تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803273111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد دولت تامین 80درصد از نیازهای غذایی در داخل کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رویکرد دولت تامین 80درصد از نیازهای غذایی در داخل کشور است سنندج - ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید 45 درصد نیاز غذایی کشور از خارج تامین می شد گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید تامین 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل است.


به گزارش خبرنگار ایرنا مهندس عباس کشاورز شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج افزود: در سال های 90، 91 و 92 حجم واردات محصولات کشاورزی به کشور 22 میلیون تن بود و در آن سال ها تنها 55درصد انرژی غذایی در داخل تولید می شد و 45 درصد آن وارداتی بود.
او گفت: به رئیس جمهور قول دادیم میزان تامین انرژی غذایی کشور را از رقم 55درصد فعلی به 80 درصد برسانیم و آن را عملی خواهیم کرد و این رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی در اوایل دهه 80 در کشورمان به سختی به 10 میلیون تن می رسد گفت: از نیمه دوم دهه 80 تا سال 92 این رقم به 22 میلیون تن افزایش یافت.
وی میزان تولید گندم در سال گذشته در کشور را 10 میلیون و 300 هزار تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال 11 میلیون تن گندم در کشور تولید شود.
او با تاکید بر اینکه هر محصولی که برای کشاورزان در کشور مزیت اقتصادی داشته باشد باید حمایت شود گفت: ابتدا باید مزیت را تعریف کنیم و بعد هزینه های آن را نیز تقبل نماییم.
وی پایین بودن عملکرد در حوزه تولید محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و اظهار کرد: کشاورزی در کشور ما گران است و قابل رقابت با کشورهای اروپایی و حتی برزیل نیست.
او با بیان اینکه در کل کشور با بحران کم آبی مواجه هستیم گفت: باید برای هر محصولی یک خط تعیین کنیم و براساس این خط بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم.
کشاورز با اشاره به اینکه کشاورزی در کشور دچار ناپایداری شده بود گفت: در سال های گذشته شاهد کاهش تولید و افزایش واردات محصولات کشاورزی بودیم که باید با تغییر رویکردها در جهت افزایش تولید و کاهش واردات تلاش نماییم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به استفاده از تکنولوژی روز در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی و کارهای ترویجی و آموزش به کشاورزان می توان میزان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.
کشاورز به تغییرات اب و هوایی و کمبود آب نیز اشاره کرد و گفت: برای این وضعیت و شرایط جدید باید نسخه های جدیدی پیچید و ارقامی که در برابر خشکی مقاوم هستند و تقاضای آب کمتری دارند را کشت کنیم.
او بر تطبیق کشت محصولات کشاورزی با وضعیت فعلی آب و هوایی تاکید کرد و افزود: باید به دنبال کشت محصولاتی برویم که نیاز کمتری به آب دارند و در عین حال از روش های ابیاری استفاده کنیم که آب بدون واسطه به گیاه برسد.
او اظهار کرد: شیوه های فعلی آبیاری مانند بارانی منسوخ شده و باعث می شود بیشتر اب تبخیر شود و به گیاه نرسد و از این رو باید به دنبال شیوه های نوین آبیاری باشیم که هدررفت نداشته باشد.
او تاکید کرد با دانش، تکنولوژی و هماهنگی بیشتر می توانیم بخش کشاورزی را تقویت و توسعه دهیم چرا که ظرفیت این بخش بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است.
او با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به راهکارهای کارشناسان توجه می کند گفت: از این فرصت که دولت به حوزه کشاورزی نگاه ویژه دارد باید در جهت توسعه و تقویت کشاورزی کشور تلاش کنیم.
کشاورز کاهش هزینه ها را از دیگر رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: یکی از راه های کاهش هزینه توجه به خدماتی است که ارایه می شود و باید توجه کنیم این خدمات به صورت درست و بر مبنای اصول علمی ارایه شود.
وی بر حفاظت از خاک با استفاده از عملیات خاک ورزی حفاظتی تاکید کرد و گفت: باید به کشاورزان گفته شود که از تماس مستقیم خاک با نور خورشید خودداری کنند و برای این کار 30 تا 40 درصد بقایای محصولات را در مزارع جمع آوری نکنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به بازدید خود از مزارع کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی در کردستان بسیار خوب عمل شده و انتظار داریم با تلاش بیشتر شاهد توسعه این بخش در استان باشیم.
کشاورز بر افزایش تعداد ایستگاه های تحقیقاتی در کردستان تاکید کرد و افزود: ایستگاه ها را باید به مزارع استان برد و در آنجا کارهای تحقیقاتی را انجام داد تا کشاورزان نیز با کشاورزی نوین آشنا شوند.
وی با بیان اینکه کردستان استانی دیمی در حوزه کشاورزی است تاکید کرد باید کشاورزی استان را باید با شرایط دیمی تطبیق داد و تا 5 سال آینده باید 25 درصد به محصولات دیم استان اضافه شود.ک/3
3033/1904



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن