تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819259080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات 60 ميليون دلار محصولات کشاورزي از آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۲۰:۲ب.ظ)
صادرات 60 ميليون دلار محصولات کشاورزي از آذربايجان شرقي موج - معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش 8 درصدي صادرات محصولات کشاورزي استان در سه ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر فتحي در جلسه تنظيم بازار سازمان محصولات کشاورزي را به شش دسته از نظر مبادله اي و غير مبادله اي تقسيم نموده و گفت: دسته اول محصولات مبادله اي وارداتي رقيب توليد داخلي شامل گندم، برنج، جو، ذرت، شکرخام، دانه‌هاي روغني و انواع روغن نباتي، چاي، گوشت گاو وگوسفند، شير، کره و پنير، دسته دوم محصولات مبادله اي توليدي با هدف صادرات شامل عسل، نخود، ميوه‌هاي مغز دار، پياز، سيب‌ درختي، انگور و...، دسته سوم محصولات مبادله اي صادراتي مازاد بر نياز داخلي شامل سيب زميني، لوبيا، تخم پرندگان و...، دسته چهارم محصولات غيرمبادله اي با هدف مصرف داخلي نيشکر، چغندرقند، زيتون، بادام زميني، دانه آفتابگردان و دانه پنبه، دسته پنجم محصولات غيرمبادله اي با توليد داخلي صفر آناناس، قهوه و... و بالاخره دسته ششم محصولات مبادله اي وارداتي با توليد داخلي صفر انواع روغن‌ها، کاکائو و... مي‌باشند که صادرات استان آذربايجان شرقي شامل دسته‌هاي دوم و سوم بوده که توانسته است سهم 13 درصدي از صادرات غير نفتي استان را به خود اختصاص دهد که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.
وي با بيان اين که صادرات بخش کشاورزي استان 4.2 درصد صادرات بخش کشاورزي کشور را به خود اختصاص داده است افزود: ارزش صادرات محصولات کشاورزي استان در سه ماهه اول سال جاري 60 ميليون دلار و مقصد کالاهاي صادراتي استان 65 کشور از جمله روسيه، امارات، اسپانيا، ارمنستان، ترکيه و مصر هست.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اين که صادرات به کشورهاي بزرگي همچون روسيه نيازمند فراهم شدن زيرساخت‌ها هست گفت: براي صادرات، زيرساخت‌هايي لازم است و بخش کشاورزي هم از اين امر مستثني نيست.
وي با اشاره به اهميت برنامه ريزي‌هاي انجام شده در وزارت جهادکشاورزي براي صادرات محصولات کشاورزي به روسيه افزود: برخي کشورها از تعرفه وارداتي به روسيه معاف هستند و واردکنندگان کالا به روسيه در کشورهاي طرف قرارداد با اين کشور از پرداخت تعرفه وارداتي معاف‌اند در حالي که صادرکنندگان آذربايجان شرقي بايد تعرفه ۲۰ درصدي براي واردات کالا به روسيه پرداخت کنند و اين موضوع موجب افزايش هزينه صادراتي آنان مي‌شود.
فتحي با بيان اين که جمهوري آذربايجان از جمله کشورهايي که از پرداخت تعرفه واردات به کشور روسيه معاف است ادامه داد: به همين دليل برخي از صادرکنندگان کشورمان براي بهره‌مندي از اين موضوع کالاي مورد نظرشان را به آذربايجان مي‌برند و از آن جا به روسيه صادر مي‌کنند.
معاون امور برنامه‌ريزي و اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اين که آذربايجان شرقي آمادگي دارد برخي محصولات مازاد بر مصرف کشاورزي از قبيل کشمش، مرغ، سيب، سيب زميني، پياز، سبزي، صيفي و ميوه‌جات را به روسيه صادر کند افزود: تاکنون اقداماتي در اين زمينه انجام شده، اما؛ باز هم ظرفيت در رابطه با صادرات اين محصولات وجود دارد و بايد روي اين مسأله کار کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن