تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار نباید اهل مجامله ‏ ، مجادله و مماشات باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار نباید اهل مجامله ‏ ، مجادله و مماشات باشد پایگاه خبری کاسی لرستان در یاداشتی با اشاره به انتصاب فرماندار جدید شهرستان دلفان نوشت : فرماندار نباید اهل مجامله و مجادله و مماشات باشد او بالاترین نماینده اداری و مدیریتی شهرستان است و بایستی با مدیران ناتوان برخورد نماید.


در ادامه این یادداشت آمده است : فرماندار با عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان نباید با افرادی که ناتوان هستند و ناتوانی آنها به ضف مدیریتی دامن می زند و به عقب ماندگی این دیار می انجامد مدارا کند .
تردیدی نیست که مدیریت و تصدی همراه با قدرت و امتیازاتی است که برای شخص بوجود می آورد اما مسئله اساسی این است که اخلاق سیاسی ، مردمداری و خدمت و تمرکز بر روی مشکلات اساسی شهر و مردم و هماهنگی با همه گروهها و تشکل های سیاسی و سایر نهادها و ادارات شهرستان مخصوصا هماهنگی مستمر با امام جمعه در این شهرستان نباید تحت الشعاع و وجه المصالحه گروه گرایی ، قدرت و منصب قرار گیرد .
زیرا این مسئله علاوه بر نمایان ساختن ضعف و کارآیی مدیریتی ، زمینه را برای انتقادات و نارضایتی ها ، مخصوصا پس از اتمام دوران تصدی یا برکناری از تصدی فراهم آورده و حتی از نظر روان شناسی سیاسی مدیر را در حالت خود انتقادی شدید قرار می دهد. نورآباد شهری جدیدی است که علیرغم سابقه مدنیت هشتاد ساله آن دارای سابقه تاریخی چند هزار ساله ای به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ و تمدن غرب کشور است.
بنابراین بسیاری از ویژگی های بارز فرهنگی و هویتی آن بخش اجتناب ناپذیری از خاطره تاریخی این مردم است که باید به آن احترام گذاشت .
این شهر با این سابقه کوتاه که اولین زمینه های شهری آن در 1310 ایجاد شده است اما رشد و توسعه فراوانی نموده است. اگرچه این رشد و توسعه ، رشد و توسعه ای نا متوازن بوده که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است .
1- رشد و توسعه ای نورآباد معلول عوامل متعددی از جمله :
الف- مهاجرت های روستا به شهر دهه 60 به بعد که با رشد 10 درصد بوده است
ب_ ضعف مالکیت روستایی در دلفان و استقرار فرهنگ خرده مالکی
ج- قرار گرفتن در مسیر سه استان لرستان ، همدان و کرمانشاه
د- روحیه نوگرایی مردم و میل به توسعه و تجدد در زندگی به عنوان یکی از ایستار های اساسی فرهنگ آنها است.
بنابراین ، این عوامل علاوه بر ایجاد رشد و توسعه ی روز افزون این شهر نسبت به شهرهای همجوار باعث ایجاد مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شدیدی برای این شهر و مردم آن گردیده که حاشیه نشینی و رشد توده وار و اقماری بعضی از محلات و کوی های مانند بهارستان ، الفت آباد و غیره از جمله پیامدهای این رشد گسترده است اگرچه از معضلات و آسیب های جدی و اساسی مانند رشد مشاغل کاذب و بیکاری نمی توان فروگذار کرد .
3 - نورآباد شهری خدماتی است
از میان فعالیت های مهم اقتصادی کشور از جمله کشاورزی ، صنعت و خدمات آمارها نشان از گسترش فعالیت های خدماتی در این شهر می دهند .
بعضی از این فعالیت ها منوط به فعالیت خدمات اداری است اما بخش عمده و عدیده آن خدمات اجتماعی منحصر به فعالیت های بازار است .
ضعف شدید فعالیت های صنعتی در این منطقه ، خود حکایت درد آور دیگری است که بارها به آن پرداخته شده و مطالبی تحلیلی در این پایگاه و جراید استانی در باره آن نوشته شده است اما هیچ کس به آن مطالب و دردها کمترین توجه ای نکرد!
حکایت ناحیه صنعتی علیمیرزایی حکایت سرمایه های است که توسط عده ای بیشتر غیر بومی و با عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی اما بدون داشتن سرمایه ، انگیزه و هدف تولید و در زمانی مناسب ( دهه 70) که زمان مناسبی برای توسعه و رشد صنعتی و ایجاد اشتغال در منطقه بود و می توانست زمینه های توسعه صنعت و رشد در آمد ملی و در آمد سرانه در پی داشته باشد فقط یک نتیجه داشت و آن تاراج سرمایه های ملی و بیت المال و کمک به بیکاری و عدم اشتغال بود .
اینک از آن سرمایه های هنگفت فقط سوله های خالی برجای مانده که خاطره ی تلخ عده ای تاراج گر بیت المال و زیان به این منطقه و افزایش بیکاری را در ذهن زنده می کند.
فعالیت های که به جای آنکه زمینه اشتغال صدها نفر را ایجاد کند زمینه های بیکاری صدها نفر و ایجاد اضطراب و استرس با آسیب های دیگری را در پی داشت و سوال اساسی وجدان های بیدار و عدم پیگیری جدی این مسئله توسط مدیران پیشین است.
4 - هماهنگی با نهاد امامت جمعه در شهرستان دلفان یکی از عوامل موفقیت هر مدیر اجرایی برای پیشبرد اهداف اساسی شهرستان و برنامه های توسعه اقتصادی و فرهنگی است .
فرمانداران به عنوان بالاترین مرجع مدیریتی هر شهرستان در مسائل حوزه مدیریتی خود نباید خود را بی نیاز از مظاهرت و همکاری و تعامل دلسوزانه ائمه جمعه بدانند زیرا تجربه نشان می دهد که این ارتباط مستمر دونهاد به موفقیت بیشتر امور خواهد انجامید و باعت دلگرمی و امیدواری مردم خواهد شد.
5 -ضعف مدیریتی برخی نهاد ها و دستگاههای اجرایی
یکی از مسائل و معضلات شهرستان دلفان ضعف مدیریتی برخی دستگاههای اجرایی است که متاسفانه ازگذشته تا به امروز این مسئله لاینحل مانده است چه بسیار مدیرانی نه به سبب لیاقت و توان مدیریتی منصوب شده اند بلکه با استفاده از رانت های قدرت لابی گری به این مناصب دست یافته که ضعف آنان چنان برای مردم مشهود است که قابل انکار نیست.
این مسئله علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم باعث کاهش سطح بهره وری و عدم هماهنگی میان نهادها و ادارات شهرستان دلفان و ایجاد کارکردهای نامناسب برخی همکاران اداری و شهروندان را فراهم کرده است.
البته این مسئله باعث نمی شود که از زحمات دلسوزانه و مسئولانه بسیاری از مدیران شهرستانی غافل بوده و از آنها نهایت تشکر و سپاسگزاری را ننمائیم .
فرماندار باید با رصد این موضوع در جلسات شورای اداری از زحمات مدیران دلسوز و زخمتکش تقدیر نموده تاز مینه برای تشویق دیگران فراهم شود .
فرماندار نبایداهل مجامله و مجادله و مماشات باشد او بالاترین نماینده اداری و مدیریتی شهرستان است و ضمن احترام فراوان به مدیران زحمتکش نباید با افرادی که ناتوان هستند و ناتوانی آنها به ضف مدیریتی دامن می زند و به عقب ماندگی این دیار می انجامد مدارا کند .
مدارا با این افراد منجر به انتقاد از شخص خود فرماندار خواهد شد بنابراین فرماندار نباید اهل تعارف باشد!!! فرماندار باید به مدیران ضعیف فرصت دهد تا کاستی ها را بر طرف کنند و با تجاربی که ازکشاکش سالها مدیریت بدست آورده باید تلاش کند که این تجربیات را به سایرین منتقل نماید .
او جوابگویی خداوند ، نظام اسلامی و مردم است همه باید به این مردم غیرتمند و ولایت مدار از جان و دل احترام بگذارند و در پیشبرد اهداف اسلامی هیچ گونه رخوت و سستی بخود راه ندهند .
6 – پیگیری جدی مسائل و اولویت بندی آنها
تردیدی نیست که بزرگترین معضل لرستان و به ویژه شهرستان دلفان معضل بیکاری است اگر انواع بیکاری ها را از یکدیگر تفکیک کرده و به تحلیل مشاغل کاذب بپردازیم دلفان دارای بیشتریت آمار بیکاری در استان است .
دفتر فرماندار باید مرکز تصمیم گیری و تفکر و چاره جویی برای حل مشکلات شهرستان به ویژه حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و توسعه باشد.
فرماندار باید برای این موضوع تمام توان و هم خود را بکار گرفته و از تمام قابلیت ها و ظرفیت ها استفاده کرده و تما م نیروهای دلسوز سیاسی را به کمک به طلبد.
آری ! فرماندارمجری سیاست های دولت است اما می توان برای توسعه شهرستان و عمران آبادانی از ایده و انتقادهای منتقدین استقبال کند.
فرمانداری ملجا مامن تمام مردم و گروهای سیاسی است این دفتر نباید با اتاق فکر گروهی خاص تبدیل شود .”
منبع پایگاه خبری کاسی لرستان
7270



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن