تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین های دومین شب قدر در غرب مازندران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیین های دومین شب قدر در غرب مازندران برگزار شد نوشهر - ایرنا - آیین های دومین شب قدر که مصادف با سالروز شهادت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) است با شکوه خاصی در حسینه ها ،مساجد وتکایای و حتی سواحل غرب مازندران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی غرب استان در دومین شب قدر، شب نزول قرآن ، شب تقدیر مقدرات و شب نزول ملائکه با قرآن به سر کردن و ندای آسمانی ˈ بک یاالله ، بک یاالله ˈ به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
قرآن خوانی ، قرآن به سر گذاشتن ،خواندن دعاهای جوشن کبیر ، مجیر ،افتتاح و دعاهای مستحبی و نمازهای قضا ونماز 100رکعتی از آیین های این شب بود که مردم موحد این منطقه به جا آوردند.
بسیاری از مردم خداجوی غرب مازندرانی توفیق یافتند در شب شهادت حضرت علی (ع) و شب قدر در اماکن مذهبی نظیر مساجد، تکایا و مقابر امامزادگان به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند و تن و جان خود را با آب زلال وحی الهی بشویند.
حضور چشمگیر و با اشتیاق جوانان و نوجوانان این مرزوبوم در این آیین ها معنوی و روحانی خودنمایی می کرد که در کنار سایر اقشار مختلف مردم تا صبحگاهان به انجام اعمال عبادی مشغول بودند تا مورد غفران و آمرزش الهی قرار گیرند.
از سوی دیگر هیات های مذهبی نیز باسیاه پوش کردن معابرعمومی و اماکن مذهبی شهرها و روستاها به اقامه عزای امیرالمومنین علی (ع) پرداختند و همچنین این هیات ها در سالروز شهادت مولای متقیان با برگزاری دسته روی به سینه زنی و مرثیه خوانی خواهند پرداخت.
شب قدر از شب های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است و در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی رسد این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.
تمام مقدرات عالم در این شب ها صورت می گیرد و در چنین شبی که شب تقدیرات است عبادت و نیایش به اندازه هزار ماه دارای ارزش است مردم غرب مازندران نیز حضوری گسترده در مراسم احیا شب قدر داشتند تا از ثمرات بی شمار آن بهره مند شوند.ک/3
1295/6097



17/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن