تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کمربند سبز ارومیه مورد نیاز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دوهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کمربند سبز ارومیه مورد نیاز است ارومیه ـ ایرنا ـ رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای اجرای طرح کمربند سبز ارومیه دو هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تامین آن در ردیف اعتبارات استانی قرار دارد.


محمد ستارپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح فضای سبز ، کاشت درخت و نگهداشت آن مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: در طرح کمربند سبز ارومیه درختان غیر مثمر و مثمری نظیر پسته ، سنجد ، انجیر و زیتون کاشته می شود.
وی اضافه کرد: این درختان به عنوان بادشکن عمل کرده و از ورود ریزگردها به شهر جلوگیری خواهد کرد تا هوای شهر در شرایط ناسالم قرار نگیرد.
وی ادامه داد: بهبود نمای بصری شهر ، تلطیف آلودگی های آب و هوایی و حفاظت از اراضی ملی از مزایای اجرای طرح کمربند سبز در ارومیه هدفگذاری شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اجرای کمربند سبز حاشیه شهر ارومیه در سطح یک هزار و 50 هکتار و به عرض 150 متر طراحی شده که بیشتر متشکل از باغ های اشخاص بوده و بخشی از آن نیز زمین های منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و شهرداری ارومیه است.
ستارپور ادامه داد: هم اکنون اجرای طرح کمربند سبز در بخش مربوط به زمین های شهرداری و منابع طبیعی و راه و شهر سازی از 82 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از کمربند سبز ارومیه توسط باغ های انگور و سیب احاطه شده و این باغ ها در قسمت پایین و حاشیه شهر ارومیه شامل بلوار والفجر ، جارچیلو ، جاده سلماس ، جاده سرو و پشت باغ رضوان ارومیه قرار گرفته اند.
وی افزود: برای حفاظت از این باغ های طبیعی و جلوگیری از تخریب و تفکیک آن در راستای اجرای کمربند سبز ، اکیپ های نظارت شهرداری ارومیه در این محدوده به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند.
به گزارش ایرنا ، ارومیه یکی از 10 شهر پرجمعیت کشور است که نزدیک به 700 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهر که در برخی موارد از آن به عنوان باغ شهر نیز یاد می شود ، بیش از 10 هزار هکتار مساحت دارد.
مردم ارومیه در سالهای اخیر به دنبال ورود ریزگردها با مشکلات جدی زیست محیطی رو به رو بوده اند.
8137/1905



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن