تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802737444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز قدس تجلی آرمان فلسطین و وحدت جهان اسلام علیه جاهلیت مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روز قدس تجلی آرمان فلسطین و وحدت جهان اسلام علیه جاهلیت مدرن تهران- ایرنا- روزنامه جوان در صفحه سیاست نوشت:مسلمانان روزه دار در سراسر دنیا، خود را آماده می کنند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دفاع از آرمان فلسطین، راهپیمایی برگزار کنند.


این گزارش که در روز پنجشنبه هجدهم تیر 1394 هجری خورشیدی به قلم جعفر تکبیری انتشار یافته، می افزاید:مسلمانان روزه دار در سراسر دنیا، خود را آماده می کنند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دفاع از آرمان فلسطین، راهپیمایی برگزار کنند. راهپیمایی ای که با ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، سال هاست به کابوس سران رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است. تمامی این ها در حالی است که نقطه ثقل و کانونی این راهپیمایی در ایران است، جایی که به گفته رئیس ستاد انتفاضه و قدس، قرار است شعار محوری و اصلی راهپیمایی امسالش «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه یا یمن» باشد.
این خبر را رمضان شریف در نشست خبری که پیرامون برگزاری مراسم روز قدس برگزار شد، عنوان کرد و گفت: روز جهانی قدس بار دیگر نشان خواهد داد که امت اسلامی همچنان به دشمن مشترک خود امریکا و رژیم صهیونیستی می اندیشد و تحولات و رخدادهای سخت و غم انگیز جاری در برخی از کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن هرگز آنها را از فلسطین به عنوان مسئله اول و اولویت اول جهان اسلام غافل نخواهد کرد.
شریف سپس ادامه داد: ملت ایران نشان داده است که در مسائل اصلی و راهبردی انقلاب و نظام رویکردی فراجناحی و فراحزبی داشته و همواره متحد و یکپارچه بوده است و این مزیت و ویژگی را در مسائل مهمی چون حقوق هسته ای و حمایت از آرمان فلسطین نشان داده است. به همین خاطر روز قدس امسال در آزمونی جدید تصویر عزم و اراده ایرانیان غیرتمند و انقلابی در پیگیری آرمان های بلند خود از جمله آرمان آزادی قدس شریف را به رخ جهانیان به ویژه سردمداران نظام سلطه و صهیونیست بین الملل خواهد کشید.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس اظهار داشت: جنایت سعودی ها و سکوت جامعه بین المللی در قبال آن و خوشحالی صهیونیست ها از این حملات پیوندی عجیب و ترکیب نامیمونی میان غربی ها و چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از بدو نامگذاری روز جهانی قدس در سال 58 هر چقدر که پیش می رود میدان نبرد با رژیم صهیونیستی از انگیزه ها و احساسات و آرزوها و تخیلات مسلمانان و آزادیخواهان جهان که در اختناق بین المللی امریکا و صهیونیست گرفتار بودند به حوزه های تعیین کننده فیزیکی تغییر موقعیت داده و طی یک دهه گذشته با شکل گیری مکتب مقاومت در نوار غزه، کرانه باختری و محیط پیرامونی سرزمین های اشغالی شاهد پویایی و سازماندهی نبردهای جدید علیه اسرائیل بوده ایم.
وی ادامه داد: اوضاع فعلی منطقه هم اینک در معرض تحولات سوریه، عراق و یمن بسیار حساس و پیچیده شده است و روز قدس امسال به مثابه یک فرصت تعیین کننده فراروی ملت های مسلمان قرار دارد.
رمضان شریف یادآور شد: شعار محوری و اصلی روز جهانی قدس امسال با نگاه به تحولات و رخدادهای منطقه و واقعیت های پیش روی مسلمانان جهان با عنوان «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه یا یمن» انتخاب شده است. رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای برگزاری مراسم روز قدس امسال هماهنگی های لازم انجام شده و بیش از 30 غرفه در مسیرهای راهپیمایی برای تبیین وضعیت مردم فلسطین و نشان دادن جنایت های رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است. وی گفت: در مراسم روز قدس سال جاری 800 نفر خبرنگار داخلی، 100 نفر خبرنگار خارجی از بیش از 185 مرکز خبری داخلی و 70 مرکز خارجی برای پوشش خبری مراسم خود را آماده کرد ه اند.
وی در ادامه در رابطه با سؤالی که پیرامون نقش حضور مردم بر مذاکرات هسته ای پرسیده شد گفت: هر تصمیمی که دیپلمات های باغیرت ما در مذاکرات بگیرند و به عنوان تصمیم نظام تلقی شود مورد حمایت ملت خواهد بود ولی این تصمیم هیچ تغییری در استکبار ستیزی و سلطه ستیزی مردم ما نخواهد داشت و ملت با استقامت بدون توجه به مسائل جانبی استکبار ستیزی خود را دنبال خواهند کرد. شریف در خاتمه اظهار داشت: در سال های گذشته حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن مؤید پشتیبانی مردم از آرمان های انقلاب و نظام بوده و قطعاً حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس امسال نیز می تواند پشتیبان خوبی برای تیم مذاکره کننده باشد.
دعوت سران قوا برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس
در همین ارتباط، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آستانه برگزاری روز جهانی قدس طی گفت وگویی با واحد مرکزی خبر گفت: ملت های مسلمان، به ویژه ملت ایران ندای مظلومیت یک ملت بزرگ را که 66 سال از خانه و کاشانه خود آواره شده است، به گوش جهانیان می رسانند. وی از روز قدس به عنوان یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: مردم در روز قدس به جهانیان خواهند گفت که فلسطین و اشغال این سرزمین از ذهن ملت مسلمان نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد. رئیس جمهور تصریح کرد: امت اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهد. روحانی ادامه داد: مردم با هم فریاد می زنند و همه مسلمانان یکصدا در جهان خواهان آزادی سرزمین اشغالی هستند و می خواهند بگویند ظلمی که به این ملت شده، سکوتی که بعضی ها کردند، مردم مسلمان نه قدس و نه ملت فلسطین را فراموش نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم همه ساله با نشاط و شور بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند راهپیمایی روز قدس امسال را دارای دو ویژگی دانست و گفت: از یک طرف کشتاری که در منطقه وجود دارد و مزدورانی که در واقع پشت پرده به صهیونیست ها وصل هستند و به کشتار مردم می پردازند، مردم نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریستی اعلام می کنند. رئیس جمهور اضافه کرد: از طرف دیگر حضور مردم در روز قدس در شرایط مذاکره یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است. روحانی با اشاره به راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: هر چه این راهپیمایی باشکوه تر باشد عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت اسلامی و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود. رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد امسال مردم با حضور شکوهمند، روز قدس را گرامی بدارند.
مسئله فلسطین محل قدرت امت اسلامی
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان آزادی قدس شریف، با اشاره به اینکه ریشه افزایش شرارت های رژیم صهیونیستی به قوت این رژیم برنمی گردد، گفت: ریشه این موضوع به ضعف کشورهای اسلامی مربوط می شود که بازی خوردند. لاریجانی با استقبال از برگزاری کنفرانسی در تهران حول موضوع فلسطین با هدف متمرکز کردن اذهان منحرف شده دولت های اسلامی از موضوع فلسطین گفت: ما در حمایت از مردم فلسطین هدف کاذبی را دنبال نمی کنیم چراکه اگر مسلمانان حول مسئله فلسطین دور یکدیگر جمع نشوند درباره هیچ موضوع دیگری جمع نخواهند شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرارت بار رژیم غاصب صهیونیستی در موضوع هسته ای ایران علاوه بر لابی گری ها گفت: در دور قبلی مذاکرات رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای عربی به قصد به نتیجه نرسیدن مذاکرات تلاش هایی انجام دادند و اخیراً نیز نخست وزیر اسرائیل پابرهنه وارد موضوع شده و نگرانی خود را از سوی توافق هسته ای ابراز کرده است در حالی که این توافق اگر چارچوب هایش رعایت شود نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه خوب است. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره مجدد به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تصریح کرد: اهمیتی که امام به مسئله قدس می داد به این علت بود که مسئله قدس و فلسطین محل قدرت امت اسلامی است.
علاقه مندی خود به فلسطین را در روز قدس به نمایش خواهیم گذاشت
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: ما باید یکبار دیگر علاقه مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهم تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم. آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اهمیت روز قدس در بین مسلمانان، گفت: مردم فلسطین مظلوم ترین مردمان تاریخ هستند که چند نسل در اردوگاه ها زندگی کرده و سال هاست که آرامش و آسایش را تجربه نکرده اند. وی با تأکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال های گذشته، اظهار داشت: ما باید یکبار دیگر علاقه مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهم تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم.
امام راحل با نامگذاری روز قدس آرمان فلسطین را زنده کردند
آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس بیعت با آرمان های بلند امام راحل و عظیم الشأن است؛ در زمانی که آرمان فلسطین در اوج مظلومیت بود و می رفت که قصه قدس شریف از یادها و خاطره ها برود امام راحل دوباره این آرمان را زنده کردند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روز قدس امسال در ایران اسلامی پیام رسای دیگری نیز دارد، آن را پیام مقاومت در برابر زیاده خواهی های دنیای استکبار دانست و گفت: روز قدس ملت بزرگ ایران به صحنه می آید تا به دشمنان ایران اسلامی بگوید شما ما را تحریم کردید اما به یاری خداوند ما فرزند رمضان ماندیم و مانند سرو ایستاده ایم. وی ادامه داد: ملت ایران در روز قدس خطاب به دشمن خواهد گفت که اگر تهدیدمان کنید و گزینه های روی میز و زیر میزتان را به رخمان بکشید ما فرزند عاشوراییم، از این رو پیام امسال روز جهانی قدس از ایران اسلامی فریاد عزت، ذلت ناپذیری و تسلیم نشدن در برابر دشمنان زیاده خواه است و به یاری خداوند ملت بزرگ ایران پیروز صحنه این مصاف خواهند بود.
ملت ایران در خط مقدم حمایت از مقاومت اسلامی خواهد بود
ستاد کل نیروهای مسلح نیز به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای از عموم مردم خواست در این راهپیمایی ضد استکباری شرکت کنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 35 سال از ابتکار راهبردی و آینده نگرانه امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فرصت سازی شگفت انگیز برای اعتراض به ظلم و جنایت و اشغالگری در سرزمین مقدس فلسطین، آرمان آزادی قدس شریف به یک مطالبه بین المللی تبدیل شده است و تلاش نظام سلطه و استکبار و امپراتوری رسانه ای صهیونیسم در مقابله با موج سهمگین ضدصهیونیستی ناکام و با شکست های خفت باری مواجه شده است. در پایان این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مبتکر روز جهانی قدس حضرت امام خمینی (ره) تأکید بر لزوم پیگیری راهبردها و منویات خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در پیگیری آرمان قدس شریف و دعوت از آحاد مختلف ملت انقلابی ایران برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی سراسری این یوم الله عظیم، آمده است: روز قدس جای جای میهن اسلامی جلوه گاه وحدت، همدلی و همزبانی ایرانیان غیور و انقلابی در حمایت از ملت فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و توطئه کودک کشی از غزه تا یمن خواهد شد و این پیام را به مخاطبین جهانی خود به ویژه جبهه استکبار و صهیونیسم و اردوگاه دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) ابلاغ خواهد کرد که ملت ایران با درک و فهم راهبردی از اهمیت روز جهانی قدس هیچگاه از فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام غفلت نخواهد کرد و با احساس مسئولیت در قبال مظلومیت کشورهای عراق، سوریه و یمن خود همچنان در خط مقدم حمایت از مقاومت اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف خواهد بود.
پیام ملت ایران در راهپیمایی روز قدس مقاومت، استکبارستیزی و وحدت است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه ای پیام ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را روحیه مقاومت، استقلال خواهی و استکبارستیزی و وحدت همه گروه ها در این کشورها به ویژه کشور فلسطین دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «این کار هوشمندانه امام عظیم الشأن ما در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس از چنان اهمیتی برخوردار است که ایشان فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است و مقام معظم رهبری بارها فرمودند مهم ترین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین است. این بیانیه در پایان تأکید می کند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می نماید.»
دعوت وزارت امورخارجه از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
وزارت امور خارجه کشورمان نیز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.
در ابتدای این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس روز همبستگی بین المللی جهان اسلام و یکی از یادگارهای ماندگار و جاوید حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان در این روز حمایت از آرمان فلسطین را به نمایش گذاشته و با برگزاری مراسمی باشکوه انزجار خود را از اشغالگران صهیونیست ابراز می نمایند.
این بیانیه تأکید می کند: بزرگداشت روز جهانی قدس در سال جاری در شرایطی صورت می گیرد که آتش فتنه رژیم صهیونیستی نه تنها فلسطین و قدس بلکه سرتاسر خاورمیانه را در بر گرفته و با همراهی این رژیم با جریان های تکفیری، سبعیت و وحشیگری آن به مراتب بیشتر از گذشته نمایان گردیده است. در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آحاد ملت مقاوم و آزاده ایران عزیز، مسلمانان و آزادیخواهان دعوت می نماید تا با شرکت گسترده خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در سراسر جهان، از آرمان انسانی و رهایی بخش ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه، مشروع و تحسین برانگیز این ملت علیه اشغالگران صهیونیست حمایت نمایند.
پاسخ مردم به توطئه های صهیونی
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نیز به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای را صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با تشکر از حضور هر ساله ملت غیور ایران اسلامی و آزادگان و مسلمانان جهان در روز جهانی قدس، از آحاد امت اسلامی می خواهد که با افزایش هوشیاری و بصیرت خود نسبت به توطئه های صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در صفوف مستحکم جبهه مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن و... روز جهانی قدس سال جاری را تجلی وحدت امت اسلامی و ملت های آزاده در برابر استکبار و صهیونیسم قرار دهد.
فلسطین یکی از مهم ترین مصادیق جنایت علیه انسان ها پس از جنگ جهانی دوم است
کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران نیز در بیانیه ای تأکید کرد: سرزمین های اشغالی فلسطین یکی از مهم ترین و برجسته ترین مصادیق وقوع ظلم و جنایت علیه انسان ها پس از جنگ جهانی دوم است. در پایان این بیانیه آمده است: امید است فریادهای ملل مختلف در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سایر ستمدیدگان به زودی به بار نشیند و رهایی ستمدیدگان و تحقق کامل حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و سایر مظلومان عالم از جمله ملت یمن را شاهد باشیم.
*منبع : روزنامه جوان
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن