تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819701372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تيم هسته‌اي عزتمندانه از حقوق ملت در مذاكرات دفاع مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تيم هسته‌اي عزتمندانه از حقوق ملت در مذاكرات دفاع مي‌كند
رئيس‌جمهوري دانشگاه‌ها را اميد جامعه براي رفع نيازمندي‌هاي فراوان و گوناگون موجود دانست و تصريح كرد: اعضاي جامعه دانشگاهي و علمي كشور به ويژه در اين مقطع حساس تاريخي، مسئوليت سنگين‌تري براي رفع نيازهاي جامعه و هدايت آن به سمت اخلاقي‌تر و انساني‌تر شدن بر عهده دارند.
رئيس‌جمهوري دانشگاه‌ها را اميد جامعه براي رفع نيازمندي‌هاي فراوان و گوناگون موجود دانست و تصريح كرد: اعضاي جامعه دانشگاهي و علمي كشور به ويژه در اين مقطع حساس تاريخي، مسئوليت سنگين‌تري براي رفع نيازهاي جامعه و هدايت آن به سمت اخلاقي‌تر و انساني‌تر شدن بر عهده دارند.
به گزارش جوان، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در ضيافت افطار با اساتيد دانشگاه‌ها با تسليت ايام شهادت مولاي متقيان اميرالمؤمنين حضرت علي (ع)، با بيان اينكه در تاريخ نظير ندارد كه كسي در آخرين لحظات زندگي‌اش به فرزندانش توصيه كند كه با قاتل من به عدالت رفتار كنيد، تأكيد كرد: دانشگاهي كه ما مي‌خواهيم همين است؛ دانشگاه اعتدال كه نه سياست را كنار مي‌گذارد و نه غرق در سياست مي‌شود و نه اخلاق را كنار مي‌گذارد و نه به بهانه اخلاق مانع آزادي مي‌شود. مسير رسيدن به اين دانشگاه را اميرالمؤمنين(ع) براي ما تعريف و تبيين كرده است. رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تصريح به اينكه آرزوي ما پيروي از حضرت علي(ع) و شيعه ايشان بودن است، اظهار داشت: شما اساتيد بايد با قلم، بيان و تدريس، حقايق را براي مردم بازگو كنيد. بروز شرايط احساسي پس از هر انقلاب طبيعي است، اما امروز ۳۶ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته و ديگر دوران احساسات سپري شده و بايد واقعيات را تبيين كنيم تا جامعه ما بداند كه در دنيا چه خبر است و چگونه بايد با دنيا تعامل كنيم و مدارا كردن و ايجاد فضاي آزاد عادلانه و رودرروي هم قرار نگرفتن را بياموزيم.
رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با آرزوي موفقيت براي كشور و مردم در همه عرصه‌ها تصريح كرد: اميدوارم در عرصه سخت مذاكرات هسته‌اي نيز پيروز شويم. كساني كه امروز در مصاف هسته‌اي ايستاده و مذاكره مي‌كنند، تربيت شده همين دانشگاه هستند و از همان توان دانشگاهي خود براي به سرانجام مطلوب رسيدن مذاكرات استفاده مي‌كنند.
دكتر روحاني خاطرنشان ساخت: روزي كه مذاكرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهيد ديد كه فرزندان دلاور شما چگونه در اين مصاف و در برابر قدرت‌هاي جهان ايستاده و مذاكره كردند. خدا را گواه مي‌گيرم كه هر وقت متن لحظه به لحظه مذاكرات را ديدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات كردم كه چگونه فرزندان دلاور شما به خوبي از عزت و حقوق ملت دفاع كردند و پس از اين نيز دفاع خواهند كرد تا خيرات و ثمرات آن نصيب ملت شود.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دانشگاه نبايد صرفا مركز توليد كتاب و مقاله باشد، گفت: دانشگاه مطلوب دانشگاهي است كه براي اداره مطلوب جامعه مدير تربيت كند. دانشگاه بايد كمك و حامي دولت در اداره كشور بوده و بتواند با كارآفريني و توليد علمي كه منتج به توليد ثروت و قدرت شود، نيازهاي جامعه را برطرف كند.
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه علم و رشد علمي كه معيار آن صرفاً توليد و انتشار مقالات علمي باشد ما را در دستيابي به زندگي اخلاقي‌تر و انساني‌تر ياري نمي‌كند، اظهار داشت: توليد كتاب و مقاله در دانشگاه‌ها به عنوان مقدمه توليد علم ضروري است.
سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه با تجليل از زحمات شبانه‌روزي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان اظهار داشت: بايد از شخص دكتر روحاني نيز در اين زمينه تقدير كنيم، چراكه خود شاهد پيگيري‌هاي بي‌وقفه و بي‌خوابي‌هاي ايشان در پيگيري مباحث و مذاكرات هسته‌اي بوده‌ام. وي افزود: اميدوارم هر چه سريع‌تر اين مذاكرات به سرانجام مطلوب برسد، چراكه تحريم‌هاي گسترده هم در عرصه سلامت و هم در عرصه رشد علمي ما را تحت تأثير قرار داده و با رفع اين تحريم‌ها و افزايش تعاملات و رفت‌و‌آمدهاي علمي رشد علمي كشور نيز تسريع خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن