تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798492618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعا و نقش آن در سلامت روان


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در سالهاي اخير روانشناسان توجه بيشتري به دين براي سلامت روان و درمان بيماري هاي رواني معطوف داشته اند و آنها معتقدند در ايمان به خدا نيروي خارق العاده اي وجود دارد

به گزارش تراز ،در سالهاي اخير روانشناسان توجه بيشتري به دين براي سلامت روان و درمان بيماري هاي رواني معطوف داشته اند و آنها معتقدند در ايمان به خدا نيروي خارق العاده اي وجود دارد كه نوعي قدرت معنوي به انسان مي بخشد و در تحمل سختي هاي زندگي روزمره او را كمك مي كند و از نگراني و اضطرابي كه بسياري از مردم زمان ما در معرض ابتلا به آن هستند دور مي‌سازد.
راش، يكي از بنيانگذاران علم روان پزشكي مي گويد: «مذهب آنقدر براي پرورش و سلامت روح و روان آدمي اهميت دارد كه هوا براي تنفس ايمان بدون شك مؤثرترين درمان اضطراب است. فقدان ايمان خطري است كه شكست انسان را در برابر سختي هاي زندگي هشدار مي دهد.
همانطور كه امواج خروشان و غلتان اقيانوس نمي تواند آرامش ژرفاي آن را برهم بزند و امنيت آن را پريشان كند دگرگوني هاي سطحي و موقتي زندگي نيز آرامش دروني انسان را كه عميقاً به خداوند ايمان دارد بر هم نمي زند. من صدها تن را كه به من مراجعه كرده اند معالجه و درمان كرده ام اما از ميان بيماراني كه در نيمه دوم عمر خود به سر مي برند يعني از 35 سالگي به بعد حتي يك بيمار را نديديم كه اساساً مشكلش نياز به يك گرايش ديني از زندگي نباشد.»
يونگ مي گويد: « آنها به اين دليل گرفتار بيماري رواني شده بودند كه جوهر دين و باورهاي ديني را در نيافته بودند لذا با بازگشت به اين ديدگاه‌هاي ديني به طور كامل درمان شدند. بحراني كه اروپائيان در قرون حاضر دچار آن شده اند اساساً او معتقد است كه تنها راه درمان اين فقر و پاشيدگي اخلاقي به فقر معنوي آنها باز مي گردد.
تأثير دعا بر سلامت رواني
عليرغم تمام پيشرفتها و تسهيلات، مشكلات بهداشت رواني به عنوان مشكلي براي خانواده ها، سازمانها و جوامع رو به افزايش است. هر روز به تعداد افرادي كه معتقدند معنويت، درمان رنجوري و درماندگي روحي آنها است و بر متخصصين كه براي درمان بيماري هاي رواني و حفظ سلامت رواني بر باورها و رفتارهاي مذهبي متمركز مي شوند، اضافه مي شود. انسان امروز با آگاهي و بينش به اين عقيده رسيده است كه بدون معنويت تنها مي ماند و در گرداب تكنولوژي به فنا مي رسد. انسان امروز فهميده كه با دور شدن از باور و اعتقاد، پوچي و درماندگي در انتظارش خواهد بود.
ويليام جيمز معتقد است باور به وجود ارزش‌هاي بالاتر و يك قدرت برتر براي بهداشت رواني انسان ضروري است .
نتايج پژوهش هاي جديد در رابطه با استفاده از دعا در زندگي روزمره و تأثير آن بر سلامت روان حاكي از آن است كه بين فراواني استفاده از دعا با سلامت رواني رابطه معني دار وجود دارد.
افسردگي و اضطراب شايع‌ترين اختلالات روانپزشكي است كه با توجه به شيوع بالا و هزينه هاي بهداشتي توجه بسياري از متخصصين بهداشت رواني را بخود جلب كرده است.
سلامت روانی افرادي كه بيشتر به دعا مي پردازند
با توجه به يافته هاي بررسي حاضر مبني بر وجود رابطه معني دار ميان اضطراب و افسردگي و فراواني استفاده از دعا و همچنين بررسي هاي قبلي ، به نظر مي رسد در سياست گذاري هاي بهداشت رواني به‌ويژه در پيشگيري از اضطراب و افسردگي ، توجه به اين ارتباط دوسويه مخلوق و خالق حياتي باشد.
روزه و بهداشت فردي
روزه هم از نظر بهداشت جسم و سلامت بدن داراي فوايد فراواني است.
این عمل در سلامت معده و پاكسازي آن از انواع غذاها كه موجب بيماري هستند اثرات فوق العاده دارد. پیامبر اکرم(ص) فرمود: معده مرکز و خانه هر دردی است و پرهیز از غذای نامناسب و زیاده‌خوری اساس و رأس هر داروي شفابخش است . همچنين فرموده‌‌‌اند: روزه بگيريد تا سالم بمانيد.
دكتر كارل امريكايي مي‌نويسد: هر شخص بيمار بايد هر سال مدتي از خوردن غذا بپرهيزد زیرا مادامي كه غذا به بدن مي‌رسد ميكروب‌ها در حال رشد هستند، ولي هنگامي كه از غذا پرهيز مي شود، ميكروب‌ها رو به ضعف مي‌روند. روزه‌اي كه اسلام واجب كرده بزرگترين ضامن سلامتي بدن است.





زمانبندی انتشار: 16 تير 1394 - 12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن