامی به ویژه عراق و سوریه را محکوم کردند.
برخی راهپیمایان با دست داشتن پرچم هایی که بر روی آن نوشته شده داعش تولید آل سعود است حکام سرسپرده آل سعود را در حمایت از داعش محکوم کردند.
در میدان پاستور تهران نیز شمار زیادی از مردم حضور دارند و شعارهای داعشی و تکفیری ضد دین باید شود محو ز روی زمین مرگر بر آمریکا مرگ بر اسراییل سر می دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا راهپیمایان در این محل در حالیکه پلاکاردی از سخنان امام خمینی (ره) با عنوان آرزوی ما آنست که زمین فلسطین و مسجد الاقصی از لوث وجود صهیونیست ها پاک شود در دست داشتند و عروسک هایی از اوباما و ملک سلمان پادشاه عربستان حمل می کردند به خیل عظیم دیگر راهپیمایان روزجهانی قدس در تهران پیوستند.

*گرمای طاقت فرسا و آب پاشی برای خنک شدن روزه داران شرکت کننده در راهپیمایی

* سازمان آتش نشانی شهر تهران باتوجه به گرمای شدید و طاقت فرسای هوای امروز تهران برای خنک شدن روزه داران شرکت کننده در راهپیمایی اقدام به آب پاشی بر روی آنان کرد تا اندکی از دمای هوا در محیط محل حضور خیل عظیم جمعیت کاسته شود.
بر اساس این گزارش جمعی از انجمن های صنفی و اتحادیه ها نیز با دردست داشتن پلاکارد علاوه بر اعلام حضور خود در جمع پرشور مردمی شعار روز قدس روز اسلام است و قدس شریف آزاد باید گردد حمایت خود را از مبارزات مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند.
حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس یک روز جهانی است که بنابه دستور امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
وی افزود: راهپیمایی روزقدس به عنوان یک نماد آزادیخواهی با حضور میلیونی مسلمانان در اقصی نقاط جهان برای برائت از کفر، نفاق و دوری ازهر نوع تجاوز برگزار شد تا به یاد سرزمین قدس که سرزمین مسلمان است حقوق مظلومین را از ظالمان پس بگیرند.
پیام راهپیمایان روز قدس/تا آخرمقابل زیاده خواهی ایستاده ایم
راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران با سردادن شعارهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین حضور گسترده خود نشان دادند که تا آخرین قطره خون در مقابل ستم و زیاده خواهی ایستاده اند و حامی مظلومان جهان هستند.
تعدادی از راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: مانند شهدا در مقابل زیاده خواهی مستکبران ایستاده ایم و پشتیبان ستمدیدگان جهان هستیم.
آنها با اشاره به اینکه همواره حامی مسلمانان به خصوص کشورهای مظلوم یمن، لبنان، فلسطین هستیم گفتند: تا پیروزی حق علیه باطل و نابودی ظلم این حرکت را ادامه خواهیم داد.
آنها گفتند: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که ظلم هرگز پایدار نیست و حضور گسترده مردم ایران اسلامی و سایر کشورها در راهپیمایی روزجهانی قدس نشان می دهد که پیروزی مظلومان جهان نزدیک است.
آنان همچنین به تیم مذاکره کننده توصیه کردند تا در مقابل زیاده خواهی آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای مذاکره کننده بایستند.
راهپیمایان اعلام کردند: عزت و شرف و اقتدار ما در گرو پیروی از خط رهبری و شهداست و در مقابل زیاده خواهی آنان ذره ای کوتاه نیایند و بدانند که ملت و رهبری پشتیبان آنها است.
این راهپیمایی با حرکت خیل عظیم راهپیمایان از مسیرهای 9 گانه به سمت دانشگاه تهران برای اقامه نماز جمعه جریان دارد.
تهرام 7243/7561/1625/1831



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن