تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799666606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند رو به رشد اعتیاد در زنان استان مرکزی نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روند رو به رشد اعتیاد در زنان استان مرکزی نگران کننده است اراک- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: روند رو به رشد اعتیاد در بین زنان کشور و استان نگران کننده است و باید لایه های پیشگیری در این بخش با حساسیت و جدیت بیشتری دنبال شود.


محمد زیدوند روز دوشنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: گرایش بانوان به مواد مخدر بخصوص ماده شیشه که مخدری سخت ترک است بسیار نگران کننده است و باید برای پیشگیری از گسترش این آسیب چاره اساسی اندیشیده شود.
وی عنوان کرد: بر اساس مطالعات شیوع شناسی سال 1390 بانوان حدود 10 درصد معتادان استان را به خود اختصاص داده اند در حالی که در مطالعات شیوع شناسی سال 1386 چهار درصد کل معتادان زن بودند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:32 مرکز مجاز ترک اعتیاد در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنندکه از این مراکز، 18 مرکز به عنوان معتمدان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان وظیفه نگهداری معتادان دستگیر شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: همچنین 130 نفر از معتادان پرخطر دستگیر شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در دوره های سه ماه و با استفاده از جدیدترین داروهای رایج در کشور درمان می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 600 عملیات پاکسازی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف استان مرکزی انجام شد، بیان کرد: در این عملیات بیش از 10 هزار نفر دستگیر شدند که 40 درصد از این افراد در حوزه خرده فروشی مواد مخدر فعالیت می کردند.
وی گفت: عملیات پاکسازی از حاشیه های شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی فراتر رفته ،به طوری که بخش قابل توجه ای از کشفیات مواد مخدر در سال گذشته از مراکز شهرها کشف شده است.
زیدوند عنوان کرد: در سال جاری نیز 85 عملیات پاکسازی در نقاط مختلف استان مرکزی انجام شد که بر این اساس شهرستان های اراک و ساوه آلوده ترین شهرستان های استان در بخش مواد مخدر معرفی شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: 25 درصد از مواد مخدری که از دو هزار کیلومتر مرز بین پاکستان و افغانستان وارد می شود به مرکز کشور می رسد و بقیه این مواد در لایه های اولیه بازرسی در استان های مرزی کشف می شوند.
وی بیشتر سنین گرایش به مصرف مواد مخدر را 20 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته تنها به مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و درمان معتادان توجه شده است و برنامه های مدونی برای پیشگیری صورت نگرفته است.
زیدوند با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و پیشگیری در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفته است بیان کرد: 18 دستگاه اجرایی در استان مرکزی همکاری های خود را با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آغاز کرده اند که تفاهمنامه های علمی و کاربردی زیادی نیز به توافق مدیران دستگاه ها رسیده است.
وی، پوشش بیمه معتادان را یکی دیگر از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: معتادانی که در فرآیند درمان برای ترک مواد هستند می توانند به مدت 6 ماه از این پوشش بیمه ای استفاده کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه بیش از 210 هزار هکتار از اراضی کشور افغانستان زیر کشت خشخاش قرار دارند، بیان کرد: بر اساس جدیدترین اطلاعات سازمان ملل سالانه بیش از 75 هزار کیلوگرم تریاک در کشور افغانستان تولید می شود.
وی اضافه کرد: شرایط جمهوری اسلامی ایران از لحاظ گرایش جوانان به مواد مخدر نسبت به دیگر نقاط جهان بحرانی تر است چرا که بیش از 90 درصد از انواع مواد مخدر در 2 کشور افغانستان و پاکستان که در همسایگی ایران هستند تولید می شود.
زیدوند اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در 22 سال گذشته چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در صحنه های مختلف مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نشانگر حساسیت مسوولان انتظامی کشور به این امر است.
وی گفت: کشف مواد مخدر در استان مرکزی از سال 1391 با رشد 36 درصدی روبه رو بوده است به طوری که در سال 1392 با کشف سه هزار و 270 کیلوگرم و 68 درصد رشد، در سال 1393 با کشف شش هزار و 270 کیلوگرم مواد مخدر و 90درصد رشد و در سه ماه نخست سال جاری با کشف یک هزار و 370 کیلوگرم با رشد 36 درصد روبرو بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی یادآوری کرد: بیش از 90 درصد از مواد مخدر کشف شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در جاده های این استان به دست آمده است و این مهم نشان می دهد که استان مرکزی مبدا و مقصد مواد مخدر محسوب نمی شود و تنها قرار گرفتن این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب برای قاچاقچیان مواد مخدر از حساسیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر حلقه مفقوده این مقوله در جامعه است.
زیدوند بیان کرد: در گذشته نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی مسوول مبارزه با مواد مخدر در جامعه بودند اما پس از ابلاغ سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری در سال 1385 این امر به عنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه مسوولان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود به طوری که آحاد جامعه نسبت به آن حساس شوند چرا که در غیر این صورت نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با این معضل مبارزه کند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون 340 نوع مواد مخدر روانگردان و شیمیایی در نقاط مختلف جهان به ثبت رسیده که همه انواع آن نیز در کشور ایران به راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد.
3017/6013/1358



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن