تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798403573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوادث، بیماریها و ازدواجهای فامیلی علت اصلی معلولیت ها در یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حوادث، بیماریها و ازدواجهای فامیلی علت اصلی معلولیت ها در یزد یزد- ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: سوانح و حوادث، بیماریها و ازدواجهای فامیلی از علل و عوامل معلولیت ها در این استان هستند.


به گزارش ایرنا جلیل عفتی روز سه شنبه به مناسبت هفته بهزیستی (20 تا 26 تیرماه) در جمع خبرنگاران استان با اشاره به 220 معلول ضایع نخاعی در این خطه افزود: علت معلولیت این افراد ناشی از حوادث و سوانح بوده است.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایات به دیابت در استان بالا است اظهار کرد: اختلالات جسمی حرکتی ، کم بینایی و نابینایی ، نارسایی کلیه و سکته مغزی از عوارض بیماری دیابت است که همه این ها به نوعی موجب معلولیت در افراد می شود.
عفتی ازدواج های فامیلی را از دیگر علل و عوامل معلولیت در استان بیان کرد و گفت: 40 درصد ازدواجها در استان فامیلی است.
وی مشاوره ژنتیک را در این زمینه لازم و ضروری خواند و افزود: تمام افراد باید برای پیشگیری از تولد فرزند معلول مشاوره ژنیتک و ازمایش ان را انجام دهند.
عفتی از رایگان بودن خدمات مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در شهرستانهای میبد و مهریز خبر داد و اضافه کرد: خدمات ژنتیک هزینه های بالایی دارند به همین لحاظ مردم دچار مشکل هستند.
***رویکرد ارایه خدمات طرح نظام سلامت پیشگیرانه نیست
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه رویکرد ارایه خدمات سلامت پیشگیرانه نیست گفت: رویکرد این طرح بیشتر بر محور درمان است.
وی افزود: هزینه خدمات پیشگیری بالا است و برای بررسی کامل ژنهای ناشنوایی هر فرد حدود 300میلیون ریال هزینه آن می شود.
وی اظهار کرد: امکانات برای پیشگیری از معلولیت خوب است اما افراد بدلیل گران بودن آزمایشات و تحت پوشش بیمه قرار ندارد از این امر خود داری می کنند.
وی گفت: انتظار می رود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسوولان و سیاستگذاران این بخش به این موضوع بهای بیشتری دهند.
*** جذب 150 میلیارد ریال توسط مشارکتهای مردمی
مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: در سال گذشته 150 میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیر نقدی از مراکز و موسسات دولتی و خیرین جذب شد.
مدیر کل بهزیستی استان یزد از ساخت دو هزار 500 واحد مسکونی مهر به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: یکهزار و 553 واحد واگذار و 946 واحد هم در دست ساخت است.
وی تعداد مراکز همسو با بهزیستی را یکهزار مورد بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود در سالجاری به 220 مرکز دیگر مجوز داده شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی پیشگیری است گفت: در سال گذشته 23 هزار کودک تحت طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد 30 نوزاد مورد مشکل شنوایی داشتند.
عفتی سن قبل از شش ماهگی را دوره طلایی تشخیص کم شنوایی عنوان کرد و افزود: هر چه درمان سریعتر انجام شود نتیجه موفق تر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش ساله افزود: در سال گذشته 50 هزار کودک تحت پوشش قرار گرفتند
عفتی خاطر نشان کرد: هم اکنون 18 مرکز حرفه آموزی ، سه کارگاه تولیدی حمایتی ، شش مرکز جسمی حرکتی ، 11 مرکز آموزشی توان بخشی سالمندان، سه مرکز آموزشی توانبخشی روانی مزمن، سه مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا ف یک مرکز خانواده کم بینا و نابینا و سه مرکز آموزشی و توانبخشی ذهنی زیر 15 سال و یک مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات در این استان وجود دارد.
عفتی، کمک هزینه کاشت حلزون، آموزش ناشنوایان ، ارائه سمعک و غیره را از جمله خدمات این سازمان برای افراد ناشنوا و کم شنوا اعلام و اضافه کرد: در سال گذشته به 14 نفر کمک هزینه کاشت حلزون به مبلغ 30 میلیون ریال کمک شد.
*** 23 مرکز ویزیت در منزل
مدیر کل بهزیستی استان یزد تعداد مراکز ویزیت در منزل را 23 مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 11 مرکز مخصوص بیماران روانی مزمن، پنج مرکز سالمندان و چهار مورد معلولان جسمی حرکتی و دو مرکز معلولان ذهنی است.
وی اظهار کرد: در این مراکز گروههای تخصصی شامل پزشک عمومی ، فیزیوتراپ، کاردرمان، پرستار، گفتار درمان ، روانشناس و مددکار اجتماعی است.
وی در ادامه با اشاره طرح بررسی معلولیتها در روستاها استان افزود: در این طرح 184 نفر در روستاها تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد پنج هزار و 893 نفر معلول شناسایی شد.
عفتی گفت: از این تعداد 788 نفر معلول بینایی ، 755 نفر معلول شنوایی، 320 نفر معلول صوتی و و یکهزار و 962 نفر معلول جسمی حرکتی ، یکهزار و 135 نفر معلول ذهنی و 933 نفر دارای اختلالات روانی بودند.
مدیر کل بهزیستی استان یزد یاد اور شد: این طرح از سال 76 در استان با هدف ارتقا سطح سلامت و افزایش امید به زندگی و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت آغاز شد.
*** 400 خانواده یزدی در لیست انتظار دریافت فرزندخوانده قرار دارند
مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت:در حال حاضر 400 خانواده متقاضی در استان یزد در لیست انتظار و نویت دریافت فرزندخوانده از این سازمان هستند.
وی افزود: در سال گذشته در مجموع با نظارت و طی مراحل قانونی 20 کودک به خانواده های متقاضی سپرده شد.
2088/6197



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن