تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری تاجیکستان: روابط دوشنبه و مسکو توسعه می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهوری تاجیکستان: روابط دوشنبه و مسکو توسعه می یابد دوشنبه – ایرنا - رییس جمهوری تاجیکستان گفت: روابط روسیه و تاجیکستان با توجه به زمینه های همکاری اقتصادی، سیاسی، معنوی و پیوندهای فرهنگی و انسانی روز به روز در حال گسترش است.


به گزارش ایرنا ، امام علی رحمان در ملاقات با نمایندگان گروه های مختلف و مهاجران کاری تاجیکستان مقیم جمهوری باشقریستان روسیه افزود: سطح و محتوای مناسبات تاجیکستان و روسیه را نه تنها عامل های سیاسی و اقتصادی، بلکه زمینه های معنوی، فرهنگی و پیوند های انسانی معین می کنند.
وی ادامه داد : همکاری های دوشنبه و مسکو هر سال روندی رو به رشد داشته و هم اکنون روسیه از لحاظ حجم سرمایه گذار ی های مستقیم و تجارت دو جانبه با تاجیکستان، مقام اول را دارد.
رییس جمهوری تاجیکستان با اشاره به نگرانی جامعه جهانی از گروهک های تروریستی اظهار کرد: فعالیت بیش از پیش گروهک تروریستی و تکفیری داعش و روند خطرناک گرایش جوانان به این حرکت افراطی و تندگرا موجب نگرانی جامعه جهانی شده است.
رحمان یادآور شد: جنایت های وحشتناک این گروه تروریستی، با کشتن هزاران آدم بیگناه، زنان و کودکان و جوانان و کهنسالان، نشان می دهد، که هدف بنیانگذاران و رهبران این گروه، بی آبرو کردن اسلام و اسلام هراسی است.
وی تاکید کرد: افراط گرایی، خشونت و دعوت به تروریسم خلاف ارزش های اسلامی هستند و باعث بدنام کردن دین مبین اسلام و سبب گسترش اسلام هراسی می شوند.
رییس جمهور تاجیکستان توضیح داد: بارها تاکید کردم که افراط گرایی و تروریسم، زورآوری ، خشونت، قتل و کشتار با دین مبین اسلام رابطه ای ندارد زیرا اسلام دین صلح و صلاح و آیین ترحم و انسان دوستی است.
رحمان در ادامه گفت: بنا به اطلاعات منتشره از سوی سازمان ملل متحد، امروز در صف های گروهک تروریستی و تکفیری داعش ، هزاران نفر تروریست تقریبا از 100 کشور جهان، از جمله از کشور های پساشور وی، می جنگند و شمار زیادی از این تروریست ها را شهروندان کشور های اروپای غربی تشکیل می دهند، که در میان آنها زن ها نیز هستند.
وی یادآور شد: این حالت بیانگر مکاری و حیله گری ترغیب کنندگان و سادگی و زودباوری جوانان است که به دام فریب تروریست ها افتاده، به سوی خاورمیانه می روند و کسی که عقل سالم و فکر آگاه داشته باشد با تجاوزکاران همراه نمی شود.
رییس جمهور تاجیکستان تاکید کرد: از اخبار هروزه، که توسط شبکه های تلویزیونی و اینترنت پخش می شود، عیان است، آنهایی که خود را «احیاگر اسلام» می نامند، دشمن اسلامند و دست هایشان به خون مسلمانان و آدمان بیگناه آغشته است.
رحمان اظهار کرد: این جنایتکاران نه تنها با زنده ها،بلکه با مرده ها نیز می جنگند و دست به خراب کردن قبرها می زنند.آثار تاریخی و مجسمه های باستانی ، که عصر های زیاد پابرجا بودند، حالا به خاک یکسان گشته اند . این جنایتکاران قصد دارند مقدسات اسلامی را زیر سوال ببرند.
گزارشات مراکز رسمی و مقامات تاجیکستان نشان می دهد که بیش از چهارصد جوان تاجیکستانی تاکنون به گروهک تروریستی و تکفیری داعش پیوسته و بالغ بر صدنفر از آنان تاکنون به هلاکت رسیده اند و قریب به اتفاق این افراد مهاجرین جویای کار تاجیکی در روسیه می باشند که این مساله باعث نگرانیهای زیاد بین مقامات تاجیکستان شده است.
آساق*5*312*1983 **1917



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن