تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804441740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه شماری جهانیان برای حمایت دوباره از آزادی قدس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لحظه شماری جهانیان برای حمایت دوباره از آزادی قدس تهران-ایرنا- روزه داران ایرانی همگام با سایر مسلمانان و آزادی خواهان جهان فردا جمعه یک بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان می دهند.


به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی ‏توسط صهیونیسم جنایتکار از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر ‏قرار داد.
این توطئه از همان اولین سال های اجرا با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های ‏آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی - نظامی، چهره خود را نشان داد.‏
ملت مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مساله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را ‏سرلوحه آرمان های خود قرار داد و هر ساله فریاد حمایت از ملت مظلوم فلسطین را سر می دهند.
راهپیمایی روز جهانی قدس همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود که امسال به دلیل احتمال مصادف شدن عید سعید فطر با جمعه بیست و ششم تیرماه، راهپیمایی این روز یک هفته زودتر 19 تیرماه برگزار می شود.
مسلمانان روزه دار در سراسر دنیا، خود را آماده می کنند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دفاع از آرمان فلسطین، راهپیمایی برگزار کنند.
راهپیمایی که با ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، سال هاست به کابوس سران رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است. تمامی این ها در حالی است که نقطه ثقل و کانونی این راهپیمایی در ایران است.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نامیدند و هر سال در این روز تجمعات گسترده ای در سراسر جهان برگزار می شود.
روز جهانی قدس میراث ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجلی همبستگی ملی است و گرامیـداشت این روز بزرگ موجب سست و لرزان شدن پایه های استکبار جهانـی خواهد شد.
روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فریاد حمایت از مستضعفین و روز ذلت و خواری استکبار و بی محتوا شدن صهیونیست ها است. آزاد سازی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، نماد آرمان خواهی مبتنی بر تعلیمات الهی و قرآنی مسلمانان جهان است.
مردم مظلوم غزه هم اکنون چشم به یاری دیگر مسلمانان در سراسر جهان دوخته اند که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت اعلام انزجار از نسل کشی در سرزمین های اسلامی است.
روز قدس روزی است است که تمامی آزادی خواهان جهان آرزوی قلبی خود را که همانا آزادی قدس شریف و مردم سرزمین فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی است، فریاد خواهند زد.
به واقع روز قدس، روز مقابله و اعتراض به رفتارهای ضدبشری، ضد انسانی و نسل کشی اسرائیل غاصب در سرزمین فلسطین است.
امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت مسلمان است و نام گذاری هوشمندانه این روز از سوی حضرت امام خمینی (ره) می تواند چراغ هدایتی برای اتحاد امروز مسلمین باشد.
حضور در راهپیمایی روز قدس ابراز همدردی و همراهی با ملت مظلوم فلسطین است که این نمایش وحدت آفرین موجبات تقویت وحدت امت اسلام و تضعیف پایه های نظام سلطه و رژیم منحوس اسراییل را در منطقه فراهم خواهد کرد.
راهپیمایی روز جهانی قدس با نزدیک کردن دل های همه مسلمانان به یکدیگر نماد وحدت و یکپارچکی امت اسلامی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
روز قدس فرصتی دوباره برای ملت مسلمان ایران و همه آزادیخواهان جهان است که جلوه ای باشکوه از وحدت و همدلی خود در برابر جبهه کفر و الحاد جهانی به نمایش بگذارند.
روز قدس به عنوان برترین نماد استکبارستیزی و ابزار نرم قدرت جهان اسلام هر سال با پیام ظلم ستیزی و انزجار از زیاده خواهی مستکبران و مستبدان برگزار می شود.
حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان گفتمان اصلی جهان اسلام به بهترین شکل در روز جهانی قدس متجلی می شود که نمایشی از بیداری اسلامی جهان در برابر ظلم و استکبار است.

**دعوت سران قوا برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس
در این راستا، جمعی از شخصیت های لشگری و کشوری، سران قوا، احزاب و تشکل های مختلف مختلف با صدور بیانیه ها و یا گفت وگوهایی خواهان حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آستانه برگزاری روز جهانی قدس در گفت وگویی گفت: ملت های مسلمان، به ویژه ملت ایران ندای مظلومیت یک ملت بزرگ را که 66 سال از خانه و کاشانه خود آواره شده است، به گوش جهانیان می رسانند. وی از روز قدس به عنوان یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: مردم در روز قدس به جهانیان خواهند گفت که فلسطین و اشغال این سرزمین از ذهن ملت مسلمان نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: امت اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهد. روحانی ادامه داد: مردم با هم فریاد می زنند و همه مسلمانان یکصدا در جهان خواهان آزادی سرزمین اشغالی هستند و می خواهند بگویند ظلمی که به این ملت شده، سکوتی که بعضی ها کردند، مردم مسلمان نه قدس و نه ملت فلسطین را فراموش نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم همه ساله با نشاط و شور بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند راهپیمایی روز قدس امسال را دارای دو ویژگی دانست و گفت: از یک طرف کشتاری که در منطقه وجود دارد و مزدورانی که در واقع پشت پرده به صهیونیست ها وصل هستند و به کشتار مردم می پردازند، مردم نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریستی اعلام می کنند. رئیس جمهور اضافه کرد: از طرف دیگر حضور مردم در روز قدس در شرایط مذاکره یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است. روحانی با اشاره به راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: هر چه این راهپیمایی باشکوه تر باشد عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت اسلامی و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود. رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد امسال مردم با حضور شکوهمند، روز قدس را گرامی بدارند.

**لاریجانی: قدس و فلسطین محل قدرت امت اسلامی است
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان آزادی قدس شریف، با اشاره به اینکه ریشه افزایش شرارت های رژیم صهیونیستی به قوت این رژیم برنمی گردد، گفت: ریشه این موضوع به ضعف کشورهای اسلامی مربوط می شود که بازی خوردند.
لاریجانی با استقبال از برگزاری کنفرانسی در تهران حول موضوع فلسطین با هدف متمرکز کردن اذهان منحرف شده دولت های اسلامی از موضوع فلسطین گفت: ما در حمایت از مردم فلسطین هدف کاذبی را دنبال نمی کنیم چراکه اگر مسلمانان حول مسئله فلسطین دور یکدیگر جمع نشوند درباره هیچ موضوع دیگری جمع نخواهند شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرارت بار رژیم غاصب صهیونیستی در موضوع هسته ای ایران علاوه بر لابی گری ها گفت: در دور قبلی مذاکرات رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای عربی به قصد به نتیجه نرسیدن مذاکرات تلاش هایی انجام دادند و اخیراً نیز نخست وزیر اسرائیل پابرهنه وارد موضوع شده و نگرانی خود را از سوی توافق هسته ای ابراز کرده است در حالی که این توافق اگر چارچوب هایش رعایت شود نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه خوب است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره مجدد به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تصریح کرد: اهمیتی که امام به مسئله قدس می داد به این علت بود که مسئله قدس و فلسطین محل قدرت امت اسلامی است.

** رییس قوه قضاییه: مردم انقلابی ایران همواره از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده است
آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه که برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به استان قم سفر کرده، با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آحاد مختلف مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
وی با اشاره به اهمیت قبله اول مسلمین و رنج و مظلومیتی که از جانب اشغالگران صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین می رود تنها راه نجات آنان را ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی دانست.
آملی لاریجانی حمایت انقلاب اسلامی و مردم ایران از مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس را بی بدیل خواند و اظهار کرد: مردم انقلابی ایران همواره از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و ان شاءالله امسال هم با شرکت در راهپیمایی روز قدس حماسه دیگری را خلق می کنند.

**رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: مردم فلسطین مظلوم ترین مردمان تاریخ هستند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: ما باید یکبار دیگر علاقه مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهم تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اهمیت روز قدس در بین مسلمانان، گفت: مردم فلسطین مظلوم ترین مردمان تاریخ هستند که چند نسل در اردوگاه ها زندگی کرده و سال هاست که آرامش و آسایش را تجربه نکرده اند.
وی با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال های گذشته، اظهار داشت: ما باید یکبار دیگر علاقه مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهم تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم.

**ملت ایران در خط مقدم حمایت از مقاومت اسلامی خواهد بود
ستاد کل نیروهای مسلح نیز به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای از عموم مردم خواست در این راهپیمایی ضد استکباری شرکت کنند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 35 سال از ابتکار راهبردی و آینده نگرانه امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فرصت سازی شگفت انگیز برای اعتراض به ظلم و جنایت و اشغالگری در سرزمین مقدس فلسطین، آرمان آزادی قدس شریف به یک مطالبه بین المللی تبدیل شده است و تلاش نظام سلطه و استکبار و امپراتوری رسانه ای صهیونیسم در مقابله با موج سهمگین ضدصهیونیستی ناکام و با شکست های خفت باری مواجه شده است.

**پیام ملت ایران در راهپیمایی روز قدس مقاومت، استکبارستیزی و وحدت است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه ای پیام ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را روحیه مقاومت، استقلال خواهی و استکبارستیزی و وحدت همه گروه ها در این کشورها به ویژه کشور فلسطین دانست.
در این بیانیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می نماید.»

** وزارت امورخارجه: روز جهانی قدس روز همبستگی بین المللی جهان اسلام است
وزارت امور خارجه کشورمان نیز در بیانیه ای تاکید کرد: روز جهانی قدس روز همبستگی بین المللی جهان اسلام و یکی از یادگارهای ماندگار و جاوید حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان در این روز حمایت از آرمان فلسطین را به نمایش گذاشته و با برگزاری مراسمی باشکوه انزجار خود را از اشغالگران صهیونیست ابراز می کند.
این بیانیه تأکید می کند: بزرگداشت روز جهانی قدس در سال جاری در شرایطی صورت می گیرد که آتش فتنه رژیم صهیونیستی نه تنها فلسطین و قدس بلکه سرتاسر خاورمیانه را در بر گرفته و با همراهی این رژیم با جریان های تکفیری، سبعیت و وحشیگری آن به مراتب بیشتر از گذشته نمایان گردیده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آحاد ملت مقاوم و آزاده ایران عزیز، مسلمانان و آزادیخواهان دعوت می نماید تا با شرکت گسترده خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در سراسر جهان، از آرمان انسانی و رهایی بخش ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه، مشروع و تحسین برانگیز این ملت علیه اشغالگران صهیونیست حمایت نمایند.

**فریاد های ملل مختلف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به بار می نشیند
کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران نیز در بیانیه ای تأکید کرد: سرزمین های اشغالی فلسطین یکی از مهم ترین و برجسته ترین مصادیق وقوع ظلم و جنایت علیه انسان ها پس از جنگ جهانی دوم است. در پایان این بیانیه آمده است: امید است فریادهای ملل مختلف در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سایر ستمدیدگان به زودی به بار نشیند و رهایی ستمدیدگان و تحقق کامل حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و سایر مظلومان عالم از جمله ملت یمن را شاهد باشیم.

**حضور باشکوه مردم در روز جهانی قدس بالاترین پاسخ به حامیان صهیونیسم است
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب درقم با اشاره به جایگاه روز جهانی قدس و ضرورت حضور باشکوه مردم در این صحنه گفت: حضور باشکوه و دندان شکن مردم روزه دار ما در روز جهانی قدس بالاترین پاسخ به حامیان مزدور رژیم غاصب صیهونیستی و حمایت از مظلومیت فلسطین است.
حجت الاسلام حسن ملکا خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس از یادگارهای ماندگار حضرت امام راحل، روز اسلام و روز فریاد مستضعفین بر مستکبرین است و باید این روز بزرگ از طرف همه آحاد ملت ایران پاس داشته شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان مانند وهابیت و داعش در نقاط مختلف کشورهای اسلامی حمله ور شده و زن و مرد و نوامیس مسلمانان را در معرض خطر جدی قرار دادند وظیفه ما نسبت به سال های قبل بسیار سنگین تر است.
مدیر مدرسه فیضیه قم با اشاره به اینکه اسرائیل بزرگترین حامی تررورسیم و جریان های تکفیری منطقه است، گفت: حضور مردم از کشورهای مختلف جهان در راهپیمایی شکوهمند روز جهانی قدس، بالاترین پاسخ به این گونه افکار پلید و حامیان انها نیز می باشد.

**فعال رسانه ای چینی: روز قدس بهترین بستر حمایت جهان اسلام از فلسطین است
یک فعال رسانه ای چین روز جهانی قدس را بهترین بستر برای حمایت جهان اسلام از آرمان فلسطین و مردم مظلوم تحت اشغال رژیم صهیونیستی دانست.
«لی شیائو لونگ»، کارشناس مسائل بین الملل و سردبیر شبکه آنلاین جوانان مسلمان چین ، روز جهانی قدس را یادگار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای نسل های آینده و نمادی آشکار از استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران دانست.
وی با اشاره به انتخاب دقیق امام خمینی (ره) در برگزیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، افزود: پیام انتخاب این روز در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، پیامی معنوی - انقلابی است که مومنانی را که با روزه داری بر ایمان خویش افزوده اند را در عرصه اجتماعی به یاری برادران و خواهران مظلوم شان فرا می خواند.
این فعال رسانه ای چین تصریح کرد که هدف شاخص امام خمینی (ره) در نامگذاری روزی به نام «روز قدس»، جلب توجه ملت های مسلمان دنیا به مظلومیت مردم فلسطین و جنایات اسرائیلی ها بوده است.
او ادامه داد: مقابله با اقدامات رژیم اسرائیل صرفا با گسترش آگاهی ملت های مسلمان در خصوص اقدامات ضد انسانی تل آویو ممکن است.
«لی» با ابراز تاسف از وجود تفرقه و چند دستگی کنونی در برخی کشورهای اسلامی، آتش افروزی کشورهای غربی در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: تاکیدات مکرر امام خمینی (ره) بر لزوم وحدت مسلمین تاکید بر نکته ای کلیدی برای سرافرازی جهان اسلام و مقابله مسلمانان به ظلم و جوری بوده است که نمادی از آن در اراضی اشغالی فلسطین جاری است.
وی تاکید کرد: مقابله با ظلمی که به طور روزمره در حق برادران و خواهران مسلمان ما در فلسطین اشغالی می شود، وظیفه و رسالتی دینی و اخلاقی است که به ابتکار رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران به عنوان روزی مشخص برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان معرفی شده است.

** دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان : روز قدس، نسخه آزادی بخش تمام مظلومان جهان است
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: روز قدس، نسخه آزادی بخش برای تمام مظلومان جهان است.
یوناتن بت کلیا افزود: روز قدس متعلق به ملت خاصی نیست بلکه این روز متعلق به تمام آزادی خواهان و انسانهایی است که در دام ظلم گرفتار هستند.
وی ادامه داد: در راهپیمایی روز قدس مسیحیان نیز همپای مسلمانان فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد چراکه رژیم صهیونیستی در سرزمینی که پیامبر صلح و دوستی متولد شده، هزاران هزار کودک و زن را به کام مرگ فرستاده است و این برخلاف آموزه های دینی در تمام ادیان است.
وی اظهار کرد: پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی امروز نه تنها ایران اسلامی بلکه تمامی کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در این روز با حضور باشکوه خود امید رژیم غاصب صهیونیستی را به یاس تبدیل می کنند.

** روز جهانی قدس یادآور مصائب فلسطینیان است
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه ای، روز جهانی قدس را یادآور مصائب فلسطینیان دانست و از مسلمانان انگلیس خواست تا با شرکت در راهپیمایی روز قدس، نهایت انزجار خود را علیه جنایت های بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بیگناه فلسطین به نمایش بگذارند.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این بیانیه عنوان کرد: با سایه افکندن اخبار نا آرامی ها در خاورمیانه و شمال آفریقا همچون بحران سوریه، عراق، یمن، مصر و تونس بر مساله اشغال فلسطین، تلاش می شود آخرین حمله ددمنشانه رژیم اسرائیل به نوار غزه بدست فراموشی سپرده شود.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با اشاره به اینکه محاصره غزه اقتصاد این منطقه را فلج کرده است ؛ خاطر نشان ساخت: 80 درصد ساکنین غزه به کمک های بشردوستانه خارجی وابسته هستند؛ این در حالی است که بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی، سطح فقر در این منطقه به 39 درصد می رسد.
این بیانیه با بیان اینکه بر اثر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته ، ‘دست کم یکصد هزار نفر هنوز در غزه آواره هستند و خانه 90 هزار تن دیگر نیازمند بازسازی است’، نوشت: از 3.5 میلیارد دلار درخواست کمک از جامعه جهانی، تنها 27.5 درصد آن یعنی 1 میلیارد دلار تاکنون پرداخت شده است.
این بیانیه همچنین نوشت: قطعی برق در نوار غزه روزانه 18 ساعت طول می کشد که ناشی از کارشکنی های رژیم صهیونیستی در قطع مولدهای برق می باشد.
بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: در همین حال کمبود آب تصفیه شده باعث تشدید بیماری در این منطقه شده که بالمال فشار را بر سیستم بهداشتی وابسته به کمک های بین المللی است افزایش داده است.
این بیانیه با انتقاد از رویکرد ناعادلانه مجامع جهانی در به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان خاطر نشان ساخت: تداوم سرزمین های اشغالی برای مردم فلسطین گران می باشد. آنها بطور معمول هدف بازداشت های خودسرانه و حبس بدون محاکمه قرار می گیرند و گزارش ها نیز حاکی از قتل ها و شکنجه ها ی آنها توسط رژیم صهیونیستی می باشد.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس تصریح کرد: در حالی که افکار عمومی جامعه جهانی متوجه سایر موضوعات منطقه ای می باشد، تظاهرات روز جهانی قدس، مصائب جاری فلسطینیان را که ناشی از شکست خودخواسته جامعه جهانی برای پایان بخشیدن به وقایع دلخراش غزه می باشد را دوباره مطرح می سازد.

**عرب ها پیام روزجهانی قدس را درک کنند
طا الله حنا اسقف اعظم و رییس اسقف های سبسطیه روم ارتدکس تاکید کرد: روزجهانی قدس مناسبتی بزرگ و جاوید است تا عرب ها به وظایف خود در قبال فلسطین و قدس واقف شوند و امیدوارم آنها پیام این روز را درک کنند.
اسقف اعظم عطاالله حنا با تاکید به اهمیت روزجهانی قدس همچنین اظهارامیدواری کرد که اعراب ، مسلمانان و مسیحیان در هر نقطه از دنیا به وظایف خود برای حمایت از فلسطین ، قدس و مسجد الاقصی عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و مسیحیان ساکن سرزمین مبارک فلسطین و قدس شریف در این روز بزرگ به وظایف خود عمل خواهند کرد حال تهدیدها هرچه می خواهد باشد و قربانیانی که باید تقدیم کنیم، عظیم باشد.
وی تاکید کرد: قدس امروز به یک اراده بزرگ برای نجات آن و رفع رنج ها و آلام از ملت تحت محاصره و مستضعف آن و پایان حملات و جنایات صهیونیست های اشغالگر و متجاوز نیاز دارد.
اسقف اعظم عطاالله حنا با بیان اینکه دشمن مشترک مسیحیان و مسلمانان، اشغالگران و متجاوزان با سیاست های نژاد پرستانه هستند، اظهارداشت: همه امروز باید هشیار و بیدار شوند و با حکمت و پذیرش مسئولیت ها برای ناکام ساختن همه دسیسه ها و توطئه هایی که سرزمین فلسطین و قدس شریف را هدف گرفته است، تلاش کنند.
ملت ایران بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس امسال اثبات می کنند که همچنان از آرمان قدس شریف و آزادی فلسطین حمایت خواهند کرد، ایرانیان روزه دار فردا با حضور در خیابان های شهرهای مختلف کشورمان فریاد خشم و انزجار از رژیم غاصب و اشغالگر قدس را سر می دهند تا بار دیگر جهانیان مشاهد کنند که ایرانیان همانند گذشته و حتی پرشور تر از قبل به یاری مظلوم می شتابند و همواره از حقوق تمام مظلومین دنیا حمایت می کنند.
روزه داران ایرانی فردا یکبار دیگر با مشت های گره کرده اعلام می کنند که عمر رژیم غاصب صهیونیستی رو به پایان است و همان طوری که بنیان گذار کبیر انقلاب فرمودند: این غده سرطانی باید حذف شود.
از : سمیه لاری
سیام**9121**1601**



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن