تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815026800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم مماشات در مورد خطوط قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
بازتاب فرمايشات رهبري در رسانه هاي غربي؛ عدم مماشات در مورد خطوط قرمز گروه بين الملل خبرگزاري موج
بيانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در تبيين نکات تعيين کننده در روند مذاکرات هسته اي، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي غربي داشت که از مهم ترين آنها مي توان به تبيين خطوط قرمز و حقوق مسلم جمهوري اسلامي از سوي ايشان اشاره کرد.
رويترز در ابتداي گزارش خود از سخنان رهبر معظم انقلاب به تاکيد ايشان بر عدم پذيرش محدوديت هاي بلندمدت براي فعاليت هاي هسته اي پرداخت. در ادامه اين گزارش رويترز به ديگر خط قرمز اعلام شده از سوي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي يعني لزوم لغو کليه تحريم ها به محض حصول توافق اشاره کرد.
رويترز با اين مقدمه نوشت که طرفين مذاکره کننده ايران خواستار توقف و تعليق فعاليت هاي هسته اي ايران به مدت حداقل 10 سال هستند و اين بند را به عنوان بخش مهمي از توافق احتمالي عنوان کرده اند.
بلافاصله پس از اين توضيح، رويترز به قاطعيت مقام معظم رهبري در مقابل اصرارهاي آمريکا و متحدانش در ميان کشورهاي 1+5 پرداخت و نوشت که رهبر ايران تداوم کار تحقيق و توسعه حتي در زمان محدوديت را دومين خط قرمز ايران اعلام کرده و به سخنان رهبري در اين مورد اشاره کرد که فرمودند: «ما برخلاف اصرار امريکايي ها محدوديتهاي بلند مدت ۱۰، ۱۲ ساله را قبول نداريم و مقدار سالهاي مورد قبول محدوديت را به آنها گفته ايم.»
رويترز در ادامه به سخنان رهبري مبني بر اعتماد به تيم مذاکره کننده ايران پرداخت و بلافاصله پس از آن به ديگر خط قرمز ايران در مذاکرات، يعني بازرسي مراکز نظامي و پرس و جو از شخصيت هاي ايراني پرداخت و در اين مورد نيز به سخنان قاصع رهبري اشاره کرد.

***
نيويورک تايمز نيز با اشاره به فرصت يک هفته اي باقي مانده تا پايان مهلت حصول توافق در مذاکرات هسته اي ايران، به سخنان رهبري در مورد مواضع و خطوط قرمز ايران در اين فرصت باقي مانده پرداخت.
نخستين نکته اي که نيويورک تايمز از ميان بيانات مقام معظم رهبري مورد اشاره قرار داد، تاکيد ايشان بر لغو فوري تحريم ها بود. نيويورک تايمز در ادامه نيز به قاطعيت ايران در عدم توقف فعاليت تحقيق و توسعه حتي در زمان محدوديت در بيانات رهبري پرداخت.
نيويورک تايمز در ادامه گزارش خود خط قرمز ديگر ايران، يعني عدم اجازه مبني بر دسترسي به مراکز نظامي و دسترسي و پرس و جو از شخصيت ها و دانشمندان ايراني را نيز مطرح کرده و نکته جالب آنکه تنها چند سطر پس از آن به شهادت پنج دانشمند هسته اي ايران اشاره کرده و اين امر را دليل بي اعتمادي ايران به بازرسي و دسترسي به شخصيت هاي ايراني دانسته است.
اين رسانه آمريکايي در گزارش خود به احتمال تمديد مهلت پايان مذاکرات در اظهارنظرهاي مقامات اروپايي پرداخت.

***
رهبري در سخنراني شب گذشته خود به کارشکني هاي متعدد و زياده خواهي ها و بدعهدي هاي آمريکا اشاره فرمودند که جاي تعجب ندارد که در هيچ يک از رسانه هاي غربي اين بخش از بيانات ايشان نه تنها منتشر نشده که حتي بدان اشاره اي نيز نشده است.
آنچه که از بازتاب بيانات رهبري در دو نمونه از رسانه هاي غربي (که همانا مشت نشانه خروار هستند) مي توان برداشت کرد، توجه اين رسانه ها به قاطعيت ايران در خطوط قرمز خود در سايه رهنمودها و تدابير معظم له است. اين خطوط قرمز زماني از اهميت چندين برابر برخوردار مي شوند که چنانچه از فرمايشات رهبري نيز مشخص است، عزت نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران در اولويت امور قرار دارد.
از سوي ديگر قاطعيت جمهوري اسلامي در تاکيد بر خطوط قرمز خود در سايه بيانات مقام معظم رهبري، نشان از اقتدار نظام دارد که البته مسلما هرگز از سوي رسانه هاي غربي بدان پرداخته نخواهد شد.
فرمايشات ايشان مبني بر خواست باطني آمريکا و متحدانش در ريشه کن کردن صنعت هسته اي ايران و محروم ساختن ملت ايران از اين صنعت، دلايل و چرايي تاکيد بر خط قرمز مهم ايران در مذاکرات، يعني عدم توقف فعاليت تحقيق و توسعه را کاملا مشخص مي کند و گذشته از آن نبايد فراموش کرد که صنعتي که ايران اسلامي بواسطه سال ها تحمل تحريم هاي مختلف موفق به دستيابي به آن شده، نبايد در سايه سياست بازي هاي غرب رنگ ببازد، چرا که عزت ايراني اجازه چنين امري نمي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن