تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان به طور شایسته از معنویت حضرت علی (ع) بهره مند نشدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسلمانان به طور شایسته از معنویت حضرت علی (ع) بهره مند نشدند سنندج - ایرنا - مبلغ حوزه علمیه قم گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) اقیانوسی از عرفان و معنویت بود ولی مسلمین نتوانستند آنطور که شایسته شان آن حضرت و نیاز جامعه بود از این نعمت الهی فیض ببرند.


حجت الا سلام حکیمیان روز چهارشنبه در حاشیه حضور در کنار دسته های عزاداری بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت علی علی (ع) برگزیده خداوند متعال وعاشق درگاه با فضلیت الهی بود و نجواهای ایشان مملو از عبودیت، بندگی، عاشقی، عرفان و علاقه وافر به خداوند متعال است.
وی با اشاره به اینکه مظلومیت و حکمت های سکوت آن حضرت موجب گردید این اقیانوس مملو از جواهر و یاقوت، ساکت و آرام پیش برود، اظهار کرد: مورخان، محققان، دانشمندان، عارفان، شاعران، ورزشکاران، قهرمانان، رزمندگان و سخنوران تلاش های زیادی برای بیان شان و شخصیت ایشان در کتب مختلف کرده اند، ولی اکنون بعد از قرن ها همه متوجه شده اند، قطره ای از این اقیانوس بیکران را رقم زده اند.
این مبلغ حوزه علمیه قم به فضیلت شب و روز بیست یکم ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: شبی و روزی که بتواند تا این حد انسان را به خدا نزدیک کند، کسی با اطمینان سراغ ندارد و حکمت این موضوع از دو مسئله نزول قرآن مکتوب و شهادت قرآن ناطق نشات می گیرد.
حکیمیان به جمع آوری قرآن توسط حضرت علی (ع) در مدت 25 سال خانه نشینی و نجواهای عاشقانه اش با خداوند متعال اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تمام مدت پنج ساله حکومت عدالت خواهانه و عدالت گستر وی بدون کمترین خطایی از مسیر حق، توکل و توجه به خدا گذشت و نمونه ای شد برای تمام تاریخ انسان های آزاده که می خواهند مدیریت جامعه را چند صباحی به عهده بگیرند.
او به زندگی سراسر پر از حکمت و دارای زاوایای مختلف از روز ولادت در خانه خدا و شهادت در محراب مسجد اشاره کرد و گفت: می توان حضرت علی (ع) را منحصر به فردترین برگزیده خداوند متعال نامبرد چرا که این نوع ولادت و شهادت تا کنون دومی نداشته است.
به گفته حکیمیان مناجات و عبادت حضرت علی (ع) تنها به شب و سکوت شبانه خلاصه نمی شود، نمونه های دیگری در میدان رزم و جنگ صفین شاهد هستیم، وقتی تیر در پای مبارکش ماند و در آن زمان سخت جنگ، به نماز می ایستد و تیر را از پای وی بیرون می آورند و او متوجه درد و تیر در پای خود نمی شوند، این نمونه دیگری از نجواهای تعالی بخش حضرت امیر المومنین علی (ع) است.
وی اظهار کرد: خوف و خشوع حضرت علی (ع) در برابر خداوند متعال در دل شب به نقل از تاریخ و شاهدان، تا حدی در جسم مبارکش تاثیر می گذارد که وقتی ابودرداء یکی از اصحاب حضرت پیامبر(ص) به جسم بی حرکت آن حضرت می نگرد، تصور می کند آن حضرت جان به جان آفرین تسلیم نموده است وقتی موضوع را به حضرت فاطمه(س) اطلاع می دهد؛ آن حضرت می فرماید او نمرده است، بلکه از خوف و خشوع در برابر حق تعالی غش کرده است.
حجت الاسلام حکیمیان به دوستداران و پیروان آن حضرت توصیه کرد: کتاب شریف نهج البلاغه را سرلوحه کار و زندگی و مطالعه خویش قرار دهند و تلاش کنند، در طول روز یک حکمت و یا یک خطبه را بخوانند، حکمت های کوتاه، پرنغز، درس زندگی کردن خوبان و پاکان است و الگو مناسبس برای سبک زندگی اسلامی است.
وی به مدیران جامعه اسلامی ایران که ام القرای اسلام است توصیه نمود: سبک مدیریت و محروم نوازی، یتیم نوازی، برخورد عادلانه، پدرانه، راستگویی و پاک دستی را از مدت بسیار کم حکومت آن حضرت برای خود ترسیم کنند و متوجه باشند کار و خدمتگذاری موقتی است، فرصتی است که خداوند متعال داده است تا امتحان پس بدهید.
مبلغ حوزه علمیه قم به لزوم ولایت مداری و پیروی از امر ولی امر تاکید نمود و وفاداری یاران امام حتی تا مرحله تبعید را از بهترین الگو های ولایتمداری خواند و گفت: جامعه اسلامی بدون ولی امر و قبول ولایت فقیه به بیراه خواهد افتاد و منحرف می شود همچنان که در همه حرکت های دنیا نمونه های خوبی را سراغ داریم.
حجت الاسلام حکیمیان حضور مردم بیجار را در برنامه های این چند شب بسیار گسترده و شایسته عنایت الهی دانست و آنرا بهترین مبارزه فرهنگی با هجمه و جنگ نرم دشمن خواند و تاکید نمود: تاثیرات این برنامه ها تا مدت ها فرد را همانند پیله ابریشم محفوظ می دارد.
چندین دسته سینه زنی از ساعات اولیه صبح امروز از طرف مساجد مرکزی در سطح خیابان های شهر به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.
در آیین شب قدر بیست و یکم ماه رمضان بیش از دو هزار نفر در داخل مسجد امام جواد(ع) ، شبستان و حتی در خیابان اطراف مسجد تا ساعت سه بامداد به راز ونیاز، اقامه نماز، عزاداری، مداحی و قرائت ادعیه خاص این شب پرداختند.
شهر بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است .ک/4
7350/6108/1904



17/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن