تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802746898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز قدس،ثقل وحدت و بیداری اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روز قدس،ثقل وحدت و بیداری اسلامی یاسوج- ایرنا- روز قدس یک نامگذاری ساده نبود، بلکه یک مهندسی راهبردی فکری و جهادی حکیمانه و ثقل ماندگار وحدت و بیداری اسلامی علیه استکبار جهانی و اسراییل غاصب بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، روز قدس تشکیل حلقه وحدت مقدسی بین امت اسلام و آزادگان جهان در دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با استکبار جهانی بود که به عنوان شاهکار اندیشه یک رهبر آزاده در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
قداست وحدت آفرین روز قدس از جلوه های آرمانی تدبیر حکیمانه پیرجماران است، زیرا در چنین روزی علاوه بر امت اسلام ، آزادگان جهان از شرق و غرب، خشم و نفرت خود را از رژیم نامشروع اسرائیل و ایادی آن آمریکای جنایتکار به نمایش می گذارند.
روز قدس خاستگاه بیداری جهان اسلام است، زیرا به یمن این نامگذاری یک اجماع جهانی فراگیر در به رسمیت شناختن حقوق ملت مظلوم فلسطین بوجود آمده و هر ساله فرصتی برای نمایش وحدت و اقتدار ملی و بین المللی ملت های مسلمان می شود.
فرصت تجدید بیعت با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بویژه مطالبه جهانی مساله آزاد سازی قدس شریف و سرزمینهای اسلامی از چنگال اسراییل جنایتکار از ویژگی های روز قدس است که تداوم مشی آرمانی و جهانی در تقبیح ظلم و بی عدالتی را دنبال می کند.
اینک پس از سه دهه از گذشت نامگذاری روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرصت دیگری است تا ملت مسلمان ایران چون ید واحد با شرکت در مراسم روز قدس در نمایش وحدت آفرینی بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب و ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین تجدید بیعت کنند.
روز قدس فرصتی است برای رسانه های جهان اسلام تا با نمایش گوشه هایی از جنایات فجیع ، قتل عام زنان و کودکان غزه و فلسطین چهره از نقاب دروغین مدعیان دفاع ازحقوق بشر بردارند.
اما برای بهتر شناختن فلسفه نامگذاری روز قدس فصیح تر از کلام امام راحل (ره) نمی توان سخنی یافت:
«من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.» روح الله الموسوی الخمینی، صحیفه امام، ج9، ص267.
«روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، روزی است که بایدما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.» صحیفه امام، ج9، ص278.
«روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلهٔ ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند، و عمل می کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی تفاوت هستند، یا ملتها را نمی گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.» صحیفه امام، ج9، ص 276.
** روز قدس از دیدگاه عاشقان روح الله
یکی از روحانیون شهرستان باشت در باره روز قدس می گوید: نام روز قدس عجین با نام امام خمینی (ره) است و این نامگذاری از مهمترین اقدامات سیاسی و فرهنگی هوشمندانه بنیانگذارجمهوری اسلامی است که در تاریخ معاصر به عنوان نقطه ای عطف ماندگار شده است.
حجت الاسلام سید نادرحسینی افزود: دفاع از حقوق یک ملت مظلوم و فراتر از آن بیداری اسلامی و تشکیل یک حلقه وحدت جهانی در تقبیح جنابات اسراییل غاصب از پیامدهای انکارناپذیر روز قدس است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد دراین باره می گوید: شکست هیمنه قدرتهای استبکاری از برجسته ترین دستاوردهای بین اللمی راهپیمایی امت اسلام در روز قدس است.
سید موسی خادمی افزود: درچنین روزی یک اجماع جهانی درنفی تبعض و بی عدالتی و نیز دفا از حقوق یک ملت مظلوم و در عین حال تنفر از جنایات فجیع یک رژیم نامشروع وجنایتکار و سکوت قدرتهای غربی درقبال این نقض آشکارحقوق زنان و کودکان بی دفاع شکل می گیرد.
وی نمایش وحدت آفرین روز قدس را مصداق عینی تحقق این آرمان و فرمایش امام راحل (ره)بیان کرد.
«مستضعفان جهان باید قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده های شرق و غرب و وابستگان و تفاله های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهای خود کوتاه نمایند. » صحیفه امام، ج 15، ص61.
به گفته مردم و مسوولان کهگیلویه وبویراحمد نمایش وحدت آفرین روز قدس در این استان پرشورتر از سال های قبل برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و ملت مظلوم فلسطین برگزار خواهد شد.
6162
مظفر عدالت نسب



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن