تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی تا دلایل نازیبایی شهر کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شد: از تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی تا دلایل نازیبایی شهر کرمان کرمان - ایرنا - دویست و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور امام جمعه، استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار و مباحثی از جمله راهبردهای افزایش سرمایه اجتماعی و دلایل نازیبایی شهر کرمان در آن بررسی شد.


به گزارش ایرنا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان عصر سه شنبه در این نشست در دفتر امام جمعه کرمان گفت: اعتماد، رضایت و مشارکت مردم سه شاخص اصلی سنجش سرمایه های اجتماعی هستند.
محسن روحی از پرونده هسته ای، قیمت نفت و گروه داعش به عنوان سه چالش تاثیرگذار در سال جاری بر اساس پژوهش موسسه آیندگان نام برد و افزود: رابطه بین شاخص های همدلی و همزبانی و سرمایه های اجتماعی یکی هستند و در واقع شعار سال با افزایش سرمایه های اجتماعی برابر است.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی برای افزایش سرمایه اجتماعی افزایش حساسیت مدیران دستگاه ها نسبت به این موضوع است.
روحی اظهار کرد: از ظرفیت کارکنان دستگاه های دولتی برای افزایش سرمایه های اجتماعی باید استفاده کنیم و پیشنهاد ما این است استاندار کرمان برای کارکنان دستگاه ها در دو تا سه جلسه سخنرانی کند.

**جهانی شدن میمند در رشد جهانگردی تاثیر دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم گفت: امیدواریم ثبت جهانی میمند در توسعه اجتماعی و رشد جهانگردی و سایر زمینه های استان تاثیرگذار باشد.
فرشید فلاح افزود: یکی از مهمترین اخبار فرهنگی در کشور و جهان ثبت روستای میمند در یونسکو به عنوان یکی از سازمان های وابسته به ملل متحد بود.
وی اظهار کرد: ثبت جهانی روستای صخره ای میمند با کار و جدیت علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان اتفاق افتاد و جامعه فرهنگی استان را خوشحال کرد.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی مهمترین پایگاه فرهنگی و ستاد هماهنگی فعالیت های فرهنگی استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به درخواست استاندار کرمان قرار شد کارگروهی برای تشخیص موانع توسعه اقتصادی در استان تشکیل شود که با تخصص های مختلف شکل گرفت.
وی افزود: اتاق فکر توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بیشتر از 15 جلسه کارشناسی برگزار کرده و مهمترین چالش های فرهنگی را مورد بررسی قرار داده اند.
فلاح در رابطه با ارائه طرحی برای رفع مشکلات سیما و منظر شهری کرمان گفت:
اولین بحثی که اتاق فکر در زمینه موانع فرهنگی توسعه مطرح کرد محیط است و محیطی که در آن زندگی می کنیم در طرز تفکر ما بسیار تاثیرگذار است و در واقع ما شهرها را می سازیم و بعد شهرها هستند که ساکنان را می سازند و فرهنگ را بر آنها تحمیل می کنند.
وی در مورد تحقق شعار سال با نام دولت و ملت همدلی و همزبانی افزود: راهکارهای اجرایی برای این هدف و افزایش سرمایه اجتماعی استخراج و توصیه هایی برای دستگاه های استان آماده شود.

**لزوم تقویت نمادهای اتحاد بین مردم کرمان
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید سرمایه اجتماعی را افزایش داد گفت: باید کاری کنیم که افراد جامعه از کرمانی بودن احساس شعف کنند نه اینکه احساس بد به آنها دست دهد.
دکتر علی اکبر حق دوست، اتحاد را یکی از عوامل افزایش سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: شاید فرزندان ما از اینکه با زبان کرمانی صحبت کردن احساس خجالت کنند و باعث افتخار آنها نمی شود.
وی گفت: باید این نمادها را تقویت کنیم که باعث اتحاد بین مردم استان شود و حتی می توانیم از پرچم به عنوان یک نماد اتحاد در دنیا استفاده کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از عادات کاملا نامطلوب ما نگاهی است که شهرستان های مختلف در این استان نسبت به هم دارند و بعضی شهرستان ها به بعضی خصوصیات معروف هستند.
وی اظهار کرد: لایه های نرمی در جامعه وجود دارد و باعث شده اتحاد درون استانی تقویت نشود و عاملی برای پارتی بازی و قوم و خویش بازی است..
حق دوست با اشاره به اینکه رضایتمندی در واقع مدیریت بین انتظارات و داشته هاست گفت: اگر مدیریت توقعات وجود نداشته باشد باعث نارضایتی می شود.
حق دوست تصریح کرد: بسیاری از خدمات در استان و کشور شاید از سطح بین المللی پایین تر نباشد اما مردم توقع بالایی دارند که هم باید توقعات را کاهش و هم داشته ها را افزایش دهیم.
وی افزود: پاس کاری مردم توسط مدیران باعث می شود که فاصله هایی بین مدیران بوجود آید و موجب اختلافاتی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در جامعه به دلیل توسعه یافتگی و صنعتی شدن، روابط اجتماعی از حالت گسترده، محدود می شود و ما هم از آن گذر می کنیم.
وی بیان کرد: توجه به واحدهایی مانند سندیکاها، اتحادیه ها و کلوپ ها به شکل صحیح آن و بویژه مساجد اهمیت دارد.
وی افزود: شبکه اجتماعی در کرمان کوچک شده است و در زن و مرد و گروه های مختلف تحصیلی تغییر ایجاد می کند.

**برخی دستگاه های اجرایی می درخشند اما به آنها توجه نمی شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: رفع قوانین مزاحم برای رسیدن به پیشرفت و توسعه با مدیریت اسلامی سنجیده شود.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: آثار منفی که از تاثیر بعضی موضوعات ایجاد می شود جای جبران در نماز جمعه و سایر تریبون ها ندارد.
وی گفت: برای اینکه این اتفاق نیفتد باید آن بستر اصلی که اعتماد عمومی است و راز و رمزهای مخصوص خود را دارد، فراهم شود.
وی بیان کرد: تعدادی دستگاه های اجرایی در استان داریم که سال ها بر اساس خدمات خوب و اعتمادهایی که ایجاد کرده اند توانسته اند در سطح کشور بدرخشند اما کسی به آنها توجه نمی کند.

**بیان دلایل نازیبا بودن شهر کرمان
استاد برجسته دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست به تشریح طرح پیشنهادی در موضوع رفع مشکلات سیما و منظر شهری مصوب اتاق فکر توسعه فرهنگی و اجتماعی استان پرداخت.
پروفسور مهدی رجبعلی پور ادامه داد: هدف ما این است که بافت های سنتی حفظ شود و بناهایی که ساخته می شود با فرهنگ، شرایط اقلیمی و آب و هوا، با هارمونی که به ما آسایش و آرامش می دهد و ما را به بیگانگی نمی کشاند هماهنگ باشد.
وی گفت: با کمک استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان مردم نهادی برای رسیدن به هدف مورد نظر تشکیل شده است.
وی گفت: عدم سازگاری سیمای شهر کرمان با مقتضیات جغرافیایی و بومی، عدم تناسب ساختمان های نوساز با یکدیگر، توسعه نامتوازن شهر و عدم پراکنش جمعیت، تخریب ساختمانهای واجد ارزش تاریخی، استفاده از ساز و کارهای متناسب با اقلیم کرمان مانند سقف شیروانی، وضعیت اسفناک پارکینگ ها، مداخله های غیر تخصصی در امور شهری از جمله دلایل نازیبایی شهر کرمان است.
در این نشست راهبردهای تقویت اعتماد عمومی مبتنی بر تحقق همدلی و همزبانی مطرح و پس از بحث و بررسی درباره آنها مقرر شد به دستگاه های اجرایی ابلاغ شوند.
همچنین طرح پیشنهادی در خصوص رفع مشکلات سیما و منظر شهری مصوب اتاق فکر توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان ارایه و بررسی شد.

گزارش از سودابه سرلک
7443/3028



17/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن