تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820645497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد بر ضرورت توجه به برنامه هاي اجرايي کوتاه مدت در حوزه گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
در دومين جلسه کارگروه گردشگري استان کرمانشاه؛ تاکيد بر ضرورت توجه به برنامه هاي اجرايي کوتاه مدت در حوزه گردشگري موج - کرمانشاه - در دومين جلسه کارگروه گردشگري استان کرمانشاه طرح ساماندهي رستوران ها و واحد هاي پذيرايي بين راهي غير مجاز در سطح استان و همچنين طرح گردشگري پاوه رود مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ حاتمي با تاکيد بر ضرورت برنامه ريزي در حوزه توسعه گردشگري استان کرمانشاه گفت: برنامه ها بايد به صورت کوتاه مدت و ميان مدت و با رويکرد اجرايي در دستور کار قرار گيرند.
وي افزود: متاسفانه سيستم مديريتي در کشور ما استمرار برنامه هاي گذشته نيست و با تغيير مديران فرايند تصميم گيري کاملاً تغيير مي کند به همين دليل در کنار برنامه هاي بلند مدت بايد راه کارهاي اجرايي و محسوس در کوتاه مدت نيز لحاظ شود.
وي پيرامون واحدهاي غيرمجاز بين راهي بر لزوم ساماندهي اين واحد ها با رعايت اصول ايمني و چهارچوب هاي قانوني تاکيد کرد و گفت: دستگاه هاي متولي امر با در نظر گرفتن حداقل هاي قانوني در صورت امکان شرايط استاندارد سازي واحد هاي موجود را فراهم نمايند.
وي همچنين تاکيد کرد: دستگاه هاي نظارتي از توسعه واحدهاي غير مجاز جلوگيري به عمل آورند و با هرگونه ساخت و ساز غير مجاز در حريم راه ها جلوگيري نمايند.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه پيرامون طرح گردشگري پاوه رود، اظهار داشت: با توجه به ظرفيت هاي بي نظير استان در مناطقي همچون اورامانات مقوله توسعه اکوتوريسم بايد به صورت جدي مدنظر مسوولان گردشگري استان قرار گيرد.
وي افزود: اقتصاد گردشگري از اهميت بسزايي در آينده توسعه استان برخوردار است و بايد با توسعه اين بخش در راستاي توانمند سازي اقتصادي مردم محلي اقدامات اساسي شکل بگيرد.

به دنبال حاکم کردن يک سيستم جامع در حوزه گردشگري هستيم
در ادامه ين نشست، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه با بيان اينکه برنامه ريزي هاي پنج ساله براي توسعه گردشگري استان تدوين شده است، تصريح کرد: به دنبال حاکم کردن يک سيستم جامع در حوزه توسعه گردشگري استان در قالب برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت هستيم.
علي فعله گري افزود: از نتايج اين برنامه ريزي سيستمي افزايش درآمدهاي استان در حوزه گردشگري بوده است، به نحوي که ما در سال گذشته به لحاظ درآمدزايي از محل بليط فروشي سايت هاي گردشگري و تاريخي از رتبه 15 کشور بعد از استان هاي فارس، اصفهان و خراسان رضوي به رتبه چهارم کشور ارتقاع يافته ايم.
وي ادامه داد: طبق آمارهاي موجود در صد روز ابتدايي سال جاري بيش از 600 ميليون تومان از درآمد هاي اين اداره کل به خزانه دولت واريز شده است.
وي پيرامون ساماندهي واحد هاي غير مجاز بين راهي نيز گفت: تعداد قابل توجهي از اين واحد ها با توجه به بازديد هاي به عمل آمده امکان استاندارد سازي و اعطاي مجوز را دارند که البته اداره راه و ترابري و سازمان پايانه ها بايد در خصوص در اختيار قرار دادن راه دسترسي بايد مجوزهاي مورد نياز را صادر نمايد.
فعله گري همچنين در خصوص طرح گردشگري پاوه رود اظهار داشت: منطقه اورامانات به لحاظ بافت روستايي و منظر طبيعي در استان از اهميت ويژه اي برخوردار است، که مي توان با يک برنامه ريزي مناسب به توسعه گردشگري در اين حوزه توجه کرد.
وي در ادامه از برنامه سازمان ميراث فرهنگي کشور براي ثبت جهاني حريم منظري و طبيعي اورامانات خبر داد و گفت: اين منطقه بين استان هاي کرمانشاه، کردستان و کشور عراق تقسيم شده است که با يک همکاري مشترک به دنبال ثبت جهاني آن هستيم.

از برنامه هاي توسعه اي حمايت مي کنيم
در ادامه طهمورث الياسي، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمانشاه، نيز بر لزوم برنامه محوري در حوزه هاي توسعه اي استان تاکيد کرد و اظهار داشت: از برنامه هاي توسعه اي در حوزه هاي مختلف استقبال و حمايت مي کنيم.
وي توجه به مقوله برنامه ريزي را بسيار ارزشمند دانست و گفت: بايد از کوچکترين ظرفيت هاي استان براي پيشبرد اهداف توسعه اي به بهترين شکل استفاده کرد.
الياسي تصريح کرد: در استان کرمانشاه ديگر فرصت آزمون و خطا نداريم و بايد از تجربيات گذشته بيشترين بهره ممکن را برد.
وي ظهار داشت: انتظار مي رود در کارگروه هاي مختلف بيشترين بهره برداري براي طرح مسائل در شوراي برنامه ريزي استان صورت گيرد.
گفتني است در خاتمه اين نشست مقرر شد طرح جامع گردشگري پاوه رود براي انجام مطالعات بيشتر در شوراي برنامه ريزي استان مطرح شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن