تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804729856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو پرنده شکاری به محیط زیست گرگان تحویل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو پرنده شکاری به محیط زیست گرگان تحویل شد گرگان - ایرنا - یک همیار محیط زیست دو پرنده شکاری را به محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان تحویل داد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، در پی تماس تلفنی یکی از دوستداران طبیعت مبنی بر نگهداری دو بهله پرنده شکاری سنقر تالابی در منزل شخصی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست گرگان بلافاصله در محل حاضر شده و این دو پرنده را از این همیار تحویل گرفتند.
با بررسی انجام شده توسط کارشناس محیط زیست گرگان پرندگان به دلیل نامعلومی قادر به پرواز نبودند از این رو برای مداوا به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شدند.
در گزارش محیط زیست گلستان اشاره ای به سایر جزئیات نشده است.
به گزارش ایرنا سنقر تالابی 48 تا 55 سانتیمتر طول دارد و از سایر سنقرها بزرگتر و سنگین تر است و بال های پهن تری دارد.
در سنقر تالابی ماده ها فاقد دمگاه سفید است، بال ها تا اندازه ای گرد است و رنگ پرنده نر از نر سایر سنقرها متفاوت است، رنگ روی تنه و بال ها در پرنده نر از سه رنگ آبی مایل به خاکستری، قهوه ای و سفید تشکیل شده است.
زیستگاه این پرنده مناطق تالابی، نیزارها و دریاچه های پوشیده از نیزارهای انبوه است و درون آب آشیانه می سازد.
در همین رهگذر رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفت و گو با ایرنا از رهاسازی یک حلقه مار در زیستگاه خود خبر داد و گفت: این حلقه مار به نام مار دستی که توسط آتش نشانی گرگان در محله "اوزینه" این شهر زنده گیری شده بود، پس از تحویل به کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و پس از بررسی کارشناسی مبنی بر سلامت جاندار، در منطقه جنگلی ناهارخوران رهاسازی شد.
این مار دارای خطوط و نقوش متفاوت است سطح شکمی در قسمت جانبی دارای خال های کوچک تیره رنگ، سطح پشتی دارای خال های باریک سیاه رنگ عرضی و نامنظم و قسمت خلفی بدن یکنواخت و به رنگ زیتونی خاکستری است.
حداکثر طول این مارها 125 سانتیمتر است و از مارمولک ها و گاهی پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می کند.
وحید خیرآبادی در ادامه اعلام کرد: در سه ماه نخست سال جاری 166 مورد حیوان مصدوم و آسیب دیده، تحویل اداره محیط زیست گلستان شد که از این تعداد 52 مورد بهبود یافته و در زیستگاه خود رهاسازی شده اند.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گلستان افزود: از این تعداد حیوان مصدوم 19 مورد پستاندار، 92 مورد پرنده، 49 مورد خزنده و 6 مورد جونده بوده است.
خیرآبادی با اعلام این که 35 مجوز برای بازدید از مناطق تحت حفاظت اداره کل محیط زیست گلستان صادر شده است، گفت: در سه ماه نخست سال جاری 349 نفر از این مناطق بازدید کرده اند که 280 نفر از آنان دانشجو بودند.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گلستان افزود: در برنامه های سرشماری حیات وحش در سه ماه نخست سال جاری 145 نفر شرکت داشته اند که طی آن 35 سایت پستانداران و پرندگان سرشماری شده است.
خیرآبادی گفت: در سرشماری بهاره در پارک ملی گلستان 410 رأس آهو، در سرشماری 17 سایت قرقاول در سطح استان 312 طاقه قرقاول و در سرشماری 17 سایت قوچ، میش، کل و بز نیز چهار هزار و 412 رأس مشاهده و در آمار ثبت شده اند.
وی گفت: تمدید اعتبار برای سطح حفاظتی سه منطقه شکار ممنوع "گمیشان، صوفی کم و نیشاک" انجام شد و این سه منطقه برای مدت پنج سال دیگر به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده اند.
او در ادامه گفت: پیگیری های لازم برای اخذ مجوز ارتقاء سطح منطقه شکار ممنوع "چلچلی" به پناهگاه حیات وحش "هیرکانیا" انجام و این منطقه به نام پناهگاه حیات وحش هیرکانیا ثبت شد.
3014/6159/6203/6016



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن