تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820009069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت به سياست‌هاي دوران اصلاحات در حوزه زنان ظلم به آنهاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازگشت به سياست‌هاي دوران اصلاحات در حوزه زنان ظلم به آنهاست
رئيس بنياد فرهنگي اجتماعي زنان با اشاره به ناكارآمد بودن سياست‌هاي دوران اصلاحات در حوزه زنان گفت: بازگشت به آن سياست‌ها خشونت و ظلم از نوع غربي را به زنان تحميل مي‌كند.
 زهرا عباسي در خصوص سياست‌هاي دوره‌هاي قبل در حوزه زنان و خانواده و بازگشت به آنها براي حل مشكلات زنان ادامه داد: سياست‌هاي سطحي و ناكارآمد و آميخته به فرهنگ غربي كه استراتژي دوره هفتم و هشتم رياست جمهوري بود نه تنها مشكلي را از زنان حل نكرد بلكه موجب بي‌بند‌وباري، الگوگيري از غرب، تزلزل خانواده و تنزل شخصيت و هويت واقعي زنان شد.
وي ادامه داد: بازگشت به آن سياست‌ها، خشونت و ظلم از نوع غربي را به زنان تحميل مي‌كند. اجراي اسناد بالادستي مصوب مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه براي فعالان و تكريم شخصيت زنان و تأمين حقوق فردي و خانوادگي و اجتماعي آنها تصويب شده است از جمله قانون تسهيل و وساطت در امر ازدواج، عفاف و حجاب، مد و لباس، قانون لايحه حمايت از خانواده (مشاوره) براي رفع اختلافات خانوادگي، منشور حقوق و مسئوليت‌هاي زنان، دوركاري در ارتباط با اشتغال كه مورد استقبال تعداد زيادي از زنان قرار گرفت، اشتغال خانگي براي زنان سرپرست خانوار به همراه آموزش مهارت‌هاي زندگي و حرفه‌اي، اسلامي كردن دانشگاه‌ها، سند تحول آموزش و پرورش، افزايش جمعيت، تحكيم بنيان خانواده، نقشه مهندسي فرهنگي (سبك زندگي اسلامي)، بهداشت و سلامت (ورزش و تندرستي) همه مبتني بر راهبردهاي حضرت امام خميني (ره) و مقام‌معظم رهبري از مطالبات مهم زنان در جهت تأمين حقوق و اجراي عدالت در همه عرصه‌هاي زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي آنهاست.
عباسي تصريح كرد: لذا زنان جامعه اسلامي اجازه نمي‌دهند تجربه تلخ گذشته با شعارهايي از قبيل بالا بردن نرخ مشاركت سياسي و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ظلم مضاعفي به آنها تحميل شود.
وي خاطرنشان كرد: در جايي كه بسياري از كشورهاي آسيايي و حتي برخي كشورهاي غربي از طرح‌ها، برنامه‌ها و قوانين جمهوري اسلامي در حوزه زنان و خانواده در اجلاس‌هاي بين‌المللي استفاده مي‌كنند، چه ضرورتي دارد كه با اجراي قراردادها يا پروتكل‌هايي با سازمان ملل كه نمي‌تواند جلوي اين همه ظلم و خشونت عليه زنان در ساير كشورها را بگيرد تعامل و همكاري شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن