تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820725165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار رو به رشد زندانيان در کشور نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۸ب.ظ)
رئيس کل دادگستري لرستان: آمار رو به رشد زندانيان در کشور نگران کننده است موج - خرم آباد - رئيس کل دادگستري لرستان گفت: آمار رو به رشد زندانيان در کشور نگران کننده است.
به گزارش خبرگزاري موج، به مناسبت بزرگداشت هفته قوّه قضائيه، رئيس کل دادگستري استان به همراه معاونين، اعضاي شوراي قضايي، دادستان مرکز استان و روسأي سازمان هاي تابعه دستگاه قضايي از زندان مرکزي خرّم آباد بازديد کرد.
جعفر بدري، رئيس کل دادگستري لرستان، در پايان اين بازديد اظهار داشت: زنداني نوعي مددجو است که بايستي با فراغت کامل به بررسي مشکلات زندگي وي پرداخت، در محاکم قضايي به دليل حجم بالاي پرونده ها و ارباب رجوع فرصت اين مهم نيست و زندان يک محيط آموزشي و پرورشي است، برخي ها هم فکر مي کنند جامعه زندانيان تنها مختص به افراد شرور ويا سابقه دار است ليکن شايد نيمي از جمعيت زندانيان اين گونه افراد باشد و نيمي ديگر را مددجوياني هستند که به دلايل اقتصادي و خانوادگي و بدهي و اختلافات خانوادگي در زندان به سر مي برند.
رئيس شوراي قضايي استان سپس خاطر نشان کرد: مجازات زندان تأثير چنداني در بازدارندگي فرد ندارد و استفاده از ابراز و روش هاي پيشگيري از وقوع جرم و ترويج فعاليت هاي فرهنگي بهترين راه حل کاهش جرايم است، محيط اجتماع بايستي به نحوي سازنده و فرهنگي شود که آحاد مردم حتي فکر وقوع جرم را در سر خود نپرورانند.
بدري با اشاره به آمار رو به افزايش زندانيان بيان داشت: آمار رو به رشد زندانيان در کشور نگران کننده است و اين موضوع يک هشدار جدي براي جامعه بشمار مي رود، اين افزايش بي رويه واقعا از لحاظ اجتماعي دردناک است، اگر امروز فکر چاره نباشيم کار براي آينده قطعا" مشکل تر خواهد شد، درمان اين موضوع با مشارکت همه جانبه متوليان امر و سازمان هاي مرتبط و بخصوص شواي تأمين استانداري ها و وزارت کشور امکان پذير است و نيروي انتظامي در اين خصوص نقش محوري را در بازدارندگي، مبارزه و برخورد قاطع با قانون شکنان و مجرمان را دارد.
رئيس کل دادگستري لرستان افزود: در روند اصلاح وبازپروري زندانيان بايستي عملکردها مبتني بر انسان محوري باشد زيرا زنداني پيش از آنکه زنداني باشد يک انسان است و همان گونه که دوست داريم با ما برخورد شود بايد براي زنداني حقوقي را قايل بود، با زور و تحکم نمي توان انتظار اصلاح رفتار و منش اخلاقي را داشت، اصلاح رفتار يک فرايند فرهنگي است.
رييس کل دادگستري استان تشريح کرد: منشأ اکثر جرايم اقتصادي است و مشکلات معيشتي که خانواده ها با آن رو به رو هستند موجب گرديده است تا افراد در مرحله اوليه ارتکاب جرم قرار گيرند، دولت در اين خصوص مسوول اصلي در جهت رفاه اجتماعي در عرصه هاي اشتغال زايي، بسط و گسترش خدمات رفاهي و ورزشي، ترويج بسته هاي حمايتي از خانوارهاي در معرض آسيب و آموزش همگاني است.
اين مقام ارشد قضايي استان تاکيد کرد؛ همه دستگاه هاي دولتي و ارگانهاي ديني و فرهنگي، تبليغاتي و آموزشي و به خصوص رسانه هاي ارتباط جمعي بايستي به عنوان وظيفه ذاتي خود در جهت سالم سازي جامعه اقدام نمايند، هرگاه بتوانيم پايه هاي فرهنگ ديني و اعتقادي را در درون خانواده ها مستحکم نماييم و مردم را به سمت اعتقادات سازنده ديني رهنمون نماييم شاهد اين همه جرم در سطح جامعه نخواهيم شد.
رئيس کل دادگستري لرستان در پايان خاطر نشان کرد: بکارگيري روحانيون توانمند در محيط زندان ، اثرات مطلوبتري را دربرخواهد داشت و تسلط فضاي معنوي در زندانها باعث مي شود يک زنداني بعد از خروج از زندان دنبال جرم نرود و مسير جديد زندگي خود را مبتني بر درستکاري قرار دهد.
لازم به ذکر است دراين بازديد ويژه که ساعت ها به طول انجاميد، رئيس کل دادگستري لرستان و هيأت همراه از بخش هاي مختلف زندان و کارگاه هاي آموزشي بازديد و مستمع سخنان زندانيان در خصوص مشکلات ايشان بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن